کد خبر: ۱۵۰۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
در گفتگوی اختصاصی با «شیرازه» مطرح شد:

اجرای طرح آمایش سرزمین به رشد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال پایدار کمک خواهد کرد

تشکینی تصریح کرد: اجرای طرح آمایش سرزمین قطعا به رشد ارزش افزوده در شهرستانهای هر استان و ایجاد اشتغال پایدار کمک خواهد کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، یکی از مأموریت‌های حاکمیت، ایجاد یک نظام توسعه پایدار است و با چنین نگاهی، وزارتخانه هایی مثل نیرو یا وزارت صمت نمی‌توانند بدون توجه به امکانات و ظرفیت‌های هراستان و برنامه توسعه پایدار، برنامه ای را تدوین وارائه دهند.

متأسفانه یکی از دلایل عقب افتادگی کشور در بحث توسعه، فقدان  سند آمایش سرزمین است که بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب به تازگی در هیأت وزیران تصویب شده است.

 اگر چه کمی شتاب زده تصویب شده و نواقصی نیز دارد که باید اصلاح شود، اما توجه به این طرح می تواند بسیاری از مشکلات را در زمینه های مختلف از جمله بحران آب حل کند.

وقتی سند آمایش سرزمین وجود داشته باشد، خطوط و مبانی کلی توسعه، در یک بازه زمانی مشخص را در دست داریم.

شاید برای برخی این سوال به وجود آید که ضرورت اجرای طرحآ مایش سرزمین و هدف از اجرای آن چیست؟

احمد تشکینی رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و مسئول طرح آمایش وزارت صنعت ، معدن و تجارت امروز 21 مهرماه در حاشیه جلسه تبیین اجرای طرح مطالعات آمایش صنعتی، معدنی و تجاری در استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه  به این سوال پاسخ داد و بر ضرورت اجرای این طرح در حوزه صنعتی تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین برنامه های وزرات صنعت، معدن و تجارت، بحث آمایش صنعتی، معدنی و تجاری است  که البته ذیل آمایش سرزمینی کل کشور قرار دارد.

 وی با بیان اینکه در این برنامه چند هدف را دنبال می کنیم، افزود: توزیع عادلانه منابع، جلوگیری از حرکت نا به جای جمعیت در شهرستانهای هر استان و سوم توسعه متوازن در داخل شهرستانهای کشور از جمله اهداف مهم این طرح است.

تشکینی در پاسخ به این سوال شیرازه که این طرح چقدر می تواند به پیشرفت و توسعه صنعت در کشور و استان کمک کند؟، اظهار کرد: اگر در این برنامه و طرح بتوانیم طی شش ماه آینده 450 شهرستان را عملیاتی و اجرایی کنیم به شدت از هدر رفت منابع جلوگیری و در حقیقت به استقرار منطقی و بهینه فعالیتها به تفکیک شهرستان ها کاملا کمک خواهد کرد تا اینکه فعالیتها بتوانند هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند.

مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تصریح کرد: اجرای طرح آمایش سرزمین  قطعا  به رشد ارزش افزوده در شهرستانهای هر استان و ایجاد اشتغال پایدار کمک خواهد کرد.

 انتهای پیام/س


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علیرضا تفرجی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰
0
سلام وعرض ادب ببخشید من یکی از ایثارگران هستم که پس از سالها تلاش تونستم کارت ایثارگران رو دریافت کنم اما هیچ حقوق ومزایای دریافت نکردم سال 96 یه فراخوان دادند که می‌خواهند به ایثارگران درصد جانبازی بدهند من و بسیاری از ایثارگران کمسیون پزشکی انجام دادیم همراه با فرمنامه وتمام مدارک پزشکی وغيره تحویل دادیم اما از آن سال تا حالا هیچ جوابی دریافت نکردیم من دوسال وچهار ماه خدمت سربازی رو در جزیره مجنون گذراندم وعلاوه بر موج گرفتگی اثرات شیمیایی بربدنم سالها بعد از جنگ پدیدار شد اما چون مدارکم در بمباران اهواز ازبین رفته بود وهمرزمانم شهید شده بودند یا دیگر دسترسی برایم غیر ممکن است نتونستم درصد جانبازی بگیرم و دچار سرطان شده ام و تمام مدارک پزشکی وغيره تحویل ایثارگران تهران دادم اما 4ساله که هیچ خبری از درصد جانبازی نیست ترو خدا به این مورد رسیدگی کنیم این کمترین حق ایثارگران هست