کد خبر: ۱۵۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

از کشف 257مواد مخدر در خودرو سمند تا اختلاف مالی عامل زخمی شدن برادر

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.


در فارس 257 كيلو مواد مخدر كشف شد

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامي فارس 257 کیلو مواد مخدر از نوع ترياك و حشيش در بازرسي از يك سواري سمند كشف شد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، بيان كرد: روز گذشته مأموران انتظامي شهرستان بوانات با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند 2 قاچاقچي با يك سواري سمند در حال انتقال مواد مخدر از استان‌هاي شرقي به سمت اصفهان هستند كه بررسي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي بوانات پس از هماهنگي با مقام قضائي به محورهاي مواصلاتي اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي خودرو سمند متعلق به قاچاقچيان مشاهده و دستور ايست را صادر كردند.

فرمانده انتظامی استان با بيان اينكه راننده بدون توجه به ايست پليس از حوزه استحفاظي بوانات خارج و به سمت شهرستان‌هاي خرم‌بيد و آباده متواري شد، تصريح كرد: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز قاچاقچيان كه عرصه را بر خود تنگ ديده بودند با توجه به تاريكي هوا و كوهستاني بودن منطقه خودرو را در حوزه استحفاظي آباده اطراف گردنه كولي‌كش رها و متواري شدند.

سردار حبيبي با اشاره به اينكه ماموران انتظامي شهرستان‌هاي (خرم‌بيد و آباده) موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 172 کیلو ترياك و 85 كيلو حسيش كشف كنند، تصريح كرد: در اين خصوص يك قاچاقچي كه سرنشين سواري پژو پارس و به عنوان اسكورت محموله بود دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه در مجموع در اين ماموريت (257 کیلو مواد مخدر از نوع ترياك و حشيش) كشف شد، تصريح كرد: تلاش براي دستگيري قاچاقچيان متواري با جديت ادامه دارد.

در منزل مسكوني 30 ميليارد كالاي قاچاق دپو بود

جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف 30 ميليارد ريال انواع كالاي قاچاق در بازرسي از يك منزل مسكوني در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده ، بيان كرد: مأموران انتظامي لارستان با اقدامات فني و پليسي از دپو انواع كالاي قاچاق در منزل مسكوني در يكي از محله‌هاي اين شهرستان مطلع شدند و بررسي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: پس از هماهنگي با مقام قضائي، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند يك هزار و 377 دستگاه انواع لوازم خانگي شامل لباسشویی، یخچال، کولر‌گازی، قابلمه و زودپز، پنل کولر، خرد کن برقی، آبمیوه گیری، آب‌سردكن، جارو برقي، ترازو دیجیتال، چایی ساز، يك دستگاه موتورسيكلت پاكشتي و ... خارجي قاچاق را كشف كنند.

جانشين فرمانده انتظامي استان با اشاره به اینکه ارزش اموال مكشوفه برابر نظر کارشناسان، 30 ميليارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

سردار ملك‌زاده از شهروندان خواست در صورت اطلاع از نگهداری و دپو هرگونه كالاي قاچاق مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

اختلاف مالی عامل زخمی شدن برادر

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت از شناسایی و دستگیری ضارب فراری كه برادر خود را با سلاح گرم زخمي كرده بود در کمتر از 6 ساعت خبر داد.

 حمیدرضا صالحی، با اعلام این خبر بيان كرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی در يكي از محلات شهرستان زرين‌دشت و زخمی شدن  فردي 43 ساله توسط برادر خود و متواري شدن ضارب، شناسايي و دستگيري متهم به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنيت عمومي زرين‌دشت با انجام اقدامات تخصصی و اطلاعاتی موفق شدند در كمتر از 6 ساعت محل اختفاء ضارب را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات منسجم وي را در مخفیگاهش دستگیر كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بيان اينكه متهم 34 ساله در بازجويي اوليه به بزه ارتکابی خود مبني بر تيراندازي به سمت برادر خود به دليل اختلاف مالي اقرار كرد، گفت: در بازرسي از از مخفیگاه ضارب یک قبضه اسلحه شکاری غير‌مجاز که در صحنه تيراندازي استفاده شده بود كشف شد.

 صالحی فرد با اشاره به اینکه ضارب براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، تاکید کرد: نیروی انتظامی با بر هم زنندگان نظم و امنيت برابر قانون و بدون اغماض برخورد شديد و قاطع مي‌كند.

سرقت در شيراز و کشف درقادرآباد

فرمانده انتظامي خرم‌بيد از کشف خودرو پراید سرقتی توسط ماموران كلانتري قادرآباد خبر داد.

 علي‌اكبر كريمي، در تشریح این خبر بيان كرد: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، گشت كلانتري قادرآباد حين گشت زني در حوزه استحفاظي، به يک خودرو پراید که به صورت بلاصاحب در كنار خيابان رها شده بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وي افزود: در بررسي به عمل آمده مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامي خرم‌بيد با بيان اينكه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

واژگونی سمند  با 2 كشته  و 5 مجروح
 
رئيس پليس راهور استان گفت: بر اثر واژگوني يك سواري سمند در تونل كوهسار مهدي شهرستان شيراز 2 نفر در دم فوت و 5 نفر نيز مجروح و روانه بيمارستان شدند.

 صادق سليمي، بيان كرد: بامداد امروز نهم آبان‌ماه از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در تونل كوهسار مهدي شهرستان شيراز به مأموران پليس راهور اعلام شد.


وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري سمند با 7 سرنشین در مسير مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده و يك سرنشين در دم فوت و 5 نفر ديگر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

رئيس پليس راهور استان خاطر نشان كرد:  کارشناسان  در صحنه حاضر و تخطي از سرعت مطمئنه از سوي  راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

گیربکس های قاچاق به مقصد نرسید
 
فرمانده انتظامي كوه‌چنار گفت: با تلاش مأموران اين فرماندهي 13 دستگاه گيربكس خارجي قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال کشف شد.

 لطف‌الله محمدی، بیان کرد: مأموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت بار حامل بار مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسی از این خودرو 13 دستگاه گیربکس خارجي قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص راننده نيز دستگیر شد.

فرمانده انتظامي كوه‌چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اين مقام انتظامي از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

کشف گنج یاب قاچاق درلارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق و متعلقات مربوطه به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

 داود امجدی ، بيان كرد: برابر اطلاع واصله مبنی بر نگهداری يك دستگاه گنج یاب در منزل شخصی احدی از ساکنین یکی از روستاهای بخش بيرم رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی بخش بیرم پس از هماهنگي با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه گنج‌یاب و متعلقات مربوطه كه خارجي و قاچاق بود را کشف كنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده در ارزیابی کارشناسان، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این زمینه یک نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار پلیس قرار دارد، تصريح كرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طريق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

کشف پرايد سرقتي در بیضاء

فرمانده انتظامي بیضا از کشف خودرو سرقتي حين گشت‌زني هدفمند پليس در اين شهرستان خبر داد.

 محمود نجفی ، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي اعلام سرقت يک سواري پرايد در شیراز و متواري شدن سارق به سمت شهرستان بيضاء، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران انتظامي پاسگاه کوشک هزار حين گشت زني هدفمند در حوزه استحفاظي، خودرو مذکور که به صورت بلاصاحب در كنار جاده رها شده بود را کشف كردند.

فرمانده انتظامي بیضا با بيان اينكه تلاش براي دستگيري سارق متواري ادامه دارد، از شهروندان خواست با انجام اقداماتي ساده مانند نصب دزدگير، استفاده از قفل فرمان و پدال و عدم توقف خودرو به مدت طولاني در معابر، از سرقت وسایل نقلیه خود جلوگيري و موارد مشکوک را از طريق سامانه 110 با پليس در ميان بگذارند.

سارقان سابقه دار به 21 فقره سرقت در کازرون اعتراف کردند
 
فرمانده انتظامی كازرون از دستگیری 2 سارق سابقه دار با 21 فقره سرقت از اماکن خصوصی در اين شهرستان خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان، با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره در سطح شهرستان کازرون، موضوع با جدیت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند در اين خصوص 2 سارق سابقه‌دار را شناسایی کنند، افزود: در یک عملیات غافلگیرانه سارقان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه متهمان در بازجویی اوليه به 21 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره اعتراف کردند، گفت: اين سارقان حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

دستگیر سارقان سابقه دار با 9 فقره سرقت در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری سارقان سابقه‌دار  و كشف 9 فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل خبر داد.

 محمدهاشم قسام، اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با سارقین، ماموران کلانتری 12 معلم با همکاری افسران پلیس آگاهی، یک نفر سارق سابقه دار را حین سرقت در معابر دستگیر کردند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده متهم به 9 فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی فسا با بيان اينكه در عملیاتی غافلگیرانه هر 2 همدست سارق نيز دستگیر شدند، گفت: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان سدند.

 قسام ضمن قدرداني از مشارکت و همکاري مردم در اجراي طرح هاي انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک و اعمال مجرمانه، سریعا آن را از طريق تلفن 110 به پلیس گزارش كنند.


انتهای پیام/س



نظرات بینندگان