کد خبر: ۱۵۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

محصولات فاخر صنایع‌ دستی فارس شناسنامه‌دار خواهند شد

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس از شناسنامه‌دار شدن محصولات فاخر صنایع‌دستی در استان، خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حیدر علی زاهدیان نژاد معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس گفت: داشتن دو شهر جهانی منبت آباده و شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز و شهر ملی دست بافته‌های داری فیروزآباد جایگاه استان فارس را در تولید و محصولات صنایع‌دستی ویژه کرده است.

وی در این خصوص بیان کرد: از هفته آینده طرح شناسنامه‌دار کردن محصولات فاخر صنایع‌دستی استان با همکاری اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی شروع می شود.

حسین همتی، رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان فارس نیز تصریح کرد: این طرح با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی  و گردشگری فارس و برای نخستین بار در کشور با همکاری دو جانبه بین اداره‌کل و اتحادیه اجرا می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به نیاز صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی برای ثبت آثار و برند محصولات خود در زمینه‌های مختلف طرح شناسنامه‌دار شدن محصولات فاخر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان فارس افزود: این اتحادیه اقدام به شناسنامه‌دار کردن آثار فاخر هنرمندان استان به دو زبان فارسی و انگلیسی کرده که این شناسنامه جدای از شناساندن اصالت هنر تولیدشده است.

وی در ادامه این موضوع اضافه کرد: شناسنامه‌دار کردن محصولات فاخر صنایع‌دستی می‌تواند تاثیر به سزایی در صادرات و فروش آثار هنرمندان داشته باشد.

همتی اظهار کرد: تمامی آثار فاخر در تمامی رشته‌های صنایع‌دستی شناسنامه‌دار می شوند و هر هنرمند می‌تواند سالانه تا ۵ اثر فاخر را برای شناسنامه‌دار شدن به اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان معرفی کند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان فارس اولویت در فروش و حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی به منظور صادرات و حفظ مالکیت طرح و اثر برای هنرمند را از مزیت‌های شناسنامه‌دار کردن محصولات برشمرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان