کد خبر: ۱۵۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

میثم دلخانی طلایی شد/ درخشش پهلوانان شیرازی در رقابت های کشتی فرنگی جهان

میثم دلخانی به مدال طلای وزن ۶۳ کیلوگرم رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی در نروژ رسید.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، دیدار‌های رده بندی و فینال اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی در شهر اسلو نروژ برگزار شد که میثم دلخانی نماینده وزن ۶۳ کیلوگرم کشورمان در دیدار نهایی این وزن مقابل لری آبولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

دلخانی برای رسیدن به دیدار فینال در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر دنیز منیکسه از آلمان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

 وی در این مرحله مقابل لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۳ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

 دلخانی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر طالح مممدوف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

تیم ایران در ۷ وزن نخست این مسابقات توسط محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی در اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا و محمدعلی گرایی و پژمان پشتام در اوزان ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

محمد علی گرایی دیگر کشتی گیر شیرازی کاروان ایران، در دور اول رقابت ها به مصاف آیک مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان رفت و با نتیجه 6 بر یک حریف خود را مغلوب کرد و راهی یک هشتم نهایی شد. وی در ادامه، گلا بولکوادزه قهرمان زیر 23 سال جهان از گرجستان را 6 بر یک شکست داد. این فرنگی‌کار کشورمان در ادامه مبارزات خود با رومان ولاسوف از روسیه دارنده طلای المپیک و جهان کشتی گرفت که در این مبارزه حساس 10 بر یک باخت.

باتوجه به حضور ولاسوف در فینال گرایی این شانس را پیدا کرد در شانس مجدد رقابت کند. وی امروز به مصاف تمرلان شادوکایف از قزاقستان رفت و با نتیجه 9 بر صفر به برتری رسید. گرایی در مسابقه رده بندی مقابل تاماس لوای از مجارستان قرار گرفت که با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد و مدال برنز گرفت.


انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان