کد خبر: ۱۵۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰
نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز:

شهردار شیراز مرعوب فشارهای سیاسی و لابی گری ها نگردد

تذروی خطاب به شهردار شیراز عنوان کرد: در انتخاب افراد جهت سمت ها اعم از شهرداران مناطق و معاونت ها و سازمان ها دقت لازم را داشته و مرعوب فشارهای سیاسی و لابی گری ها نگردید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدتقی تذروی نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز امروز 18مهرماه در بیستمین صحن علنی شورا خطاب به شهردار شیراز تاکید کرد: در انتخاب افراد جهت سمت ها اعم از شهرداران مناطق و معاونت ها و سازمان ها دقت لازم را داشته و مرعوب فشارهای سیاسی و لابی گری ها نگردید، همچنین افراد متخصص دارای برنامه را در اولویت  قرار دهید و پیش از انتصاب مسئولیت برنامه کاری سه ساله آنان را مورد مطالعه و دقت نظر قرار دهید.

وی افزود: از توان و تخصص و تجربه پرسنل درون مجموعه شهرداری غافل نشوید و تا آنجا که میسر است افراد خارج از مجموعه شهرداری در سمت ها و جایگاهها به کارگیری نشود که این امر موجب دلسردی و تضییع حقوق همکارانمان در مجموعه شهرداری خواهد شد.

تذروی با بیان اینکه پروژه های تعریف شده و باقی مانده از دوره های گذشته؛ هر کدام نیاز سنجی شده و پیوست های معین دارند، اظهار کرد: لذا رسیدگی و اتمام آنان در دستور کار قرار بگیرد.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: باید به مجموعه حراست شهرداری توجه ویژه داشته باشید و این مجموعه را از سیاسی کاری های سازمانی دور نگه دارید تا استقلال این مجموعه موجب سلامت اداری هرچه بیشتر سازمان های تابعه گردد.

وی از اصنافی خواست تا شفافیت و تقویت بعد نظارت را از هر لحاظ در دستور کار خود قرار دهد.

تذروی با بیان اینکه توجه به تکنولوژی های روز، از جمله  مدیریت هوشمند و هوشمند سازی لازمه مدیریت امروز شهری است، افزود: حوزه حمل و نقل یکی از حوزه های اصلی این مقوله است ، که استفاده از این امر می تواند در بهبود این فضا کمک نماید.

به حوزه مطالعات بحران و پدافند غیر عامل توجه ویژه شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز به حوادثی مانند سیل شیراز، حادثه سایت برمشور و آتش سوزی هتل شیراز اشاره کرد و افزود: یک سهل انگاری و عدم آمادگی می تواند حادثه و مخاطراتی را به دنبال داشته باشد.  به همین علت بایست به حوزه مطالعات بحران و پدافند غیر عامل توجه ویژه داشت و علاج واقعه را قبل از وقوع آن انجام داد.

تذروی از اصنافی خواست تا از ظرفیت و توانمندی مردم در قالب سمن های اجتماعی ؛ گروه های جهادی ؛ و به ویژه اعضای شورای محلات در راستای مدیریت مردم محور استفاده نماید که بهره مندی از توانایی های بالقوه و بالفعل آحاد جامعه موجب تحول و رضایتمندی حداکثری خواهد بود.

وی ساماندهی و سازماندهی نیروهای طرف قرار داد شهرداری را یک امر لازم و ضروری جهت افزایش بهره وری سازمانی و استفاده بهینه از سرمایه انسانی موجود دانست و گفت: در همین راستا در سال آخر دور پنجم مجوز تبدیل وضعیت 360 نفر از همکاران گرفته شد ، این امری شایسته است که می تواند به روندی سالانه تبدیل گردد؛هرچندبخشی از این تبدیل وضعیت هنوز انجام نشده است، که متولیان امر بایست نسبت به آن پاسخگو باشند.

 نائب رئیس شورای شهر شیراز در پایان تصریح کرد: تبدیل وضعیت ایثارگران به امری نگران کننده تبدیل شده است که روند اجرایی آن بسیار کند و ابهام برانگیز در حال انجام است و این در حالی است که طبق اخبار و گزارشات در دیگر شهرها این روند روبه اتمام است. در این زمینه نیز مسئولین امر بایست پاسخگوی عملکرد خود باشند.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان