کد خبر: ۱۵۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۲۲ مهر ۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی:

نهضت مسکن در فارس آغاز خواهد شد

قاسمی گفت: به زودی «نهضت مسکن» با ۱۲۰ هزار واحد در استان فارس شروع خواهیم کرد و امیدواریم نقطه عطفی در استان شکل بگیرد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی امشب ۲۲ مهر ماه در جلسه شورای اداری استان فارس، با اشاره به دست آورد های بازدید خود در استان گفت: توافق اولیه این بوده که تا قطعه ۶ آزادراه شیراز اصفهان اجرایی شود که ۹۳ درصد این عملیات تکمیل شده است اما به گفته کارشناسان برای توزیع ترافیک شهر شیراز باید قطعه ۷ و ۸ نیز ایجاد گردد.

وی افزود: برای آغاز قطعه ۷ و ۸ آزاد راه شیراز به اصفهان با سرمایه گذار توافق کردیم که قطعه هفتم تا پایان سال جاری تکمیل می شود و قطعه هشتم نیز دوسال طول خواهد کشید.

قاسمی با بیان اینکه این آزاد راه می تواند اتفاقات خوبی در موضوع حمل و نقل استان فارس باشد، گفت:

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به درخواست مردم برای ایجاد باند دوم کوار به عسلویه، گفت: در این راه تصادفات زیادی رخ می داد که از منابع عمومی، کمک وزارت نفت و مشارکت ظرف یک ماه آینده با باند دوم این راه شروع خواهد شد که ۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

بنابه گفته قاسمی اعتباراتی در خصوص، راه های مختلفی از جمله تکمیل محور جهرم به لار پیش بینی شده و تا پایان ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای نقاط حادثه خیز پیش بینی شده و تا پایان سال جاری اکثر نقاط را برطرف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی  احداث راه آهن فارس و بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: عملیات اجرایی با تهاتر نفت و در قطعه های مختلف آغاز خواهد شد.

قاسمی اختصاص منابع برای محور فسا - داراب، محور مرودشت درود زن را یکی دیگر از دست آورد های سفر خود اعلام کرد و گفت: ساخت مسکن یکی از موضوعاتی بود که در این سفر مورد توجه قرار گرفت.

این مقام مسئول، بازدید از مسکن مهر را مورد توجه قرار داد و گفت که «کمبود زیرساخت» مثل مدرسه، پارک و... یکی از مشکلات اساسی بوده است و به یاری خدا این مشکل حل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از حدود ۲ میلیون ساخت مسکن، ۱۲۰ هزار واحد مسکونی سهم استان فارس است. تاکید کرد: تقسیم بندی بین شهرها و روستا های مختلف فارس انجام شد که در اکثر شهر ها زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن وجود دارد.

قاسمی خاطرنشان کرد: به زودی «نهضت مسکن» با ۱۲۰ هزار واحد در استان فارس شروع خواهیم کرد و امیدواریم نقطه عطفی در استان شکل بگیرد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان