کد خبر: ۱۵۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰

پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب به کار خود پایان داد

رییس پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب از پایان کار این همایش خبر داد وحضور و مشارکت فعال اساتید و دانشجویان حوزه های علمیه خواهران و برادران را از ویژگی های این همایش برشمرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی رییس پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب، امروز 8 آبان ماه در مراسم اختتامیه این همایش با اشاره به برگزاری پنجمین همایش بین المللی «سیره نبوی(ص) در طب» از چهارم تا ششم آبان ۱۴۰۰ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: از جمله بخش های این همایش، قرائت پیام حضرت آیت الله جوادی آملی بود که با هدف بهره مندی از رهنودهای این مرجع دینی و به روال دوره های پیشین برگزاری انجام گرفت، در این پیام نکات بسیار دقیقی مورد توجه قرار گرفته بود.

رییس پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب اضافه کرد: نکته مورد توجه دیگر، حضور دانشمندان و اساتید داخلی و خارجی در همایش بود که این هم افزایی سبب خروجی حداکثری در بخش های مختلف از جمله هدف گذاری در همایش خواهد شد.

محمودی در ادامه از ارایه ۲۰۰ اثر از سوی اساتید، فرهیختگان و دانشجویان از سراسر کشور به این همایش خبر داد که پس از داوری آثار، تعدادی از آنها به عنوان سخنرانی و تعدادی نیز به عنوان پوستر انتخاب و در همایش ارایه شده است.


وی، برگزاری نشست های پنجگانه در زمینه علوم بین رشته ای، جایگاه روح و روان و نفس، نشست دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه حکمت بنیان، نشست تجارب سلامت در همه گیری کرونا، نشست آداب پزشکی از منظر سیره نبوی(ص) فرصت ها و چالش ها و مراقبت متعالی در منزل را از دیگر برنامه های این رویداد بین المللی عنوان کرد که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و بعضی از اساتید خارجی همایش، برگزار شد.

حجت الاسلام محمودی، در ادامه حضور و مشارکت فعال اساتید و دانشجویان حوزه های علمیه خواهران و برادران را از ویژگی های این همایش برشمرد.

 
وی با اشاره به تقارن برگزاری این رویداد بین المللی و هفته وحدت، از حضور اساتید اهل سنت در پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب خبر داد که نمودی از وحدت بین اهل تشیع و تسنن و اشتراکات بین آنها، به ویژه در زمینه فعالیت مراکز علمی اهل تشیع و اهل تسنن است.

رییس پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب، حضور فعال بخش دانشجویی همایش را نیز بشارتی برای مسوولان و بهره مندی از توانمندی جوانان و دانشجویان عنوان کرد و افزود: نکته دیگر، حضور فعال بخش دانش آموزی در این همایش بود که با مشارکت و همکاری مسوولان آموزش و پرورش استان و ستاد استعدادهای درخشان دانشگاه انجام گرفت و منجر به حضور دانش آموزان و مسوولان سازمان آموزش و پرورش شد.

وی با تبیین مهمترین دستاوردهای این رویداد علمی گفت: در این همایش با همراهی و همکاری رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مرکز EDC دانشگاه، مطالعات میان رشته ای علوم انسانی، اسلام و پزشکی کلید خورد و امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد سیاستگذاری در این عرصه و همچنین هم افزایی و تقویت پژوهش های میان رشته ای از سوی گروه های آموزشی دانشگاه باشیم.

رییس پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب اضافه کرد: همچنین با همکاری برخی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در چند گروه آموزشی از جمله نوروساینت، ژنتیک و اخلاق پزشکی این همکاری در پنجمین دوره همایش کلید خورد و نتیجه این همکاری تدوین چندین مقاله در عرصه های یاد شده است.

حجت الاسلام محمودی افزود: به همت حضرت آیت الله دکتر «بهشتی» استاد تمام دانشگاه تهران و استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نظریه اصالت و صحت در موضوع سلامت مطرح شد که نویدبخش اهتمام دانشمندان و بزرگان این عرصه است.

وی اهدای جایزه بزرگداشت مرحومه استاد دکتر «قمر حسینی الهاشمی» را از دیگر برنامه های این همایش برشمرد و ادامه داد: این برنامه به منظور معرفی و گرامیداشت یاد و خاطره اساتید و پیشکسوتان به عنوان الگو و سرمشق برای دانشجوها برگزار می شود. در این دوره نیز مانند همایش های گذشته، دو جایزه اختصاصی پیش بینی شده بود که جایزه حوزه علمیه به آیت الله «مصطفوی» و جایزه دانشگاه به دکتر «محمدباقر لاریجانی» عضو فرهنگستان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص پیدا کرد.

 محمودی، اظهار امیدواری کرد با تلاش، همکاری و حمایت همگانی، در آینده نزدیک بتوانیم زوایای بیشتری از این همایش مهم را که می تواند منجر به تحول در امر آموزش و پژوهش پزشکی باشد را شاهد باشیم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان