کد خبر: ۱۵۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۷ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز:

حمل و نقل عمومی در کلانشهر شیراز، وضعیت مناسبی ندارد/باید گلوگاه های فسادخیز را شناسایی و با عوامل آن مبارزه جدی شود

اسکندری با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در کلانشهر شیراز، وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: تحقق خطوط سریع السیر و بی آرتی در مسیرهای خاص و استفاده از تکنولوژی های نظارتی روز دنیا در جهت کنترل وضعیت حمل و نقل و اتخاذ تدابیر لازم در جهت کاهش آلاینده های زیست محیطی از جمله انتظارات مطرح می باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضا اسندری  رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز امروز دربیستمین جلسه صحن علنی شورا، گفت: می بایست تمام ظرفیت شورا و شهرداری در هم افزایی همسو، حرکت بخش و توسعه آفرین باشد تا به موازات تفکر جهادی و انقلابی، به نیازهای عینی مردم و مطالبه گری حق خواهانه آنان پاسخگویی نموده و در این گردونه، رضایت مندی ولی نعمتان را تامین و محقق ساخت.

وی افزود: از این رو، با میثاق و تعهد وجدانی با خداوند متعال و پیمان با مردم هرگونه فرصت سوزی و یا کوتاهی در رسالت خطیر نمایندگی را موجبات عقوبت الهی دانسته و از شهردار منتخب حمایت و نقش نظارتی شورا بر عملکرد شهرداری را با جدیت تمام تعقیب خواهیم نمود.

اسکندری ادامه داد: آنچه امروز خواست کارکنان شهرداری می باشد، علاوه بر بحث های معیشتی،  توجه به توزیع عادلانه مسئولیت ها و رفع تبعیض ها بر مبنای شایستگی افراد در تمامی سطوح و بهره گیری از مدیران توانمند و خوشنام در مناصب موجود بوده تا با ایجاد آرامش خاطر در محیطی امن و آرام، ارائه خدمت نمایند.

 نباید اجازه داد تا قابلیت‌های بالقوه مدیریتی و چهره های گمنام و پاکدست در شهرداری با حضور اشخاص سفارشی و سیاسی  پایمال گردند
 
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نباید اجازه داد تا قابلیت های بالقوه مدیریتی و چهره های گمنام و پاکدست در شهرداری با حضور اشخاص سفارشی و سیاسی از بیرون شهرداری پایمال گردند و جوانان مستعد و توانمند و با انگیزه های انقلابی و روحیات جهادی شاغل در شهرداری، به دلیل عدم برخورداری از رانت های قدرت و ارتباطات به فراموشخانه های تبعیض و بی عدالتی سپرده شوند، افزود: از شهردار شیراز درخواست دارم که با استعدادیابی و تخصص گرایی از چهره های جوان موجود در شهرداری که دارای مشی انقلابی و جهادی می باشند، به عنوان مدیران آینده استفاده و بدان ها میدان سپاری نماید.

تاکید بر اجرا و اتمام پروژه های بزرگ مقیاس و پرداختن به امور زیربنایی عمرانی

 تاکید بر اجرا و اتمام پروژه های بزرگ مقیاس و پرداختن به امور زیربنایی عمرانی تاثیرگذار، همچون پیگیری اجرای پروژه بزرگراه سردار شهید سلیمانی، اجرای تقاطعات غیر همسطح مورد نیاز شهر، ساماندهی محورهای ورودی شهر به ویژه محور گویم و اجرای بزرگراه ها و رینگ های ترافیکی و همچنین تسریع در اجرای پروژه های زمین گیر و بر جای مانده از گذشته از دیگر درخواست اسکندری از اصنافی شهردار شیراز بود که لزوما بایستی با اولویت بندی و تدبیر در رفع موانع احتمالی و ارائه یک برنامه زمان بندی منسجم اقدامات شایسته صورت پذیرد.
 
وی با بیان اینکه نهاد شهرداری صرفا یک ساختار عمرانی و شهرسازی صرف نیست بلکه به موازات فعالیتهای خدماتی و عمرانی می بایست به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه ای داشت، اظهار کرد: بنا به تاکیدات بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به سبک زندگی ایرانی، اسلامی بعنوان یک راهبرد کلی باید در دستور کار قرار گرفته و بدان اهتمام شود.
استفاده از اشخاص و فعالان فرهنگی و اجتماعی باید ملاک عمل قرار گیرد
اسکندری با تاکید بر اینکه توجه خاص به نقش مردم و بهره گیری تمام از توان تشکل های عمومی غیر دولتی و نیز استفاده از اشخاص و فعالان فرهنگی و اجتماعی باید ملاک عمل قرار گیرد، عنوان کرد: همچنین به روز رسانی و احیاء فلسفه وجودی فرهنگسراها و خانه های محله که در هدایت گری عمومی و تولید محتوا و جهت دهی های فکری و اسلامی می تواند نقش آفرین باشد، باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در کلانشهر شیراز، وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: تحقق خطوط سریع السیر و بی آرتی در مسیرهای خاص و استفاده از تکنولوژی های نظارتی روز دنیا در جهت کنترل وضعیت حمل و نقل و اتخاذ تدابیر لازم در جهت کاهش آلاینده های زیست محیطی از جمله انتظارات مطرح می باشد، همچنین تاکید ویژه بر جایگزینی مدل های حمل و نقلی نوین همچون استفاده از دوچرخه ها و موتورسیکلت های برقی، ایجاد خطوط خودروهای هیبریدی و تلاش در جایگزینی خودروهای شارژی در بافت مرکزی شهر از الزامات تحولی در حوزه معاونت حمل و نقل عمومی می باشد.

مردم خسته از بازیهای عبث سیاسی و بیهوده کاری های فرسایشی هستند

 این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه مردم خسته از بازیهای عبث سیاسی و بیهوده کاری های فرسایشی بوده و چشم به تحولات کارآمد و اثر بخش در دولت جدید و شوراهای انقلابی دوخته اند، گفت: در این میان هرگونه سیاست زدگی که موجب بی اعتمادی مردم به خادمین نظام گردد و خواسته یا ناخواسته دشمنکامی علیه انقلاب و خیانت به خون شهیدان قلمداد گردد، که این اتفاق از هرکس با هر اسم و هر سابقه که باشد بازی در زمین دشمنان نظام تلقی می گردد و محکوم به مقابله است.

اسکندری در ادامه خطاب به شهردار شیراز تصریح کرد:باید گلوگاه های فسادخیز را شناسایی و با عوامل آن مبارزه جدی نمایید و راه نشان های راستین مقام معظم رهبری را در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را جامه عمل بپوشانید. بی تردید در این راه صعب و دشوار اما پر اجر و پاداش از استعانت حق تعالی برخوردار خواهید بود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان