کد خبر: ۱۵۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰
استاندار فارس:

صبوری و مهربانی نیروی انتظامی به افزایش آرامش و اعتماد در جامعه کمک می‌کند

ایمانیه با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی هر چه صبورتر و با اخلاق‌تر رفتار کند ذهنیت تلخ قبل از انقلاب نسبت به نیروی انتظامی برطرف می‌شود، گفت: صبوری و مهربانی شما به افزایش آرامش و اعتماد در جامعه کمک می‌کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس صبح امروز در مراسم ز نیروی انتظامی با تبریک هفته نیروی انتظامی، این قشر از جامعه را ضامن امنیت کشور دانست و گفت: همه‌گیری بیماری کرونا در کل عالم و از جمله  ایران باعث مرگ انسان‌ها و عسر و حرج برای بسیاری از مردم شد و شاید تا حدود زیادی در یک و نیم سال گذشته که از این بیماری می گذرد مردم قدر سلامت را بیشتر  ازقبل دانستند.

 وی افزود:همه ما باید خداوند متعال را شاکر باشیم که  کشور ما درگیر نا امنی نشده و قبل از اینکه نا امنی سراغ  کشور ما بیاید با شکرگزاری  در محضر خدا، قدردان امنیت و حافظان امنیت در کشور باشیم تا به ماجراهایی که در کشور های اطراف ما به وجودآمده مبتلا نشویم.


ایمانیه در ادامه با بیان اینکه امروز اگر کشور ما در منطقه ازبهترین وضعیت امنیتی برخوردار است مدیون نیروهای نظامی و انتظامی،ارتش و سپاه  است، اظهار کرد: مرزهای ما توسط نیروهای نظامی و در داخل کشور توسط نیروی انتظامی و سپاه پاسداری می‌شود و در بهترین شرایط امنیتی به سر می بریم.

استاندار فارس با اشاره به وضعیت دیگر کشورهای همسایه در زمینه امنیت، عنوان کرد: کشور ما در پرتو رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و فداکاری، جانبازی وجانفشانی نیروهای نظامی در شرایط خوب امنیتی به سر می‌برد.

از نظر اقتصادی و معیشتی باید شرایط به‌گونه‌ای شود که برخی افراد کمتر مجبور به اعمال خلاف شوند

عالی ترین مقام دولت در فارس با بیان اینکه باید در بسیاری از موارد پیشگیرانه رفتار کنیم، تاکید کرد: از نظر اقتصادی و معیشتی باید شرایط به‌گونه‌ای شود که برخی افراد کمتر مجبور به اعمال خلاف مثل سرقت شوند چون ابتدا نیاز دارند  و بعد عادت می کنند، پس وظیفه ما پیشگیری از وقوع جرم است، درمان جرم انتهای کار است.

ایمانیه با بیان اینکه اقتدار و مهربانی دو واژه‌ای است که مقام معظم رهبری برای نیروی انتظامی مطرح کردند، گفت: این عبارت بسیار حکیمانه است ترکیب اقتدار و مهربانی خاص اخلاق کریمه کشور ما است و باید این اخلاق کریمه ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی هر چه صبورتر و با اخلاق‌تر رفتار کند ذهنیت تلخ قبل از انقلاب نسبت به نیروی انتظامی برطرف می‌شود، گفت: صبوری و مهربانی شما به افزایش آرامش و اعتماد در جامعه کمک می‌کند.

استاندار فارس با بیان اینکه آموزش پای‌بندی به قانون باید مورد توجه نیروی انتظامی استان باشد، گفت: همه سازمان‌های ما باید شرایط را به گونه ای فراهم کنند که قانونمندی را توسعه دهند و هم آموزش مردمی با کمک صداوسیما و رسانه‌ها که همیشه کمک کار فرهنگ جامعه بوده اند، انجام شود که مردم به قانون پای بندتر باشند و هم مجریان سازمانها و ادارات کمک دهند تا زمینه خلاف قانون ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه خواه ناخواه افرادی در جامعه وجود دارند که علی رغم همه آموزش‌ها و حتی بهبود وضعیت معیشتی باز هم علاقمند به انجام کارهای خلاف هستند، تصریح کرد:باید فرصت فراهم شود که فقط با اینگونه افراد مقابله شود و دیگر افراد جامعه کنار نیروی انتظامی باشند و به آنها کمک کنند تا امنیت در جامعه برقرار شود.

ایمانیه در پابان عنوان کرد: پای‌بندی به اجرای قانون کمک می‌کند تا باری که بر دوش نیروی انتظامی است کمتر می‌شود و نیروی انتظامی به امورات مهم‌تر می‌تواند بپردازد.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان