کد خبر: ۱۵۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰
برسد به دست استاندار فارس؛

به داد مردم کوهمره سرخی برسید

شوری آب رودخانه حکایت چند ساله روستای بگدانه و مسقان کوهمره سرخی در 60 کیلومتری شیراز است که با غفلت و بی توجهی مسؤولین در دولت قبل، این روزها چشم انتظار دولت سیزدهم میباشد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، در پی سفر رئیس جمهور به شیراز مردم کوهمره سرخی طی طوماری از دولت خواستار به سرانجام رسیدن  شوری آب رودخانه شدند که طی این چند سال با بی توجهی و ترک فعل مدیران استانی  و پایمال شدن هزینه بیت المال در  این پروژه خواستار توجه جدی استاندار فارس شدند.


حکایت رودخانه ای که در مسیر بالادستی روستای بگدانه 8 سال قبل در مسیر گنبد نمکی شور شده و چندین هکتار باغ انار و کشاورزی را به کویری خشک تبدیل کرده و مردمان ش حتی آب آشامیدنی سالم ندارند.

دراین رابطه اهالی مردم کوهمره سرخی متن نامه ارسالی به رئیس جمهور را در اختیار رسانه ها قرار داده تا دراین ارتباط مطالبه به حق شان گوش شنوایی برای  دولت  مردمی سیزدهم بویژه نماینده عالی دولت دراستان باشد تا از این طریق اقدامی عاجل انجام گیرد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:


رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران با سالم و ادای احترام؛
اگر می خواهید پس از ۴۳ سال از انقلاب شکوهمند ایران اسالمی ، اوج بی عدالتی و ظلم و بی توجهی مسئولین را در جایی از ایران عزیز مشاهده کنید کوهمره سرخی یکی از مصادیق بارز آن است.

منطقه ای محروم که با وجود اینکه جزء کلانشهر شیراز بوده و حداکثر ۵۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد ، مردمانش با محرومیت و مظلومیت و نداشتن امکانات اولیه نظیر آب آشامیدنی سالم و جاده مناسب و امکانات بهداشتی خصوصاً در روستاهای پایین دست زندگانی می گذرانند.

منطقه کوهمره سرخی در حاشیه پایین دست جنوب شیراز واقع شده و قطب تولید انار مرغوب جنوب فارس می باشد که متاسفانه از ۸ سال پیش تاکنون به لحاظ جهش گنبد نمکی مشرف بر رودخانه، آب رودخانه اش شور و کام مردمانش شورتر و روزگارشان سیاه شده است. آبی که از ۸ سال پیش تاکنون غیر قابل استفاده برای شرب مردمان و غیر قابل استفاده برای کشاورزی و باغداری و دامداری شده است از زمان شور شدن این رودخانه عالوه بر تعطیل شدن کامل مزارع برنج، باغات انار روستاهای بگدانه، مسقان، فتح آباد و جمالی با مساحتی بالغ بر هفتصد هکتار که رزق و روزی بالغ بر ۵ هزار نفر جمعیت بوده دچار خسارات فراوانی و بعضا در برخی مناطق خسارت ۱۰۰ درصدی گردیده است.

به داد مردم کوهمره سرخی برسید

با پیگیری های مداوم و شبانه روزی و استمدادهای مردم و مراجعه به سازمان های مختلف در نهایت با تشکیل کارگروه محلی مقرر گردید که سازمان آب منطقه فارس که متولی حل این مشکل خانمان سوز بوده ابتدا در پروژه کوتاه مدت مقطعی و سپس در پروژه بلند مدت دائمی، شوری آب رودخانه را مهار نماید لیکن با وجود گذشت بیش از ۵ سال از شروع این پروژه و دادن وعده و وعید های فراوان مسئولین به مردم و بازدید مقاماتی نظیر دادستان محترم شیراز رئیس محترم برنامه و بودجه استان. فرماندار محترم ونمایندگان محترم مجلس و تشکیل جلسات متعدد که شرح آن در این مقال نمی گنجد و هزینهای بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال تاکنون هیچ نتیجه ای عاید این مردمان بیچاره نگردیده است.مردمی که روزگاری با فروختن برنج و انار شکوهمندانه زندگی میکردند هم اکنون در اوج فالکت و بدبختی یا به حاشیهشهر پناه برده اند و به انجام شغل های کاذب روی آورده اند یا اینکه بیچاره و گرسنه و زمینگیر گردیده و در آرزوی مرگ خود هستند.

آقای رئیسی باور کنید دستمان هر روز خالی تر، چشمانمان هر روز نگران تر ،امیدمان هر روز کمتر و صبرمان لبریز تر از همیشه شده اما کماکان از مجاهدتهای انقلابی که نمونه بارز آن تقدیم ۶۳شهید گلگون کفن بوده پشیمان نشده ایم اما بیم آن داریم که این فقر و فلاکت ناشی از شور شدن آب رودخانه که در اثر بی توجهی و سهل انگاری و بی تفاوتی محض مسئولین ذیربط ایجاد شده بی اعتمادی شدید ما و نسل آینده را به صداقت و درستکاری مسئولین نظام موجب شود گناه ما چه می باشد که مجاور رودخانه ای واقع شده ایم که غرش کنان از کنارمان می گذرد و ناله های بینوایی ما را می‌شنود اما قادر نیستیم از آن آب که سالهای سال پدران و اجداد ما از آن رزق و روزی گرفته اند بهره ببریم؟!!!

چگونه پروژه ای که بالغ بر ۵ سال شروع شده و هزینه های هنگفت نیز برای آن شده و اکثر مسئولین ارشد استان فارس از آن بازدید کرده اند تاکنون هیچ ثمره و نتیجه های برای مردمان این منطقه نداشته است؟!!!!
رئیس جمهور عزیز و مردمی شما را به جدتان قسم می دهیم کاری کنید که نانهای رفته بر سر سفره هایمان برگردد.

کاری کنید که نخواهیم از آب و خاکی که سالیان سال برای آبادانی آن جنگیده ایم دل بکنیم وبه حاشیه شهر پناه ببریم.

آقای رئیسی خلاصه مطلب اینکه با مشکلاتی نظیر نداشتن امکانات پزشکی و درمانی. نداشتن آمبولانس و جاده مناسب که باعث مرگ خیلی از عزیزانمان شده ساخته و سوخته ایم اما با شوری آب رودخانه ای که زندگی ما و فرزندانمان به آن وابسته است نمی توانیم کنار بیاییم خودتان برای ما کوخ نشینان کاری کنید و ندای مظلومیت ما را بشنوید همانطور که امام راحل عظیم ایشان فرمودند: به همه در کوشش برای رفاه طبقات محروم وصیت می کنم که خیر دنیا و آخرت شما رسیدگی به حال محرومان جامعه است خداوند یار و یاور شما و همه خدمتگزاران نظام باشد .

مردمان روستاهای بگدانه، مسقان، فتح آباد و جمالی

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان