کد خبر: ۱۵۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از دستگیری عاملان آتش سوزی عمدی مراتع دراقلید تا به دام افتادن عامل اغفال و بروز اختلافات خانوادگی در لارستان

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

توقيف پژو حامل 152 كيلو ترياك در اطراف زمين‌هاي كشاورزي

فرمانده انتظامی استان از کشف 152 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواري پژو 405 در اطراف زمين‌هاي كشاورزي در شهرستان ني‌ريز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي،اظهار داشت: مأموران انتظامي پاسگاه بني‌كلاغي ني‌ريز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي به یک سواري پژو ۴۰۵ مظنون و دستور ایست دادند که راننده اقدام به فرار کرد.

وي افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده به سمت زمين‌هاي كشاورزي متواري و با توجه به تاريكي هوا و موقعيت جغرافيايي منطقه با به جا گذاشتن خودرو فرار كرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو 152 کیلو تریاک کشف شد، تصريح كرد: تلاش براي دستگيري متهم متواري ادامه دارد.

سردار حبيبي خاطر نشان كرد: پس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد

دستگیری عاملان آتش سوزی عمدی مراتع دراقلید


فرمانده انتظامی اقلید از شناسایی و دستگیری عاملان آتش سوزی 15 هكتار از مراتع كوهستاني دشت بکان که هفته گذشته دچار آتش سوزی شده بود خبر داد.

 مراد صارمی ، بيان كرد: حدود 10 روز قبل ماموران انتظامی اقليد از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 از آتش‌سوزی مراتع كوهستاني دشت بکان مطلع و بلافاصله به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: این آتش‌سوزی که در ارتفاعات شعله‌ور و با فرا گرفتن بیش از 15 هکتار از پوشش‌های جنگلی ادامه یافته بود با تلاش‌های پلیس، نیرهای مردمی و همچنین دستگاه‌های امدادی و اداره منابع طبیعی کنترل و خاموش شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقليد با بيان اينكه شناسایی عامل آتش سوزی به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت، عنوان داشت: ماموران انتظامی با اشرافیت اطلاعاتي و بررسي‌هاي فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 2 نفر را شناسايي و در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

 صارمي با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به جرم خود مبني بر آتش‌سوزي اقرار كردند، گفت: عاملان آتش‌سوزي براي سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف 330 عدد  باتری گوشی تلفن همراه  قاچاق در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف 330 عدد باتری تلفن همراه  قاچاق به ارزش10 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

 حمیدرضا صالحی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بيان كرد: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، كاركنان پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک سواري پرادو مشکوک و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند.

وی افزود: در بررسی از این خودرو 330 عدد باتری تلفن همراه خارجي قاچاق و فاقد مدارک قانوني كشف و راننده نيز دستگير شد.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بيان اينكه ارزش اموال مكشوفه برابر نظر كارشناسان 10 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: متهم براي سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائي شد.

بار حشیش به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان از کشف 46 کیلو مواد مخدر از نوع حشیش در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

 محسن لشکری، اظهار داشت: مأموران انتظامی سرچهان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي به يک دستگاه کامیون مشکوک و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند.

وي افزود: ماموران انتظامي در بازرسي از اين خودرو موفق شدند 46 کیلو مواد مخدر از نوع حشیش را كشف و راننده نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي است.

با حضور به موقع پلیس نزاع دسته جمعی پایان یافت


فرمانده انتظامی اقلید گفت: با حضور به موقع پلیس نزاع دسته جمعی  در یکی از تالارهای این شهرستان پایان یافت.

 مراد صارمی ، اظهار داشت: در پی اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبنی بر وقوع یک مورد نزاع دسته جمعی در یکی از تالارهای عروسي این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با حضور به موقع و قاطعانه پلیس 6 نفر از عوامل اصلی که ضمن نزاع دسته جمعی  باعث تخریب 18 دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت به وسیله پرتاب سنگ شده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی اقلید با بيان اينكه متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، تصریح کرد: پليس با مخلان نظم و امنيت عمومي تعارف ندارد و افرادي كه نيت هاي پليدي در سر مي‌پرورانند بدانند كه پليس با هماهنگي مقام قضائي با قاطعيت و جديت با آنان برخورد خواهد كرد.

دستگیری عامل اغفال و بروز اختلافات خانوادگی در لارستان
 

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری عامل اغفال، تهدید و بروز اختلافات خانوادگی شاكي در فضای مجازی خبر داد.

 داود امجدی، در تشریح این خبر بيان كرد: در پي مراجعه شخصي به پليس امنيت عمومي لارستان مبني بر اينكه در فضاي مجازي مورد اغفال دختري قرار گرفته‌ام و شخص ناشناس با تهديد و ارسال عكس‌هاي شخصي باعث بروز اختلافات خانوادگي براي وي شده است كه بررسي موضوع در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: کارشناسان پلیس امنيت عمومی با اقدامات فنی و تخصصي موفق شدند متهم که با تهديد انتشار عكس‌‎هاي شخصي شاكي قصد اخاذی از وي داشت را شناسایی و در یک عملیات پلیسی آن را دستگير كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بيان اينكه متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات پليس به جرم خود اقرار كرد، گفت: اين فرد اغفال كننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامی لارستان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه هویت‌ها در فضای سایبر مجازی است باید در ارتباط گیری با افراد ناشناس در این فضا جانب احتیاط را در نظر گرفت و حتی المقدور از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی برای افراد ناشناس خودداری کرد.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق و کشف يك دستگاه موتور سرقتی در این شهرستان خبرداد.

 فرشید زینلی، در تشريح اين خبر بيان كرد: ماموران یگان امداد مرودشت حين گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظي به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه و استعلام از سامانه پليس آگاهي مطلع شدند كه موتورسيكلت مذكور سابقه سرقت از شهر اردکان از توابع استان یزد دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بيان اينكه راكب سارق پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، از شهروندان خواست با رعایت هشدارهای انتظامی و جدی گرفتن توصیه‌های پلیس، سارقان را ناکام گذاشته و در حفظ امنیت شهر و محله خود مشارکت داشته باشند.

ایجاد مزاحمت با سیم کارت همسایه


رئیس پلیس فتا استان از شناسایی مردی 38 ساله که با سوء استفاده از سیم کارت شاکی در شبکه اجتماعی واتساپ ایجاد مزاحمت برای دیگران مي‌كرد خبر داد.

 حشمت سلیمانی ، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردي 32 ساله به پلیس فتا شهرستان لارستان و ادعاي اينكه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ با سيم‌ كارت من برای اهالی محل ایجاد مزاحمت کرده است كه رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا استان قرار گرفت.

وی گفت: شاکی در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت كه مدتی قبل یکی از سیم کارت‌هایش را گم کرده و  فردی ناشناس با همان سیم کارت در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به تهدید و ایجاد مزاحمت برای همسایگان کرده است که با جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم شناسايي شد.

رئیس پلیس فتا استان با بيان اينكه كارشناسان با اقدامات فني موفق شدند متهم را دستگير كنند، عنوان داشت: فرد متخلف اقرار كرد كه مدتی با شاکي همسايه بودم و حدود چند ماه قبل برای اسباب کشي به منزل وی مراجعه و پس از آن سيم کارت مورد نظر را در منزل وي پيدا کردم و از طريق آن در شبکه اجتماعی واتساپ براي دیگر همسایگان  ایجاد مزاحمت كردم.

 سلیمانی تصریح کرد: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

وي خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) با ما در میان بگذارند.

شكارچي متخلف در دام  پليس گراش

فرمانده انتظامي شهرستان گراش از دستگيري يك شکارچي و کشف لاشه 16 قطعه پرنده از نوع قمري و يك سر (واحد شمارش) جوجه تيغي در این شهرستان خبر داد.
 كرامت كريمي ، بيان كرد: ماموران انتظامي گراش هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي به يک سواري پژو 405 مشکوک و آن را برای بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسي انجام شده از اين خودرو لاشه 16 قطعه پرنده از نوع قمري و يك سر (واحد شمارش) جوجه تيغي کشف و راننده نيز دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان گراش با بيان اينكه لاشه پرندگان کشف شده تحويل اداره محيط زيست شهرستان شد، گفت: متهم براي سير مراخل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

 كريمي عنوان داشت: افرادي که به صورت غيرمجاز دست به شکار حيوانات محيط زيست بزنند توسط پليس دستگير و به محاکم قانوني معرفي خواهند شد و شهروندان مي‌توانند در طول شبانه‌روز هرگونه موارد مشكوك را با شماره تماس 110 به پليس اعلام كنند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز و کشف لاشه 34 قطعه پرنده

فرمانده انتظامیممسنی از دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف 32 قطعه پرنده از نوع تیهو و كبك در این شهرستان خبر داد.

 محمد نیکبخت ، در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران انتظامي پاسگاه میشان ممسني با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند افردی اقدام به شکار غیر‌مجاز پرندگان كرده‌اند و در محورهاي مواصلاتي با يك خودرو در حال تردد مي‌باشند.

وي افزود: ماموران انتظامي سريعا به محل مورد نظر اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي موفق شدند در اين خصوص يك سواري پاترول متعلق به شكارچيان را شناسايي و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو لاشه 34 قطعه پرنده شکار شده از نوه تیهو و كبك و 3 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و تعدادي فشنگ مربوطه كشف شد، گفت: در این خصوص 3 نفر دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان