کد خبر: ۱۵۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰
در گفتگو با شیرازه مطرح شد:

فعالیت ۱۳۶گروه جهادی در ناحیه بسیج محمد رسول الله شیراز/ اجرای طرح های جهادی در استان فارس و سیستان و بلوچستان

بنایی گفت: تا کنون ۱۳۶گروه جهادی در ناحیه حضرت محمد رسول الله فعال و در سامانه اطلس نیز به ثبت رسیده است که بخشی از این گروه های جهادی به صورت محل محور و بخشی به صورت جغرافیا محور هستند

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عباس بنایی فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، در تشریح اقدامات خدمات رسانی گروه های جهادی و پایگاه های بسیج اظهار داشت: در این نقاط محروم تلاش شد تا از افراد بومی و محلی در جهت کمک رسانی و ارزیابی استفاده شود.

وی در این خصوص اضافه کرد: تا کنون 136 گروه جهادی در ناحیه حضرت محمد رسول الله(ص) فعال و در سامانه اطلس نیز به ثبت رسیده است که بخشی از این گروه های جهادی به صورت محل محور و بخشی به صورت جغرافیا محور هستند، مانند گروه جهادی شهید مالکوم ایکس که در منطقه سیستان و بلوچستان در حال عمران و جهاد در زمینه های مختلف هستند.

بنایی ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در مناطق سیتان و بلوچستان عنوان کرد: در سال جاری طرح های آبرسانی به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان به صورت مستمر در حال انجام بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله شیراز از اشتغال زایی پایدار با راه اندازی کارگاه های مختلف خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا امروز در راستای ایجاد این کارگاه ها زمینه اشتغال برای ۴۵ نفر نیز فراهم شد و در حال حاضر مشغول به کار هستند که انشالله با حمایت مسئولین این حوزه، این روند ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول از کمک های موثر خیرین نیک اندیش تقدیر کرد و افزود: امید است که با حمایت های ویژه خیرین و مردم بتوانیم کارگاه های بیشتر ایجاد بکنیم و در زمینه های مرمت و بازسازی خانه های نیازمندان و سایر خدماتی در حال انجام توسط بسیج سازندگی موفق‌تر عمل کنیم.

وی در ادامه از فعالیت‌هایی درخشان بسیج سازندگی سخن گفت و افزود: بخش موثری از خدمات بسیج سازندگی که در قالب طرح کمک‌های مومنانه و یا در قالب طرح شهید سلیمانی انجام می‌شود که شامل تیم های حمایتی که در جهت کمک به بیماران کرونایی تشکیل شده یا در آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس درزمینه هایی تحصیلی مثل محیا سازی لوازم التحریر و تبلت برای خواتواده های کم برخوردار فعالیت های بسیار خوب و موثری صورت پدیرفت.

بنایی به سایر فعالیت های گروه های جهادی نیز اشاره کرد و گفت: همچنین از سمت گروه‌های جهادی در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک رسانی در حوادث غیر مترقبه نظیر سیل، زلزله و آتش سوزی ها نیز شاهد تلاش های بی وقفه آن ها بوده ایم، به عنوان مثال در زلزله سی سخت گروه های جهادی این ناحیه از نخستین گروه های اعزام شده به این مناطق بود.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله شیراز در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد:  تنها بخش کوچکی از جمله فعالیت‌هایی صورت گرفته در بسیج سازندگی است که انشالله با حمایت مسئولان بتوانیم مشکلات مردم را به سهم خودمان برطرف کنیم.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان