کد خبر: ۱۵۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰
استاندار فارس خبرداد:

اجرای طرح قرنطینه هوشمند از سوم آبان در سراسر استان فارس/ داشتن کارت واکسن یا تست منفی کرونا برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی الزامی است

ایمانیه گفت: مسافرینی که قصد استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفر دارند تنها در صورت تزریق واکسن یا ارائه تست منفی تشخیص کرونا(PCR) می‌توانند از اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در نود و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در کنترل شیوع کرونا، عنوان کرد: عموم مردم اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و افرادی که مشمول دریافت واکسن هستند و تاکنون اقدام نکرده‌اند باید هر چه سریع تر به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

استاندار فارس در ادامه جلسه با صدور دستور اجرای طرح قرنطینه هوشمند از تاریخ دوشنبه سوم آبان ماه در سراسر استان، اظهار کرد: بر اساس این طرح کارمندان همه بخش‌ها از جمله ادارات، نهادها، بانک‌ها، صاحبان کسب و کارهای مختلف و بخش حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی حتما باید تزریق واکسن را انجام داده باشند.

به گفته ایمانیه، مسافرینی که قصد استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفر دارند تنها در صورت تزریق واکسن یا ارائه تست منفی تشخیص کرونا(PCR) می‌توانند از اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هر نوع صدور و تمدید مجوز در حوزه فعالیت‌های مختلف منوط به تزریق واکسن است، خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه‌های سراسر استان اقدامات لازم را برای تکمیل واکسیناسیون دانشجویان انجام دهند.

به دستور نماینده عالی دولت در استان فارس، همه ادارات و نهادها مکلف به همکاری برای نظارت و اجرای کامل طرح قرنطینه هوشمند و برخورد با متخلفین بر اساس مقررات و ضوابط هستند.

وی تصریح کرد: با تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همه شهرداری های استان موظف هستند در بخش‌های مختلف حمل و نقل شهری به اجرای طرح قرنطینه هوشمند پرداخته و واکسیناسیون رانندگان را کامل کنند؛ با توجه به احتمال وقوع پیک ششم کرونا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باید همه امکانات، تجهیزات و تجربیات خود را برای مقابله و پیشگیری به کار گیرند.

استاندار فارس همچنین درباره بازگشایی مدارس نیز تاکید کرد: این امر مشروط به رعایت کامل پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها و قوانین توسط دانشگاه علوم پزشکی است و اطلاع‌رسانی صحیح با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و... نیز از دیگر نکات مورد تاکید رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بود.

گفتنی است، تداوم طرح شهید سپهبد سلیمانی در دو موضوع واکسیناسیون و قرنطینه هوشمند از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان