کد خبر: ۱۵۰۴۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
فرماندار ویژه جهرم:

معضل آفت سوسک سرخرطومی در نخلستان‌ های جهرم نیاز به تدبیر ویژه دارد

شفیعیان در شورای اداری شهرستان جهرم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: امروز نخلستان‌های جهرم سهم قابل توجهی در اقتصاد جهرم دارد که نیاز به تدبیر ویژه جهت مقابله با آفت سوسک سرخرطومی و توسعه نخلستان‌ها دارد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، شفیعیان فرماندار ویژه جهرم در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر کشاورزی، نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و رئیس امور عشایری کشور برگزار شد، گفت: خشکسالی پی‌درپی، زوال درختان، سرمازدگی، هجوم ملخ‌ها و هم اکنون نیز آفت سوسک سرخرطومی به مرکبات و نخلستان‌های شهرستان جهرم آسيب رسانده است.

وی افزود: امروز نخلستان‌های جهرم سهم قابل توجهی در اقتصاد جهرم داشته که نیاز به تدبیر ویژه جهت مقابله با آفت سوسک سرخرطومی و توسعه نخلستان‌ها دارد.

شفیعیان با بیان اینکه خسارت نخلستان‌های  کل جنوب فارس یک دهم نخلستان‌های کل شهرستان جهرم نیست، اظهار کرد: زیرساختهای گمرک جهرم فراهم شده است و برای صادرات از آن با توجه به حضور شهرک صنعتی و منطقه ویژه نیاز به اقدام عاجل دارد.

وی ادامه داد: جهرم می‌تواند انبار نفتی شرق فارس باشد و موافقت اولیه برای خط انتقال نفتی از بندرعباس صورت گرفته است و راه‌اندازی آن از اقدامات پدافند غیرعامل است.

معضل آفت سوسک سرخرطومی در نخلستان‌ های جهرم نیاز به تدبیر ویژه دارد

گفتنی است، کد گمرکی جهت تجار، تجهیز بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی، احداث ورزشگاه ۴ الی ۵ هزار نفری، ايجاد انبار نفتی و خرید تضمینی خرما از جمله خواسته‌های فرماندار ویژه جهرم در این جلسه از وزیر کشاورزی به عنوان نماینده رئیس جمهور بود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهرستان سرچهان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰
0
باسلام ریاست محترم جمهور ما مربیان قرانی پذیرفته شد در ازمون 1400یکم مراداد را جذب کنیید مشکل ما این است که بعد از قبولی در ا مون پرونده های مربیان قرانی را ر کردند ومانع پذیرش انها در اموزش وپرورش شدند
نوری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰
0
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
موضوع : در خواست مساعدت در خصوص پرونده کثیر الشاکی در قوه قضاییه
با سلام و احترام اینجانبان امضا کنندگان ذیل به نمایندگی از ....در خصوص بانک مهر اقتصاد (بانک ادغامی) مواردی به شرح ذیل یه عنوان درخواست مساعدت خدمت حضرتعالی تقدیم می داریم ،امید به صدور مساعدت و دستورات ویژه را داریم .
در سال ۸۹برای تشکیل بانک مهر اقتصاد .تعداد ۱۷۰۰۰۰نفر از اقشار معزز ایثارگران و بسیجیان در پذیره نویسی بانک مهر اقتصاد شرکت نمودند که کارکنان بانک مزبور بخشی از پذیره نویسان بودند .بانک مهر اقتصاد در سال ۹۱ثبت شد ،همچنین در سال ۹۳از محل تجدید ارزیابی داراییها افزایش سرمایه داد ،بعدا کاشف بعمل آمد که تعمدا ما را سهامدار ثبت نکرده بودند و از افزایش سرمایه هم محروم شدیم . در پایان سال ۹۳ما را با همان تعداد سهام اولیه سهام .سهامدار نمودند .بعد از بر ملا شدن این قضایا تعداد زیادی افراد دادخواست حقوقی دادند و شکایت کیفری هم در شعبه ۱بازپرسی دادسرای جرایم اقتصادی شده است و علی رغم اخذ تامین کیفری هنوز پرونده به نتیجه ای نرسیده است . بانک مهر اقتصاد با ۵بانک و موسسه دیگر در سال ۹۹در بانک سپه ادغام شدند .در مصوبه ۳۱بندی ادغام که به تصویب سران قوا رسیده بود .بحث تخصیص یک شعبه به عنوان شعبه ویژه در خصوص مسایل ادغام آمده است .متعاقب این موضوع .شعبه ۱۱مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران به عنوان شعبه ویژه در نظر گرفته شد .با عنایت به اینکه این شعبه .بصورت شعبه ویژه از سوی قوه قضاییه انتخاب شد و پرونده های بانک های ادغامی خصوصا بانک مهر اقتصاد جز پرونده های کثیر الشاکی می باشد وپرونده های زیادی به این شعبه ارجاع شده است ،متاسفانه شاهد اطاله دادرسی و انباشت پرونده ها هستیم ، از طرفی بانک سپه تمکین نمی نماید .وقتی موضوعی اظهر من الشمس است نیاز به دادخواست تک تک افراد نیست .خیلی از این مالباختگان اطلاعی از موضوع ندارند.واقعا حق این افراد بایست ضایع گردد؟ در پایان از ریاست محترم جمهور که خودشان سابقا ریس دستگاه قضا بوده اند و واقف به امور هستند استدعا داریم تا هماهنگی لازم با قوه قضاییه بعمل اید و موارد ذیل مرتفع گردد :

۱_ در یک کشور اسلامی هستیم.وقتی موضوعی واحد است و مالباختگان واحد و از لحاظ تمرکز جغرافیایی پراکنده هستند و حق بعضی از افراد در دادگاهها ثابت و اجرا شده است . هماهنگی لازم بعمل آید و حق بقیه مالباختگان بدون دادخواست و سیکل قضایی ادا گردد. ۲- با توجه به حجم زیاد و تعدد خواهان ها . از سوی معاون ارجاع مجتمع پرونده های دیگر به شعبه ۱۱ ارجاع نشود .
۳-دستور ویژه مبنی بر اضافه شدن کارمند و بایگانی و،،، در شعبه ۱۱ تا پرونده ها سریع تر جمع بندی و به سمع و نظر قاضی برسد .
۴- دستور به قاضی محترم پرونده جهت تسریع در صدور رای .
۵- هماهنگی با معاونت فناوری و اطلاعات قوه قضاییه جهت رفع مشکل عدم تبادل لایحه صد پرونده ابتدایی که بصورت تجمیعی رای صادر شده است . ۶_در قیمت گذاری دستوری سهام خصوصا سهام بانک مهر اقتصاد و خرید اجباری سهام در سال ۹۹ قیمت واقعی سهام لحاظ نشده و کمتر از یک سوم قیمت هر سهم ، سهام بانک مهر اقتصاد بازخرید شده است .که کارشناسی مجدد و ارزش گذاری منصفانه مورد استدعاست ...
با سپاس