کد خبر: ۱۵۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

توانمند سازی نیازمندان از کمک به آن ها ضروری تر است/ از آموزش تا اشتغال تضمینی بانوان نیازمند به کار در بنیاد امید فردا

مسئول بنیاد امید فردا گفت: این بنیاد جهت ایجاد روحیه خودباوری،کاهش آسیب های اجتماعی، اشتغال بانوان و جلوگیری از فرهنگ تکدی گری تشکیل شد و در طول مدت راه اندازی مجموعه، در این راستا گام برداشته است.
توانمند سازی نیازمندان از کمک به آن ها ضروری تر است/ از آموزش تا اشتغال تضمینی بانوان نیازمند به کار در بنیاد امید فردا

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد رضا نجات مسئول بنیاد امید فردا در گفتگو با خبرنگار شیرازه از فعالیت ها و برنامه های این بنیاد خبر داد و گفت: در این مرکز ضمن حمایت و آموزش زنان و بانوان نیازمند و با هدف تقویت اقتصاد و مستقل شدن خانواده ها شرایط اشتغال ان ها نیز فراهم می شود.

وی در توضیح مشکلات معیشتی و اجتماعی بانوان افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته، یکی از بزرگترین حسرت های بانوان عدم توانایی در کسب در آمد مستقل و عزتمند است که به دلایل مختلف شامل نداشتن بستر مناسب جهت کار، مشکلات خانوادگی و درآمد های کاذب به اشتغال مستقل فکر نمی‌کنند.

نجات در اشاره به هدف اصلی و بنای پایه ریزی این بنیاد مطرح کرد: این مجموعه کاملا عام المنفعه هست و زیر مجموعه هیچ نهاد و سازمانی نیست و جهت ایجاد روحیه خودباوری،کاهش آسیب های اجتماعی، اشتغال بانوان و جلوگیری از فرهنگ تکدی گری تشکیل شد و در طول مدت راه اندازی مجموعه، در این راستا گام برداشته ایم.

مسئول بنیاد امید فردا با بیان اینکه بانوان در جامعه بیشتر از سایرین در معرض آسیب های اجتماعی هستند تصریح کرد: با توجه به اینکه در بعضی موارد، به دلایل از کار افتادگی یا درآمد پایین سرپرست خانواده بانوان مجبور به اشتغال می‌شوند، اما تخصص یا مهارت خاصی ندارند و به همین دلیل کار مناسبی پیدا نمی‌کنند و این در حالی است که افراد تحت آموزش در این مجموعه، با آموزش های لازم ظرف یک ماه به درآمد مستقل می‌رسند.

وی در ادامه این موضوع ضمن تشریح فعالیت های بنیاد امید فردا افزود: افراد بعد از شناسایی مستقیم یا معرفی توسط خیریه های سطح شهر مشغول به آموزش و مهارت افزایی در کارگاه های خیاطی زیر نظر اساتید این مجموعه می‌شوند و کلیه این آموزش ها مطابق با نکات مورد نیاز بازار کار است.

نجات با بیان اینکه تعدادی از مراجع کنندگان از استعداد و سطح تحصیلی مطلوبی برخوردار هستند اضافه کرد: افرادی که در مصاحبه ورودی بنیاد دارای مدرک شغلی و تحصیلی هستند از سمت بنیاد به شغل مرتبط با رشته و فن خود معرفی می‌گردند و افراد مستعدی که در مصاحبه ها به اشتیاق آن ها جهت ادامه تحصیل پی برده می‌شود از جانب بنیاد بورسیه تحصیلی می‌شوند .

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

این فعال اجتماعی برگزاری کلاس های مشاوره و مهارت های زندگی ویژه کارآموزان را مورد توجه قرار داد و گفت: در این بنیاد علاوه بر مهارت افزایی و تضمین اشتغال کارآموزان، در جهت آموزش مهارت های اجتماعی و فنون مورد نیاز جهت اشتغال در بازار کار نیز گام برداشته می‌شود.

مسئول بنیاد امید فردا در ادامه افزود: علاوه بر اینکه هر کارورز این مجموعه، یک نفر پشتیبان اختصاصی در جهت حل مشکلات اقتصادی و خانوادگی و پیگیری آن ها دارد، جلسات مشاوره گروهی و فردی و کلاس های آموزشی نیز به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

وی در خصوص نحوه جذب افراد توسط این بنیاد افزود: ضمن برقراری ارتباط و تعامل با خیریه ها و کمیته های متولی این امر، بانوان سرپرست خانواده و دختران مجردی که در شرایط نامناسب اقتصادی هستند اما توانایی انجام کار و اشتغال را دارند، جهت آموزش مهارت های تخصصی و اجتماعی ویژه ورود به بازار کار به این بنیاد معرفی می‌شوند.

نجات در اشاره به شرایط جذب کارآموز در این بنیاد عنوان کرد: ما در بنیاد امید فردا که ویژه بانوان هفده تا چهل سال است، هیچ محدودیتی برای جذب کارآموز نداریم و کلیه مراجعین به این بنیاد بدون اطلاف وقت و کاغذ بازی های معمول تشکیل پرونده داده و تحت آموزش جهت کار در فعالیت های خدماتی، فنی و پرستاری قرار می‌گیرند.

مسئول بنیاد امید فردا از اهدای کمک هزینه های نقدی و پشتیبانی از کارآموزان در زمان آموزش سخن گفت و اعلام کرد: در طول مدت آموزش، ضمن حمایت های غیر نقدی و پشتیبانی از معیشت آن ها، مبلغ ششصد هزار تومان نیز به صورت ماهانه، جهت کمک به مخارج و کرایه های کارآموز در زمان آموزش داده می‌شود.

وی همچنین از توجه این بنیاد به بانوان دارای فرزند و تدبیر در این زمینه سخن گفت و اضافه کرد: ما با برپایی مهد کودکی جهت نگهداری فرزندان بانوان کارآموز در طول زمان آموزش، این مشکل جدی مادران جویای شغل را حل کنیم و همچنین این کودکان نیز تحت آموزش توسط مربیان این بنیاد قرار می‌گیرند.

مسئول بنیاد امید فردا از اشتغال تضمینی این افراد با شرایط مناسب خبر داد و گفت: پس از طی آموزش های لازم و کسب مهارت در کار با دستگاه های خیاطی صنعتی و دوخت و دوز، این افراد به کارگاه ها و شرکت های تولیدی پوشاک و سایر حوزه های این امر ارجاع داده شده و با حقوق ثابت و بیمه به کارگیری می‌شوند.

نجات در رابطه با پشتیبانی مشاوره ای و اقتصادی پس از جذب به محیط کار کارآموزان افزود: بنیاد امید فردا بعد از معرفی کارآموزان به محیط کار ، آن ها رو رها نمی‌کند و تیم های مشاوره و اقتصادی بنیاد، فعالیت هفتگی کارآموزان را رصد میکند.

این فعال اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا معرفی کارآموز، با شماره های 07132238065 و 09335694607 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان