کد خبر: ۱۵۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰
رئیس کل دادگستری فارس:

رتبه نخست دادگستری فارس در صلح و سازش/ مسئولان ضد فساد، باید سكان امور را در دست بگيرند

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه باید مسئولان ضد فساد، سكان امور را در دست بگيرند، گفت : طبیعی است جامعه روحانیت نیز در اين خصوص دغدغه و مطالباتي داشته باشند كه لازم است به آن توجه شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس در جلسه جامعه روحانیت شیراز، با اشاره به اینکه باید مسئولان ضد فساد، سكان امور را در دست بگيرند، گفت : طبیعی است جامعه روحانیت نیز در اين خصوص دغدغه و مطالباتي داشته باشند كه لازم است به آن توجه شود. 
رتبه نخست دادگستری فارس در صلح و سازش/ مسئولان ضد فساد، باید سكان امور را در دست بگيرند


وی با بیان اینکه دادگستری فارس در سال گذشته در اكثر شاخص هاي قضايي ، مديريتي و امتيازات عملكردي كاركنان اداري رتبه نخست را به خود اختصاص داده است افزود: ارتباط با مردم الکترونیکی شده است و حدود هزار و 500 زندانی در یک سال اخير با نظارت مستمر قضات و حضور در زندان ها و همچنين استفاده از تأسيسات قضايي از زندان هاي استان آزاد شده اند.


رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: 84 بازدید از واحد های تولیدی داشته ایم که نتيجه بسیاری از اين بازديدها احیا و يا تكميل ظرفيت  در واحد هاي توليدي بوده است.


نماينده عالي قوه قضاييه در استان فارس در ادامه به بحث تكريم ارباب رجوع اشاره و بيان کرد: هر ماه با 900 نفر مراجعان به دادگستري مركز استان ملاقات  داشته ایم اين در حالي است كه در اين يك سال تلاش داشته ايم تا با احکام مجازات جایگزین نيز ضمن كاهش جمعيت كيفري رعايت حقوق شهروندي را بيش از پيش در دستور كار قرار دهيم.


وي با تاكيد بر اينكه در صلح و سازش نيز دادگستری فارس رتبه نخست را كشور به خود اختصاص داده است گفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش اصلاح ذات البين و همچنين بهره مندي از ظرفيت هاي مردمي و ريش سفيدان و متنفذين از جمله اهدافي است كه در اين خصوص دنبال مي نماييم .


به گفته حجت الاسلام موسوی همچنین چالش های بسیار جدی در بخش خشکسالی و غیره در سطح استان وجود دارد كه لازم است همه دستگاه ها من جمله دستگاه قضايي با استفاده از ظرفيت هاي قانوني خود در رفع آن ياري كند.


وی در پايان بر اقدامات نهادهاي مسئول در خصوص كاهش مظاهر علني فساد از جمله بدحجابي ها و سگ گرداني و نظارت قضات بخصوص روسا و دادستان هاي حوزه هاي قضايي در كاهش آن تاكيد كرد.


گفتني است در پايان  نشست جامعه روحانیت شیراز كه به ریاست حضرت آیت‌الله دستغیب برگزار شد از تلاش هاي  حجت الاسلام والمسلمين موسوي  رئيس کل  دادگستری استان فارس به لحاظ سخت كوشي و اهتمام در پاسداري از حقوق عامه ، اجراي عدالت و ايجاد تحول زيبنده در مسير گام دوم انقلاب تقدير شد .


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان