کد خبر: ۱۵۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تزریق بیش از ۴ میلیون دُز واکسن کرونا در استان فارس

لطفی در چهار صد و بیست و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اعلام کرد: تزریق واکسن علیه کروناویروس در فارس از مرز چهار میلیون دُز گذشت.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، «مهرزاد لطفی» در این نشست با اشاره به انجام سریع واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در حال ارایه خدمت به بیماران است و در کنار آن فرآیند ایمن سازی مردم فارس در برابر کروناویروس نیز با سرعت انجام می شود تا بتوانیم هر چه سریع تر به ایمنی گسترده در برابر این بیماری دست یابیم.

وی با بیان اینکه استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس با تلاش مجموعه سلامت و همکاری قوی بین بخشی، توانمندی خود را در برابر این بحران همه گیر نشان داده است، ادامه داد: با آغاز واکسیناسیون علیه این بیماری نیز همکاری های برون بخشی بیش از پیش ادامه داشته که با پیشتازی دانشگاه در فرایند واکسیناسیون در سطح کشور همراه بوده است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از این نشست با بررسی آخرین آمارها و وضعیت واکسیناسیون در استان، از تزریق بیش از ۱۲۹ هزار دُز واکسن طی شبانه روز گذشته در استان خبر داد و این آمار قابل توجه را حاصل تلاش تیم های واکسیناسیون دانشگاه و مشارکت مطلوب مردم فارس در این فرآیند عنوان کرد.

به گفته دکتر لطفی مجموع واکسن های تزریق شده در فارس تاکنون به چهار میلیون و ۳۷ هزار و ۴۸۶ دُز رسیده و این روند تا پایان واکسینه شدن جمعیت هدف ادامه دارد.

وی مشارکت مردم فارس در دریافت واکسن علیه بیماری کووید۱۹ را مثال زدنی و نشانگر هوشمندی مردم استان دانست و افزود: با وجود روند مثبت واکسیناسیون در استان، بررسی نشان دهنده کاهش میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در استان است که امیدواریم با جدی گرفتن راهکارهای خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی، بتوانیم در کاهش خطر ابتلای خود و عزیزانمان به این بیماری و تسریع بازگشت به روزهای عادی، نقش موثری داشته باشیم.

 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه واکسیناسیون و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در کنار یکدیگر برای مهار این بیماری ضرورت دارد، از تمامی افرادی که واکسینه شدند و یا در نوبت دریافت واکسن علیه این بیماری هستن خواست تا از سهل انگاری در برابر این بیماری پرهیز کنند.

 لطفی در بخش دیگری از نشست امروز ضمن بررسی آخرین وضعیت ابتلا در شهرها و مناطق مختلف استان؛ آمار نمونه های انجام شده آزمایش تشخیصی کرونا، آخرین وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان و روند خدمت رسانی به آنان، علت های جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته و آمارهای مربوط به بهبودیافتگان از این بیماری در استان را مورد ارزیابی قرار داد.

 
وی همچنین فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، ظرفیت تخت های ویژه و عادی بیمارستان های استان و آخرین روند اقدامات کارگروه های مختلف این ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد و دستورات لازم در زمینه بهبود خدمات ارائه شد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی در زمینه آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان ها و شیوه خدمت رسانی به آنان، آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس، میزان سهمیه واکسن و نحوه توزیع آن، ظرفیت تخت های بستری و ویژه بیمارستان های استان، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، تجهیزات و ملزومات پزشکی پرداختند.

گفتنی است چهار صد و بیست و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز نوزدهم مهر، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان