کد خبر: ۱۵۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰
همزمان با نمایشگاه بین الملی خرما؛

آثار برگزیده جشنواره بین المللی عکس خرما در شیراز به نمایش درآمد

مدیر اجرایی نمایشگاه جشنواره بین المللی عکس خرما گفت: نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره بین المللی عکس خرما همزمان با چهارمین نمایشگاه بین الملی خرما از پنجم تا هشتم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس در شهرک گلستان شیراز برپا شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، عباس امیری مدیر اجرایی نمایشگاه جشنواره بین المللی عکس خرما در حاشیه برپایی این نمایشگاه تصریح کرد: این جشنواره و نمایشگاه با همکاری انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس و با حضور 50 اثر از 37 هنرمند عکاس برگزار شده است.

به گفته امیری؛ آثار به نمایش گذاشته شده حاصل بررسی۱۱۲0 اثر از  ۱۵۱ هنرمند عکاس داخلی و خارجی، توسط هیات داواران این جشنواره است؛ مسعود زنده روح کرمانی، حسین کریم‌زاده، سعید عرب‌زاده از ایران و مهگان فرهنگ و پدرو سانتوز از اسپانیا از اعضای هیات داوران این جشنواره بین المللی هستند.

مدیر اجرایی نمایشگاه جشنواره بین المللی عکس خرما با اشاره به اینکه خرما در فرهنگ غنی ایرانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همواره زبانزد جهانیان بوده، اظهار کرد: شرکت مدیریت توسعه و افکار با هدف توسعه تولید ملی در حوزه خرما، احیای بازارهای داخلی و بین المللی، ثبت و مستند نگاری مراحل برداشت، فرآوری و صنایع دستی مرتبط با خرما این جشنواره را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه  پس از ایجاد دبیرخانه این جشنواره-نمایشگاه با حضور عکاسان خبری، مجوزهای لازم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اخذ گردید و فراخوان جشنواره منتشر شد، افزود: خرما، فراورده ها، صنایع دستی مرتبط با آن، برداشت خرما، خرما در فرهنگ ایرانی و کارکردهای آیینی آن از جمله موضوعات این جشنواره عکاسی بوده است.

امیری، استفاده از خرما در غذاها و انواع شیرینی ایرانی و خارجی، استفاده از خرما و مشتقات آن در صنایع، نخلستان ها و چشم اندازهای طبیعی آن، نقش درخت نخل در هنر ایران باستان را از دیگر موضوعات مرتبط با این جشنواره دانست.

مدیر اجرایی نمایشگاه جشنواره بین المللی عکس خرما ابراز کرد: اختتامیه این جشنواره و اعلام نفرات برتر نیز هشتم آبان ماه در محل برپایی نمایشگاه برگزار می شود؛ نفر اول این جشنواره علاوه بر تندیس جشنواره و دیپلم افتخار ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم علاوه بر حکم افتخار ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم علاوه بر حکم افتخار ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

امیری اضافه کرد: در نخستین جشنواره بین المللی عکس خرما از پنج اثر به عنوان آثار شایسته نیز تقدیر و ضمن اهدای دیپلم افتخار مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد؛ به هر کدام از آثار راه یافته به نمایشگاه مبلغ دو میلیون ریال به عنوان حق التالیف اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان