کد خبر: ۱۵۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰
امام‌جمعه اهل سنت شیراز:

ردپای استکبار جهانی در جنایات افغانستان دیده می شود/ دین اسلام با راه و روش تکفیری‌ها و تروریست‌ها به شدت مخالف است

شیخ خواجوی با اشاره به آیه ۱۰۷ سوره انبیاء، گفت: خداوند در این آیه تأکید می‌کند که پیامبرش را رحمتی برای جهانیان قرار داده است یعنی مسلمانان و کسانی که ادعای مسلمانی دارند هم باید برای جهانیان رحمت باشند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، شیخ عبدالواحد خواجوی، امام‌جمعه اهل سنت شیراز ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر(ص) و سلاله پاک ایشان امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت گفت: پیامبر اسلام، پیامبر رحمت و مهربانی است.

وی با اشاره به آیه ۱۰۷ سوره انبیاء «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ؛ و تو را جز رحمتى براى جهانيان نفرستاديم»، افزود: خداوند در این آیه تأکید می‌کند که پیامبرش را رحمتی برای جهانیان قرار داده است یعنی مسلمانان و کسانی که ادعای مسلمان بودن دارند هم باید برای جهانیان رحمت باشند.

خواجوی با تأکید بر اینکه پیامبر رحمت(ص) باید اسوه و الگویی برای تمام مسلمانان باشد، افزود: خط و مشی پیامبر(ص) را در اخلاق، کردار، منش و رفتار را در پیش گرفته و برای ما سرمشق باشد نه اینکه برعکس آن عمل کنیم.

امام‌جمعه اهل سنت شیراز جنایات گروه‌های تکفیری که به نام اسلام دست به اقدامات تروریستی می‌زنند را به شدت محکوم کرد و افزود: متأسفانه استکبار جهانی افرادی را تربیت کرده است که به عنوان اینکه می‌خواهیم سنت و خط و مشی پیامبر(ص) را در پیش بگیریم، جنایات متعددی انجام می‌دهند و افرادی زیادی را به قتل می‌رسانند، تا میان امت اسلام و مذهب اسلامی به اسم شیعه و در جای دیگر به اسم اهل سنت به عناوین مختلف تفرقه ایجاد کنند در صورتی که هیچ‌کدام از آنان مسلمان نیستند.

بنابه گفته خواجوی، در تاریخ می‌خوانیم که حتی در زمانی که پیامبر(ص) مجبور بود برای حفظ جان خود و مسلمانان دیگر با کافران بجنگد، زمانی که عده‌ای از کافران اسیر مسلمانان می‌شدند، پیامبر(ص) با رأفت با آنان برخورد می‌کرد به طوری که آنان به دلیل همین رفتار پیامبر(ص) به اسلام روی می‌آوردند. در قرآن کریم نیز می‌خوانیم که خداوند فرموده است که اگر تندزبان و تندمزاج بودی، همه از اطرافت پراکنده می‌شدند یعنی خداوند هم تأکید می‌کند که دلیل گسترش اسلام همین مسئله مهربانی و رأفت پیامبر(ص) است.

امام‌جمعه اهل سنت شیراز ادامه داد: کشتار مسلمانان و دیگران، کار اسلام نیست، بلکه کار استکبار و منافقین است و می‌خواهند به دنیا بگویند که مسلمانان تروریست و افرادی تندمزاج و تندخو هستند تا از این طریق مانع گسترش اسلام در دنیا شوند در صورتی که چنین نیست. امروز مشاهده می‌کنیم که در شرق و غرب عالم افراد بسیاری مسلمان می‌شوند و همین مسئله موجب هراس سردمداران کفر و استکبار شده است و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا مسلمانان را تروریست نشان دهند و چهره آنان را مخدوش جلوه دهند.

خواجوی با بیان اینکه خداوند، پیامبر(ص) و بزرگان دین با راه و روش تکفیری‌ها و تروریست‌ها به شدت مخالف هستند، بر ضرورت حفظ وحدت بیش از پیش مسلمانان با یکدیگر تأکید کرد و گفت: باید وحدت خود را بیش از گذشته حفظ کرده و به آموزه‌های قرآن و سنت پیامبر(ص) روی آوریم.

وی با اشاره به آیه ۹ سوره تکویر «بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؛ به كدامين گناه كشته شده است»، افزود: وقتی انسان تصاویر جنایات تروریست‌های تکفیری که به نام اسلام اقدام به کشتار مسلمانان و شیعیان در مسجد قندهار کردند را می‌بیند، این آیه در ذهن متبادر می‌شود که به کدامین گناه کشته شده‌اند؛ آیا به خاطر اینکه نماز می‌خواندند و عبادت پروردگار را انجام می‌دادند باید به شهادت برسند و عده بسیاری از مسلمانان داغدار شوند. متأسفانه این جنایت موجب شد تا مسلمانان و آزادی‌خواهان دنیا داغدار شوند و زنان بیوه و فرزندان یتیم شوند در صورتی که این رسم مسلمانی نیست.

امام‌جمعه اهل سنت شیراز در پایان با تأکید بر اینکه چنین جنایاتی از شیعه و سنی بر نمی‌آید، ابراز امیدواری کرد: خداوند توفیق دهد که از پیروان راه پیامبر(ص) و سلاله پاک آن حضرت باشیم. / ایکنا

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان