کد خبر: ۱۵۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

مسئولان و مدیران جدید در حوزه اقتصادی میدان داری کنند

آیت الله دژکام گفت: مدیران و مسئولان جدید به عنوان نیرو‌های تازه نفس باید در این حوزه اقتصادی میدان داری کنند، چرا که دشمن با مشکلات معیشت و اقتصاد می‌خواهد تمام زحمات را زیر سئوال ببرد، لذا باید همه به میدان بیایند تا شاهد تحقق افزایش تولید باشیم.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از ویژگی‌هایی که دارد انقلاب معنوی است، اظهار داشت: باید همواره مسئله معنویت مورد توجه دلسوزان انقلاب قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد که در معنویت، تفکر و یاد خدا در اولویت باشد، افزود: برخی از کسانی که ماهیت انقلاب اسلامی را به خوبی متوجه نشدند به حساب انقلابیگری گامی با معنویت معارضه می‌کنند و بنظر میرسد این مهم باید مورد توجه مومنان و مسئولان انقلاب باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: دو کاری که اهل معنویت انجام میدهند تفکر و است و در زمینه تفکر باید یادآور شد که نقطه تمایز ا انسان‌ها با حیوانات و سایر موجودات در همین تفکر است و اگر اهل فکر نباشیم تفاوتی با مابقی حیوانات نداریم.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه تفکر ملاک انسانیت انسان است و باید در این مورد تفکر کنیم و بالفعل انسان باشیم، بیان کرد: بیشتر از هر عبادتی که ابوذر انجام داد، تفکر کردن بود که همین موضوع موجب هراس بنی امیه بود.

خطیب نماز جمعه شیراز با بیان اینکه تفکر در مقام معنوی انسان‌ها را در عرصه‌های انقلابی، میدان دار می‌کند و پیوند معنویت با انقلاب، همین تفکر و اندیشیدن است، گفت: جوانان ما باید همزمان معنوی، انقلابی و متدین باشند تا در برابر ظلم و بی عدالتی‌ها بتوانند به میدان بیایند.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه تفکر نقطه اشتراک الهی‌گری و معنوی‌گری است و اگر بر سر دو راهی عزت و ذلت قرار بگیریم مسیر با تفکر برای ما روشن می‌شود، افزود: این تفکر است که شخصیتی همچون سردار شهید سلیمانی میسازد و پس از شهادت نیز جاودانه شد و این مقامی است که نتیجه تفکر معنوی و انقلابی است.

وی در خطبه‌های دوم نیز با تاکید بر اهمیت توجه به صحنه‌های مهم تاریخ معاصر انقلاب به ماجرای حضور طیب و طاهر در جریان مبارزه با کاپیتلاسیون اشاره کرد و گفت: روزی که امام راحل با قانون کاپتیلاسیون در راستای حفظ حقوق شهروندی ایرانیان مبارزه کرد، شاهد نقش مطلوب میدان داران مومن و انقلابی مانند «طیب» و «طاهر» بودیم که هیچگاه نباید ایرانی جماعت آن‌ها را فراموش کند.

آیت‌الله دژکام به سالروز نخستین شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی تبریزی در تقویم ملی هم اشاره و عنوان کرد: کسانی در سال ۵۷ در دانشگاه تهران شهید شدند که پای منبر همین شهید نشستند.

وی با بیان اینکه میدان داری در عرصه‌های انقلاب اسلامی به عهده جوانان ماست که با ایمان و سربلندی در مقابل دشمنان می‌ایستند و ادامه دهنده راه شهدای دانشگاه تهران هستند، به ایام‌الله ۱۳ آبان روز دانش آموز اشاره و تصریح کرد: این روز یادآور رشادت نوجوانان است و شهادت یک بسیجی ۱۳ ساله مانند شهید «محمدحسین فهمیده». از این رو دغدغه دانش آموزان و بسیجیان ما باید افزایش عزت کشور باشد و راه شهدای عزت و انقلاب باید توسط دانش آموزان و بسیجیان امروز ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه گذشته، چراغ راه آینده است، تاکید کرد که نباید صرفا به بیان مناسبت‌ها در تقویم اکتفا کرد که باید در آن‌ها تفکر کنیم تا مسیر درست با نیاز امروز انقلاب اسلامی دنبال شود.

آیت‌الله دژکام همچنین به تبیین دو مولفه عزت و قدرتمندی ایران از نظر رهبر انقلاب هم اشاره کرد و افزود: امسال، سال پشتیبانی از تولید مانع زدایی است، لذا اگر افزایش تولید و قدرت اقتصادی کشور را مورد توجه قرار ندهیم در ادامه راه انقلاب دچار مشکل خواهیم شد.

وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان جدید به عنوان نیرو‌های تازه نفس باید در این حوزه اقتصادی میدان داری کنند، چرا که دشمن با مشکلات معیشت و اقتصاد می‌خواهد تمام زحمات را زیر سئوال ببرد، لذا باید همه به میدان بیایند تا شاهد تحقق افزایش تولید باشیم.

امام جمعه شیراز، عدالت را مولفه دوم عزتمندی و قدر کشور برشمرد و تاکید کرد: باید مسیر درآمد‌ها در کشور تعریف شود تا جلوی درآمد‌های باد آورده زیادی گرفته شود و نیازمندان هم از درآمد‌ها بهره‌مند شوند.

آیت‌الله دژکام در پایان ابراز امیدواری کرد که با استفاده از پشتوانه‌های علمی و دانشگاهی در استان فارس شاهد افزایش تولید و عدالت اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان