کد خبر: ۱۵۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰
حسین زاده در جلسه شورای اداری لارستان:

ساخت بیمارستان‌های جویم و صحرای باغ الزامی است

نماینده مردم لارستان در مجلس بابیان اینکه بیمارستان‌های جویم و صحرای باغ باید ساخته شود،گفت: بانک‌ها به کمک مردم منطقه نیایند، سپرده‌گذاران تصمیم دیگری می‌گیرند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،حسین حسین‌زاده در جلسه شورای اداری که با حضور عین‌الهی نماینده ویژه رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت در فرمانداری خنج برگزار شد، اظهار داشت: سفرهای استانی رئیس‌جمهور و حضور وزرا در شهرستان‌های مختلف مایه امیدواری است. 

نماینده مردم  لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با تقدیر و تشکر از دکتر عین‌اللهی که در سفر رئیس‌جمهور به استان فارس، در شهرستان‌های حوزه انتخابیه حضور پیدا کرد، ابراز امیدواری کرد که مسائل و مشکلات مطرح شده توسط ائمه جمعه، خیرین و فرمانداران در این سفر به اطلاع رئیس‌جمهور رسانده شود.

حسین‌زاده بیان داشت: خیرین در توسعه منطقه نقش مهمی داشتند و باید قدردان آن‌ها و مردم عزیز بود. قدردانی نیز با تحقق مطالبات مردم صورت خواهد گرفت. آیا 60 کیلومتر لوله در کشور نیست که آب را از خنج به 81 شهر و روستا که در بخش‌های بیرم، صحرای باغ، علامرودشت، چاهورز و خیرگو هستند رساند؟ اگر فرصت شد این موضوع را حتماً خدمت رئیس‌جمهور محترم عرض خواهم کرد.

وی اضافه کرد: وضعیت منابع آبی استان فارس اگر از استان خوزستان بدتر نباشد، بهتر نیست. مردم این منطقه چه گناهی کردند که هنوز آب آشامیدنی مناسب ندارند؟ این وضعیت زیبنده نظام نیست و از وزیر بهداشت انتظار است که این موضوع به اطلاع رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه رسانده شود. 

حسین‌زاده همچنین گفت: متاسفانه تبعیض در کشور بی‌داد می‌کند. در چنین شرایطی چشم امید مردم به آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور محترم است که با شعار و عَلَم عدالت به میدان آمدند. تبعیض نسبت به استان فارس و به خصوص جنوب فارس بسیار چشمگیر است.

نماینده مردم جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مسئولانی که گفته بودند "لاری‌ها پولدار هستند" گفت: این‌ها محرومیت‌ها و دردهای مردم منطقه را ندیدند و از ندیدن‌های آن‌ها، ما زجر می‌کشیم. 

وی در ادامه به وضعیت جاده‌های منطقه اشاره کرد و گفت: جاده جهرم - لار - بندرعباس که به جاده مرگ معروف شده در دولت‌های نهم و دهم قرار بود ساخته شود. این پروژه نیازمند یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار است، اما در تمام این سال‌ها به صورت قطره‌چکانی اعتبار تزریق شده است. من به رئیس بانک ملی گفتم که اگر برای این جاده اعتبار تخصیص ندهید، به مردم خواهیم گفت که پول‌هایتان را از بانک بیرون بیاورید که ایشان حدود 200 میلیارد تومان اختصاص دادند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس خطاب به روسا و مدیران بانک‌ها عنوان کرد: بانک‌ها اگر به کمک مردم منطقه نیایند و در حوزه‌های مختلف تسهیلات ندهند، مطمئن باشند که مردم و سپرده‌گذاران این منطقه تصمیم دیگری خواهند گرفت. من این موضوع را در مجلس شورای اسلامی نیز فریاد خواهم زد.

وی ادامه داد: استان فارس در بحث سپرده‌گذاری بانک‌ها رتبه چهارم دارد که بیشتر آن مربوط به مردم جنوب فارس است؛ اما کمترین تسهیلات به این مردم داده می‌شود. 

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: تاجران شهرستان‌های خنج و اوز علیرغم کاهش درآمد در شرایط کرونایی در ساخت جاده‌ها همچنان مشارکت کردند و پای کار هستند، اما سهم دولت بسیار اندک است. سوال اساسی این است که سهم دولت در چهار دهه گذشته برای مردم این منطقه که جان، مال و آبروی خود را فدای نظام کردند، چه بوده است؟

وی بیان داشت: من بارها به وزرای نفت و راه گفتم که از وضعیت بودجه‌ای دولت اطلاع داریم، اما باید در قالب تهاتر برخی پروژه‌ها در حوزه‌های آب، راه و بهداشت را به سرانجام برسد. اگر این تهاترها انجام بگیرد، جنوب فارس را می‌توان گلستان کرد. آقای وزیر! راهی جز تهاتر نداریم.

حسین‌زاده بیان داشت: خیرین منطقه بیرم با تحمل زحمات فراوان ساختمانی آماده کردند، اما سال‌هاست معطل اختصاص یک دستگاه سی‌تی‌اسکن هستند. همه می‌گویند که بیرم سی‌تی‌اسکن ندارد، اما چه کسی باید این کار را انجام دهد؟

وی خطاب به وزیر بهداشت عنوان کرد: انتظار مردم از حضور شما در منطقه برآورده شدن مطالبات است، در غیر این صورت دلسردی خیرین محترم و عزیز منطقه به وجود خواهد آمد. سرمایه اجتماعی که در سال‌های گذشته آسیب دیده باید ترمیم شود.

حسین‌زاده گفت: بیمارستان‌های جویم و صحرای باغ باید ساخته شود. بیمارستان جویم در مسیر جاده مرگ و در جاده اصلی بندرعباس - لار - شیراز قرار دارد، اما مردم آن شهر 20 سال است که چشم انتظار ساخت آن بیمارستان هستند. بودجه‌هایی جذب شده است، اما وارد مرحله اجرا نمی‌شود. چرا؟ این سوال را شما باید پیگیری کنید.

وی در خصوص ارتقای سیاسی این منطقه نیز گفت: حق این مردم نادیده گرفته شده است. مردم جنوب فارس چه گناهی کردند که در دولت‌های قبل به درخواست‌ها اینگونه پاسخ داده می‌شد که شما خودتان پول دارید!

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در پایان بیان داشت: امیدواریم که هرآنچه امروز به عنوان نماینده ویژه و عالی دولت دیدید و شنیدید به اطلاع رئیس‌جمهور و دیگر وزرا برسانید و پیگیری کنید.

انتهای  پیام/ ش
نظرات بینندگان