کد خبر: ۱۵۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۲۲ مهر ۱۴۰۰
رئیس جمهور:

کمیته خشکسالی و شورای عالی آب تشکیل خواهد شد/ تصویب ۱۰۰ طرح با اعتبار قریب به ۶ هزار میلیارد تومان در استان فارس

آیت الله رئیسی طرح ساماندهی حرم مطهر یا بین الحرمین در شیراز و مسئله آب را یکی از طرح های ویژه اعلام کرد که در سفر به استان مورد بررسی قرار گرفته است و گفت: کمیته خشکسالی و شورای عالی آب سریعا زیر نظر وزارت نیرو تشکیل خواهد شد تا بتوانیم آب رسانی چه در استان فارس و چه در بخش های دیگر به خوبی دنبال شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران  شامگاه ۲۲ مهر ماه در نشستی در جمع اصحاب رسانه استان فارس در پاسخ خبرنگاران گفت: استان فارس مهد تمدن و فرهنگ ادبیات فارسی است و آثار این تمدن در جای جای این استان پهناور وجود دارد و از هنر فاخر ایرانی گرفته تا شعر و ادب فارسی و از مردان و زنان فرهیخته ای این استان و در رأس همه ۱۵ هزار شهید استان فارس نشان از ظرفیت عظیم این استان است.

آیت الله رئیسی با اشاره به سفر خود در استان فارس و دیدار با اقشار مختلف مردم، مدیران ارشد استان و ورزشکاران گفت: قبل از سفر بررسی کارشناسی در خصوص نیاز ها و مشکلات استان فارس انجام شده است و با نمایندگان، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان فارس مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور افزود: نیاز های استان احصا شد که یکی از آن، طرح های نیمه تمام در حوزه های آبرسانی، کشاورزی، گردشگری و صنعت است و در این حوزه ها بودجه ای صرف شده و نیازمند تکمیل است بنابراین اولویت ما تمام کردن پروژه ها است تا بتواند مشکل مردم را حل کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ طرح با اعتبار قریب به ۶ هزار میلیارد تومان در این سفر تصویب شد، گفت: این طرح ها توسط معاون اول رئیس جمهور و دستگاه های ذیربط بررسی و صورت جلسه شده است بنابراین معاون اجرایی ریاست جمهوری وظیفه پیگیری از استان و هم ستاد مرکزی را برعهده خواهد داشت.

آیت الله رئیسی طرح ساماندهی حرم مطهر یا بین الحرمین در شیراز و مسئله آب را یکی از طرح های ویژه اعلام کرد که مورد بررسی قرار گرفته است و گفت: کمیته خشکسالی و شورای عالی آب سریعا زیر نظر وزارت نیرو تشکیل خواهد شد تا بتوانیم آب رسانی چه در استان فارس و چه در بخش های دیگر به خوبی دنبال شود.

رئیس جمهور "ارتباط استان فارس با دریا" را یکی از طرح های پیگیری شده اعلام کرد و گفت: هریک از وزرا امروز در جلسه شورای اداری استان مشاهدات و دست آورد های خود را ارائه دادند تا مدیران انگیزه کافی را پیدا کنند چراکه میدان دار اجرا طرح ها باید مدیران استان باشند و مردم عزیز ما اطلاع داشته باشند که حضور هیئت دولت چه مصوباتی را به دنبال داشته است.

وی تاکید کرد: ما قبل از پرداختن به مسئله اقتصادی باید استان فارس و شیراز باید به عنوان قطب فرهنگی و تمدنی مورد توجه باشد بنابراین تقویت قطب فرهنگی امروز وظیفه همگان است و این تمدن به نسل ها آینده منتقل شود.

بالاترین مقام اجرایی کشور با بیان اینکه "اقتصاد و کار گردشگری" یکی از موضوعات بسیار مهم در استان پهناور فارس است، اظهار کرد: اقتصاد گردشگری باید فعال شود و برنامه ریزی در این جهت انجام شده است.

رئیس جمهور تولیدات کشاورزی استان فارس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: استان فارس قطب کشاورزی است بنابراین باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا محصولاتی که در این استان کشت نمی شود نیز وارد چرخه شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ۴۰ درصد ظرفیت بخش صنعتی فارس معطل است، اظهار کرد: زیر بنا ها ساخته شده اما نیازمند حمایت است بنابراین بانک ها بدانند اگر خلق نقدینگی به سمت تولید رفت، تورم و رکود نخواهیم داشت اما اگر چنین نشود شاهد نتایج خوبی نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: امروز اولویت ما در ارائه تسهیلات تقویت تولید است و در زمینه حمل و نقل، جاده های مواصلاتی هم ریلی و زمینی باید دنبال شود. طرح های تصویب شده تنها اولویت هایی است که تاخیر آن موجب خسارت خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای ما، بیکاری جوانان ناراحت کننده است، تاکید کرد: استان فارس ظرفیت اشتغال را دارد و توسعه آن باید مدنظر باشد؛ در ادارات حجم بالایی از نیروی انسانی داریم که به جای گره گشایی، خود گره ایجاد می کند بنابراین راه رونق جامعه این است که مراکز تولید رشد پیدا کنند.

آیت الله رئیسی گفت: باید به دنبال این باشیم که بر تولید افزوده شود بدین معنی که نیروی کارآمد ما تقویت شود.

بنابه گفته این مقام مسئول، توجه به معیشت مردم نباید ما را از توجه به فرهنگ باز بدارد و در دولت سیزدهم هیچ زمان فرهنگ اولویت خودش را از دست نخواهد داد و توجه به نماد های فرهنگ و تمدنی مورد توجه خواهد بود.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ در کنار معیشت در اولویت دولت قرار خواهد داشت، تاکید کرد: برای رفع مشکلات مراکز فرهنگی استان فارس، بودجه ای حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده که برای مرمت مراکز و حفظ آن صرف خواهد شد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان