کد خبر: ۱۵۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
مدیرکل پست استان فارس:

سیستم پست به شبکه توزیع مرغ وارد شد/ سیستم سورتینگ هوشمند باعث ارتقا سلامت مرسولات می شود

آزادی از ورود پست استان برای توزیع مرغ با استفاده از خدمات پست الکترونیک در راستای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، رفع اشکالات در شبکه‌های توزیع و کمک به شفافیت و رصد این کالا خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهدی آزادی مدیرکل پست استان فارس در نشست خبری با حضور خبرنگاران بیان کرد: سال گذشته در مجموعه پست فارس علی ‌رغم حاکمیت بحران کرونا و قطعی‌های برق یک روز هم دورکاری اعمال نشد و با توجه به افزایش ترافیک مرسولات و شیفت‌های کاری بیشتر و از بروز اختلال در ارتباطات فیزیکی ممانعت شد.

وی با بیان اینکه پست از قدیمی ترین و مردمی ترین نهادهای ارتباطی دنیاست، افزود: امروز هم پست با هدف کاهش فاصله‌ها و بهره‌وری بیشتر از زمان و با توجه به تاثیری که بر اقتصاد خرد و کلان دارد، پررنگ‌تر از هر زمان فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

مدیرکل پست فارس ادامه داد: با توجه به برنامه‌هایی که شرکت ملی پست برای حمایت از موضوع تجارت الکترونیک، لجستیک و امور پستی مردم دارد، امید است که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد اقتصادی و اثرات جدی‌تر این شیوه ارتباطی بر گردش‌ اقتصادی و اجتماعی جامعه باشیم.

آزادی با بیان اینکه از شروع پاندمی کرونا تاکنون در کشور سطح تقاضا برای استفاده از خدمات پستی به شدت افزایش یافته است، گفت: وقوع ناگهانی این بحران و افزایش تقاضا برای خدمات پستی در برهه‌ای از زمان که پیش‌بینی لازم برای توسعه زیرساخت‌ها نشده بود، طی ۶ ماه ابتدای سال گذشته این شرکت را با چالش‌هایی مواجه کرد.

بنابه گفته این مقام مسئول، این امر موجب شد تا شرکت ملی پست ایران هاب‌های مختلفی در نقاط کشور پیش‌بینی کند و امروز هاب تبریز، اصفهان و مشهد هم راه‌اندازی شده که موجب کاهش معطلی در هاب تهران و ارتقای سرعت سیر محصولات شده است.

مدیرکل پست فارس ضمن اشاره به ایجاد خطوط مستقیم در استان‌هایی که شرایط و تقاضای مناسب وجود داشت، گفت: در فارس نیز از مسیر لارستان خط فارس به هرمزگان و شیراز به بندرعباس راه‌اندازی و منجر به کاهش زمان انتقال مرسولات استان‌ها به مقصد یکدیگر شد به طوریکه طی ٢٤ تا ٣٦ ساعت مرسولات به این مقاصد منتقل می‌شود.

آزادی به مدیریت کسب و کار و خریدهای اینترنتی با توجه به تغییر ذائقه مردم در دوران کرونا از پست نامه‌ها به بسته‌ها و امانات پستی هم اشاره و بیان کرد که این مهم موجب شده تا ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ناوگان پستی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: سابقا بیشتر مرسولات پستی پاکت بود که با ناوگان موتوری حمل می‌شد اما در شبکه پستی جدید تدارک وانت بارها که از استانداردها برخوردار باشد، در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل پست فارس با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای این کار استفاده کردیم، افزود: ٥٠ دستگاه وانت مسقف با مشخصات پستی و با آرم و رنگ زرد شرکت پست آماده شده و به زودی شاهد ترددهای این خودروها خواهیم بود. البته به دنبال سهمیه بیشتر برای استان هستیم.

وی با اشاره به فعال شدن سیستم سورتینگ در پست مرکزی شیراز، این اقدام را باعث ارتقاء سلامت مرسولات و کاهش ۲۵ درصدی از نیروی انسانی و انرژی دانست و گفت: استفاده از سکوی تجارت الکترونیک و رصد برخط توزیع کالا نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

آزادی به تعامل با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌ آنها برای ساماندهی ناوگان حمل و نقل سبک درون و برون شهری و تامین نیروی انسانی هم اشاره و اضافه کرد: سامانه روستا بازار در شبکه پست استان‌ها برای توزیع محصولات بومی روستاها در نقاط دور افتاده نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل پست فارس با بیان اینکه سال گذشته ١٣ میلیون و ٤٠٠ هزار مرسوله در این استان جابجا شده که در مقایسه با سال ٩٨ از رشد بیش از ٣٠ درصدی برخوردار بوده است، میزان بسته‌های وارده را ٣ میلیون و ٦٤٠ هزار بسته با ٥ میلیون و ١٠٠ هزار پاکت و میزان بسته‌های صادره از فارس به مقاصد دیگر استان‌ها را دو میلیون و ١٠٠ هزار بسته اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان