کد خبر: ۱۵۰۶۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰
شیرازه گزارش می دهد:

حمل و نقل عمومی در شیراز مختل شد/ رانندگان اتوبوس خواستار افزایش حقوق هستند

پیش از ظهر امروز حمل و نقل عمومی در شیراز به دلیل اعتراض رانندگان اتوبوس های درون شهری مختل شده و عدم حرکت اتوبوس باعث تعجب و اختلال در امور جاری مردم سومین حرم اهل البیت(ع) شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، پیش از ظهر امروز عدم حرکت اتوبوس باعث تعجب و اختلال در امور جاری مردم سومین حرم اهل البیت(ع) شد؛ شهروند شیرازی در تماس با "سامانه مطالبات مردمی شیرازه" از تجمع و توقف اتوبوس ها در یکی از پایانه های مسافری این شهر خبرداد.

با بررسی های خبرنگار شیرازه مشخص شد که رانندگان ناوگان اتوبوس درون شهری در پایانه های ولیعصر، نمازی، پایانه اجمدی و... از امروز صبح کار را آغاز نکردند.

بیشتر بخوانید:

آزادی نماینده بهره برداران سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: راننده ها به علت حقوق کم و مشکلات بیمه امروز به محل کار مراجعه نکردند.

وی با بیان اینکه از سمت سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز باید مسائل پیگیری شود، گفت: کماکان مطالبات از سال 1398 تاکنون پرداخت نگردیده و وعده های سازمان به صورت کامل محقق نشده است.

بنابه گفته نماینده بهره برداران سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز، دوماه یارانه، کسری کارت، تبلیغات، حق سرویس در بستی، تبلیغات، 10 درصد معوقات شهریور ماه سال گذشته پرداخته نشده است.

 یکی از رانندگان خط 69 شیراز در تشریح این موضوع گفت: امروزه همه اقشار مردم شاهد گرانی های سرسام آور و بحران معیشتی هستند و رانندگان اتوبوس های خط واحد نیز از این قاعده مستثنا نبوده اند.

وی علت اصلی اعتصاب امروز رانندگان اتوبوس های درون شهری را پایین بودن سطح حقوق عنوان کرد و افزود: با شرایط کنونی به هیچ وجه امکان امرار معاش با این حقوق محقق نیست و خانواده های زیادی به خاطر این شرایط در سختی زیادی به سر میبرند.

راننده دیگری از مشکلات بیمه ای رانندگان خبر داد و گفت: علاوه بر پایین بودن مبلغی دریافتی ما، بخشی از آن نیز صرف هزینه های ماهانه بیمه اعضای خانواده می شود، چرا که برای بیمه فرزندان رانندگان باید مبلغی را از این حقوق به صورت ماهانه بپردازیم.

به گزارش شیرازه، خرداد ماه بود که اتوبوس های درون شهری شهر شیراز پس از تجمع برای دریافت مطالبات با وعده مسئولان برای رفع مشکلات دوباره فعالیت خودشان را آغاز کردند که امروز دوباره شاهد اختلال در رفت و آمد شهروندان سومین حرم اهل البیت(ع) هستیم.

این درحالی است که مسئولان حمل و نقل شهرداری شیراز خبر از افزایش 50 درصدی  حقوق رانندگان دادند اما در واقعیت این افزایش حقوق محقق نشده است.

گفتنی است این پایگاه تحلیلی خبری پس از پیگیری از مسئولین و متولیان امر، نتیجه را به اطلاع مخاطبان خود می رساند.

در حال تکمیل...
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۰
0
سلام منم یکی از رانندگان اتوبوس شهری هستم که به خاطر حقوق کم ومخارج سرسام آور بااین حقوق(۱۵۰)هزارتومن ونداشتن بیمه قادر به ادامه فعالیت نمیباشم باشد که باپیگیری شما این امر میسرگرددومن دوباره بتونم درخدمت به شهروندان عزیز باشم ممنون ازپیگیریتون رضایی هستم راننده خط۱۰۹
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۰
0
سلام ، وقتی شهردار سابق یک آدم کم سن و سال و بی تجربه و معلوم الحال را میگزاره ریسس سازمان حمل و نقل مسافر شیراز و بدون هیچ اقدام قابل توجهی ، روزمرگی می کنند ، پشت میز نشینی و دنبال کار مردم نبودن ، آخرش میشه این ....از شهردار جدید شیراز خواهشمندیم ،هر چه سریع ترمدیران و نیروهای بی خاصیت شهرداری را جایگزین کنند ، مردم سرعت میخوان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۰
0
اینام هرماه میان اعتراض میکنن چه خبره واقعا