کد خبر: ۱۵۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰

الگو برداری سیستان و بلوچستان از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز

نشست هم اندیشی فرماندار، رئیس شورای شهر و جمعی از مدیران ادارات شهرستان مهرستان استان سیستان و بلوچستان با مدیرعامل و نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، با هدف الگوبرداری از اقدامات این مجمع، برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرماندار شهرستان مهرستان در جلسه با اعضای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز ضمن معرفی این شهرستان به عنوان شهری با قدمت تاریخی خواستار هم پیوندی شهرداری شیراز با شهرداری مهرستان شد.

 به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز، محمدرفیع دهواری افزود: از دو سال پیش حلقه اتصال مهرستان با شیراز آغاز شده است، هرچند احساس مردم سیستان و بلوچستان با شیرازی‌ها قدمتی طولانی دارد و هیچ شهروندی از سرزمین فارس و شیراز خاطره ناخوش ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به ساختمان درحال ساخت مرکز دیالیز در شهرستان مهرستان، این مهم را حاصل لطف و عنایت خداوند و توفیق دوستان خیر شیرازی دانست که با پیشرفت ۷۰ درصدی در آینده ای نزدیک، شاهد افتتاح آن و نجات بیماران سرگردان دیالیزی این منطقه خواهیم بود.

 دهواری اضافه کرد: کلمه شیراز، خیرین شیراز و پشتیبانی‌های شیراز در کوچه پس کوچه‌های مهرستان خودنمایی می‌کند و هر کس حتی یک بار از مقابل مرکز دیالیز در حال احداث مهرستان عبور می‌کند، نگاه مثبت به شیراز و شیرازی ها در او تقویت می‌شود.

فرماندار مهرستان در ادامه خاطرنشان کرد: به پاس لطف و محبت شیرازی‌ها، شورای شهر مهرستان، بلوار بزرگ ۴۰ متری طراحی شده در مهرستان، که شرق شهرستان را به غرب آن متصل می‌کند، به نام شیراز نامگذاری کرده‌اند.

دهواری ادامه داد: جذابیت های شیراز باعث شده تا از شهرداری شیراز و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز بخواهیم با هم پیوندی و سازندگی و پشتیبانی با شهرستان مهرستان ما را یاری کند.

وی خواستار همراهی شیراز با مهرستان برای پیشرفت، توسعه و تمدن و هر ظرفیتی که به عنوان بخش توسعه یافته معرفی می‌شود، از ظرفیت‌های مبلمان شهری تا ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی و سنتی حاکم بر شهر شد.

محمد رفیع دهواری ابراز امیدواری کرد که مهرستان نیز بتواند مانند شیراز زیبا باشد و یادگاری هایی از خیرین شیراز در این شهر داشته باشند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز گفت: شهرستان‌های مختلف کمبودها و ظرفیت‌هایی دارند و اگر بخواهیم به جیب دولت چشم بدوزیم روند رشد و حل معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار کند خواهد بود و ضروریست ظرفیت های مردمی را به دولت اضافه کنیم.

سید عبدالرضا دستغیب به بیان گزارشی از عملکرد مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز پرداخت و گفت: در سال ۹۳ در زمان راه اندازی مجمع خیرین خیلی ها ناامید بودند و می گفتند چه کسی می‌خواهد برای شهر کمک کند و ما با ساخت سقاخانه توسط خیرین آغاز کردیم اما ناامید نشدیم و توانستیم طی هفت سال گذشته گام های مؤثری در ارتقای سطح فرهنگ جامعه برداریم.

 مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در ادامه دستاوردهای مجمع طی دوره هفت ساله را این گونه برشمرد: سراهای فرهنگ مهربانی، کمک های اهدایی مردمی، همیاران مهربان ترافیک، تجلیل از رانندگان قانون‌مدار، همیاران مهربان فضای سبز، سرای یار مهربان و طرح پیوند با کتاب.

سید عبدالرضا دستغیب از ساخت سقاخانه، مبلمان شهری، کاشت درخت، ساخت درمانگاه خیریه، مجموعه ورزشی، مسجد، نمازخانه، ساختمان یگان‌هایی از پلیس، خانه سلامت و .... را از اقدامات اجرا شده توسط این مجمع یاد کرد.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری شیراز نیز گفت: شهر مهرستان باید هویت مهرستان را داشته باشد و قرار نیست مانند شیراز باشد.

داریوش ستایشگر متفاوت بودن شهر را در اصالت آن دانست و بر حفظ اصالت، ضمن الگو برداری تاکید و اضافه کرد: امروزه در همه شهرهای دنیا، شهر را برای کودکان می‌سازند و اگر می‌خواهید شهر خوبی داشته باشید برای کودکانتان شهر بسازید چرا که اگر شهر برای کودک باشد همه از آن لذت می برند.

وی با اشاره به این که انجام بسیاری از امور به جای هزینه مالی، نگاه درست می خواهد بر توجه به عدم تکرار اشتباهاتی که دیگران مرتکب شده اند، تاکید کرد.

ستایشگر ابراز امیدواری کرد که تا با تقویت تخیل افراد و تبدیل آن به خلاقیت و با امکانات موجود بتوانیم بهترین زندگی را داشته باشیم.

عبدالمحمد طاهری نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با اشاره به رسالت ذاتی مجمع خیرین در دو بخش نظری و عملی گفت: برون رفت شما از معضلات اجتماعی با نهادهای دولتی امکان‌پذیر نیست و از شما می خواهم از ساختار اداری برای تحول در شهر زیبایتان به سمت احیای جایگاه نهادهای داوطلبانه گام بردارید.

بنابه گفته طاهری، امروزه معضل همه کشورهای جهان پاسخ به مسایل فرهنگی بوده و مجمع در کنار بحث سازندگی، گام های موثر فرهنگی برداشته است.

وی از جمله رویکردهای فرهنگی مجمع را، کمک به روان سازی مسئله ترافیک با ابزار گفتمانی و لسانی عنوان کرد.  

طاهری گفت: به سمت احیای مجمع دیگری قدم بردارید و بدانید بخش مهمی از معضلات شهر حل خواهد شد، چرا که اگر معضلات بومی مورد توجه مردم قرار گیرد، حل خواهد شد.

انتهای پیام/p

نظرات بینندگان