کد خبر: ۱۵۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس خبر داد:

پذیرش ۳۶۴ کودک کار در شش ماهه نخست امسال/ فعال سازی خانه‌های تلاش ویژه زنان آسیب دیده اجتماعی

مسئول معاونت امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: اساس کار اداره کل بهزیستی فارس در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، حفظ و حمایت از بنیان خانواده ها بوده است و در راستای حمایت از بانوان آسیب پذیر نیز خانه های تلاش و خانه امن در استان فارس راه اندازی و فعال شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، نشت خبری مجازی معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی فارس صبح امروز یکشنبه 9 آبانماه با موضوعات تشریح فعالیت های دفتر کودکان ونوجوانان، دفتر توانمندسازی زنان و خانواده،دفتر آسیب دیده گان اجتماعی و دفتر فوریت های اجتماعی اورژانس اجتماعی۱۲۳ برگزار شد.

در این نشست که با حضور مسئولین دفاتر امور اجتماعی برگزار شد، فروتن مسئول معاونت امور اجتماعی بهزیستی فارس بیان کرد: این معاونت متشکل از دفاتر تخصصی در زمینه آسیب های اجتماعی مختلف است که سعی در کاهش این آسیب ها، احیا و حمایت از بنیان خانواده ها و شبه خانواده های آسیب پذیر می‌باشد.

فروتن ضمن بیان اینکه یک خانه امن در فارس ایجاد شده است افزود: اساس کار اداره کل بهزیستی فارس در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، حفظ و حمایت از بنیان خانواده ها بوده است و امکان ایجاد مشاجره و اختلاف در همه خانواده ها ممکن است به وجود آید و اگر افراد احساس کنند با کوچکترین دعوا و مشاجره می‌توانند خانه را ترک کرد و به مراکز و خانه‌های امن وارد شد، بنیان خانواده متزلزل می‌شود.

وی در ادامه این موضوع تصریح کرد: این مکان با هدف کمک به افراد آسیب دیدهراه اندازی و فعال شده است و اگر زنان به دلایل مختلف احساس خطر کنند، این امکان را خواهد داشت که خود و فرزندانش را در خانه امن به دور از آسیب نگه دارد و همچنین نشانی این مکان جهت حفظ بنیان خانواده و عدم ایجاد مزاحمت برای مدد جویان، محفوظ مانده و از نصب تابلو نیز در این مخل خود داری شده است.

فروتن در خصوص ارائه خدمات حمایتی به بانوان آسیب دیده عنوان کرد: علاوه بر راه اندازی خانه امن در استان فارس یک خانه سلامت شبانه‌روزی و یک مرکز روزانه نیز راه‌اندازی و فعال شده است تا خدمات حمایتی را به دختران و زنان در معرض آسیب های اجتماعی ارائه دهد.

وی با تاکید بر این موضوع که آسیب‌های اجتماعی در تمامی طبقات جامعه وجود دارد اضافه کرد: در طبقات سطح بالای جامعه به دلیل تمکن مالی مناسب و توانایی اقتصادی، این آسیب‌ها کمتر نمود بیرونی می‌دهند، اما در طبقات پائین به دلیل مشکلات اقتصادی این مشکلات نمود بیرونی داشته و حتی به ایجاد بحران منجر می‌شود.

وی همچنین از برگزاری کلاس های آموزشی به مرتکبین خشونت سخن گفت و افزود: در مراکز شبانه روزی این معاونت جهت افرادی که به دلیل ارتکاب خشونت یا ایجاد تهدید وارد این مراکز می‌شوند، کلاس هایی با عناوین مهارت‌های زندگی و خود مراقبتی برگزار میشود و ضمن فرا گیری این مهارت ها، توسط مربیان این مرکز تحت نظارت و کنترل قرار میگیرند.

وی به تشریح فعالیت های دفتر امور توانمند سازی زنان بی سرپرست یا بد سرپرست پرداخت و گفت: این دفتر در جهت حمایت و توانمند سازی بانوان آسیب پذیر، رسیدگی به امور تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان، مسکن، درمان و اشتغال زنان به صورت تخصصی دنبال می‌کند.

در این نشست کارشناس مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی فارس نیز بیان کرد: خانه‌های تلاش ویژه زنان آسیب دیده اجتماعی راه‌اندازی شده و پس از پذیرش توسط اورژانس اجتماعی در صورتی که نیاز به خدمت اقامتی موقت و یا خدمات بلندمدت داشته باشند، به خانه‌های تلاش ارجاع داده می‌شوند.

شهرسبزی در این خصوص ادامه داد: در این دفتر برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی فاقد سرپرست دو مرکز در شیراز که یکی برای رده سنی تا ۱۲ سال و دیگری برای سنین ۱۲ تا ۱۸ راه‌اندازی شده و خدمات روزانه و نگهداری موقت نیز ارائه می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر آمار برآورد شده کودکان کار در سطح شیراز خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۳۶۴ کودک کار و خیابانی وارد مراکز روزانه و شبانه بهزیستی استان شده‌اند اما آمار کلی کادکان کار به علت کار بعضی از این کودکان در کارگاه ها مشخص نیست اما چیزی در حدود سه برابر کودکان پذیرش شده می‎باشد.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان