کد خبر: ۱۵۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

تجلیل از ۴۰۰ موکب دار و خادم شیرازی

به همت کمیته خادم الشهدای ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) از موکب داران جوان شیرازی تجلیل بعمل آمد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مجید علی پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز در حاشیه مراسم تجلیل از موکب داران جوان سومین حرم اهل بیت (ع) گفت: اگر در تاریخ جستجو کنیم به این نکته می‌رسیم که اکثرا یاران پیامبر اکرم (ص) همه جوان بودند و در تعالیم اسلام هم به بحث جوان اهمیت زیادی داده شده است.
 
علی پور به جایگاه جوانان در نهضت اباعبد الله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) نهضت خود را با جوانان شروع و با جوانان پیش بردند و در ادامه نهضت هم می‌بینیم این جوانان هستند که نقش آفرینی می‌کنند.
 
وی با اشاره به نقش جوانان در پیشبرد و تحقق اهداف انقلاب اسلامی، گفت: جوانان با کسب تجربه‌های صحیح می‌توانند راه درست را تشخیص داده و از موانع عبور کنند و در گام دوم انقلاب جوانان مهمترین نقش و جایگاه را در پیشبرد اهداف داشته به طوری که مهمترین مخاطب بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری همین جوانان هستند.
 
علی پور ضمن تشکر از موکب داران جوان در سومین حرم اهل‌بیت(ع)، اظهار داشت: امسال از عید غدیر تا پایان ماه صفر، با توجه به اینکه کرونا فرصت زیارت را از دوستداران اهل‌بیت گرفت، فضای شهر شیراز با برپایی موکب‌هایی که با پذیرایی از مردم و همچنین اقامه عزای آل ا... خدمت رسانی می کردند و حال هوای شهر را عوض کرده ، مواجه شد.
 
بنابه گفته فرمانده سپاه بقیه الله (عج) شیراز، بیش از ۹۷ موکب در شهر شیراز که حداقل ۳ روز از عید‌غدیر تا پایان ماه صفر برپا بودند شناسایی شدند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: این‌موکب ها در‌مجموع ۹۴۸ روز موکب داری کردند، که یکی از خدمات ارائه شده توزیع بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم بوده است؛ ویژگی ممتاز این موکب ها این بود که گرداننده اصلی آنها جوانان که سرمایه های اصلی نظام و انقلاب و اسلام در گام دوم هست بوده اند.
 
در پایان فرمانده ناحیه مقاومت بسبج سپاه بقیه الله(عج) شیراز خاطر نشان کرد: در این مراسم بیش از ۴۰۰ نفر از عوامل اصلی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان