کد خبر: ۱۵۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تزریق واکسن کرونا در فارس از مرز ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز گذشت/ ۴۶ درصد از گروه سنی بالای ۱۲ سال در فارس واکسینه شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از تزریق بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در فارس از آغاز برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس تاکنون، خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی امروز 26 مهرماه در نشست  ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با بررسی عملکرد مراکز واکسیناسیون و روند اجرای برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس گفت: از ابتدای اجرای برنامه واکسیناسیون، تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده و روند اجرای برنامه واکسیناسیون تا دستیابی به ایمنی حداکثری در جامعه، همچنان با قوت ادامه دارد.

وی با اشاره به مشارکت خوب مردم استان فارس در اجرای این برنامه و حضور در پایگاه ها و مراکز واکسیناسیون افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و خطر آغاز موج ششم بیماری کرونا ضرورت دارد در سریع ترین زمان ممکن به ایمنی بالا در سطح سلامت عمومی جامعه دست یابیم و افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن اقدام نکرده اند نیز لازم است با مراجعه به مراکز واکسیناسیون سطح استان، ضمن کمک به ایمنی و سلامت خود و خانواده، با مدافعان سلامت در مسیر مقابله با بیماری کووید۱۹، همراهی کنند.

واکسیناسیون گروه بالای ۱۲ سال در فارس، بیشتر از میانگین کشور

لطفی در ادامه با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای دوازده سال در کشور، اظهار کرد: آمار واکسیناسیون گروه بالای ۱۲ سال در استان فارس به ۴۶ درصد رسیده است که از میانگین کشوری بیشتر بوده و گویای همت مجموعه سلامت فارس در خدمت به مردم و تلاش برای ارتقای سلامت عمومی جامعه است.

روند افزایشی ورودی به بخش اورژانس بیمارستان های بعضی از شهرستان ها
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از این نشست ضمن بررسی شرایط بیمارستان های استان و نحوه ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی، از روند افزایشی ورودی به بخش اورژانس بیمارستان های بعضی از شهرستان ها خبر داد.

وی با پیگیری وضعیت دارو در فارس و به ویژه نحوه تجویز دارو برای بیماران کووید۱۹ اضافه کرد: بیماری کووید۱۹ نشان داد که مدیریت صحیح دارو علاوه بر کمک به بیماران، سیستم سلامت را نیز در کاهش هزینه ها و مدیریت بهتر تجویز دارو یاری می کند و این تجربه می تواند در سایر زمینه های مرتبط با حوزه سلامت نیز راهگشا باشد.

لطفی در ادامه به ارزیابی نحوه انجام برنامه های مقابله با کرونا در شهرستان های استان به ویژه شهرستان استهبان، وضعیت سلامت بیماران کووید۱۹ در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها، علت های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ساعت گذشته و آخرین آمارهای بهبودیافتگان در استان پرداخت.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان