کد خبر: ۱۵۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

ایجاد زمینه های دوستی در بین دانش آموزان و پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه از اهداف جشنواره فردا است

اسماعیلی گفت: مسابقات فرهنگی هنری به منظور کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان از طریق ایجاد انگیزه و رقابت سالم طرح ریزی و اجرا می شود.
 به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در  آیین افتتاح چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا و سومین جشنواره کانون های فرهنگی و تربیتی که در آموزشگاه فرزانگان دخترانه ناحیه 2 شیراز برگزار شد، گفت: این جشنواره در ۶ بخش شامل ادبی، نقد، رسانه و فضای مجازی، هنر‌های آوایی، هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی و دستی برگزار خواهد شد.

وی افزود: پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون و تعهد سیاسی و اجتماعی، تقویت فنون و مهارتهای مورد نیاز فرد و جامعه، ایجاد زمینه های دوستی در بین دانش آموزان و شناخت رشد و پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه های دانش آموزان از اهداف اصلی این جشنواره است.

اسماعیلی افزود: جشنواره فرهنگی هنری فردا ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع  در چهار مرحله دوره اول ابتدایی تا سطح مدرسه ، دوره دوم ابتدایی تا سطح منطقه ،  دوره اول متوسطه تا سطح استان و دوره دوم متوسطه تا سطح کشور می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این جشنواره از سال ۱۳۶۰ با  ۸ رشته با عنوان مسابقات ۸ گانه امور تربیتی آغاز شد و بعد از ۴۰ سال در ۸۰ رشته در سطح مدارس  و در   ۳۰ رشته در بخش کانونهای فرهنگی و تربیتی برگزار خواهد شد.

بهروز پرنیان رییس آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز نیز گفت: جشنواره های فرهنگی و تربیی از اهداف اصلی سند تحویل بنیادین می باشد و ما باید دانش اموزان را نسبت به شرکت در این مسابقات ترغیب و تشویق کنیم.

 وی افزود: در سال گذشته نیز دانش اموزان فارس مشارکت خوبی در سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا داشتند و امسال نیز امیدواریم این مساله ادارمه دار باشد

ابراهیم نجفی نژاد دبیر چهلمین جشنواره فرهنگی هنری در فارس  نیز در این مراسم گفت: از رشته‌های جدیدی که امسال به جشنواره اضافه شده اند میتوان به بخش رسانه و فضا‌های مجازی، کسب و کار دیجیتالی، بخش هنر‌های آوایی شامل لالایی خوانی و بخش هنر‌های نمایشی شامل نمایش مونولوک، پانتومیم، نمایش خیابانی و در گبه بافی در بخش صنایع دستی اشاره کرد.

وی  داد: این جشنواره از ابتدای سال تحصیلی شروع و اختتامیه این حشنواره در مرداد ۱۴۰۱ در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۳۰ دانش آموز برگزیده کشوری و استانی  سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا تجلیل شد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان