کد خبر: ۱۵۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰
شهردار صدرا:

المان شهدای ملی ایران اسلامی در شهر صدرا ساخته می شود

پرنیان گفت: هم اكنون با اعتباری بالغ بر 4 ميليارد ريال ساخت 7 اِلمان شهدای ملی ايران اسلامی توسط پيمانكار آغاز شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، بهزاد پرنیان شهردار صدرا در جمع خبرنگاران جدیدالتأسیس بودن شهر صدرا و سکونت خانواده های معظم شهدای شهرهای مختلف ایران اسلامی در این شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: هیچ یک از دستگاههای متولی، اطلاعات کاملی از خانواده های معظم شهدای ساکن در شهر صدرا در اختیار نداشتند بنابراین شهرداری صدرا با فراخوان عمومی، ارتباط با مساجد، محله ها و همکاری بنیاد شهید و امورایثارگران در مرحله اول توانست بانک جامعی از اطلاعات خانواده ۱۱۲ شهید ساکن در این شهر را تهیه نماید.

وی ادامه داد: شهرداری با مراجعه به منازل تک تک این عزیزان، اطلاعات آنان را جمع آوری و آن را در سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا بارگذاری نموده تا این اطلاعات همواره در اختیار عموم مردم قرار گیرد. تهیه صفحه شهدای شهر صدرا در شبکه اجتماعی اینستاگرام و معرفی شهداء در گروههای مجازی نیز به صورت مستمر در حال اجرا است.

شهردار صدرا با اشاره به فرمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نامگذاری کوچه‌ها و خیابانهای شهرها به نام شهداء اظهار داشت: شهر صدرا پیشتاز شهرهای کشور در نامگذاری کوچه ها، خیابانها و معابر شهری بنام شهدای عظیم الشأن است؛ تمام کوچه هایی که خانواده معظم شهیدی در آن منزل دارند، شناسایی و نام شهید گرانقدر آنان بر صدر نام کوچه قرار گرفته که تاکنون تعداد ۷۰ کوچه بنام این عزیزان نامگذاری شده است.

پرنیان با بیان اینکه سازمان فرهنگی شهرداری مأمور شده تا در صورت سکونت دائم خانواده های جدید شهداء در شهر صدرا، اطلاعات آنان را دریافت و نام شهید بر کوچه یا خیابان محل سکونت آنان نقش ببندد، تاکید کرد: می توان ادعا کرد که هیچ خانواده شهید ساکنی در شهر صدرا حضور ندارد که نام و یاد شهید عزیزشان را در نقطه ای از شهر به یادگار حک ننموده باشیم.

این مقام مسئول ساخت المان و نمادهای ایثار و شهادت در شهر را یکی از نیاز های امروز دانست و تاکید کرد: در شهر صدرا هیچ نماد یا اِلمانی مربوط به شهداء وجود نداشت و هم اکنون با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال ساخت ۷ اِلمان شهدای ملی ایران اسلامی توسط پیمانکار آغاز شده که هم اکنون کار طراحی، اجرا و نصب اِلمان چهره بین المللی مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پایان یافته و سایر اِلمان ها نیز در حال ساخت است.

وی با اعلام خبر ساخت تابلو از تصاویر شهدای عظیم الشأن در بلوارهای شهر صدرا گفت: تاکنون ۱۱۰ تابلو از تصاویر شهدای عزیز با اعتباری بالغ بر ۱٫۵ میلیارد ریال ساخته و زینت بخش بلوارهای اصلی و خیابان های شهر صدرا شده است که اجرای نور آن توسط پیمانکار در حال اتمام است.

شهردار صدرا با اشاره به حضور دو شهید گمنام در شهر صدرا بیان داشت: به رسم میزبانی از شهدای عظیم الشأن گمنام، فاز دوم محوطه سازی یادمان شهدای گمنام با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال آغاز شده که اگر تعلل پیمانکار و نوسانات بازار نبود هم اکنون شاهد اتمام عملیات اجرایی آن بودیم. اما هم اکنون ضمن خلعیت پیمانکار و ضبط ضمانتنامه، تکمیل ۵۰ درصد باقی مانده در حال اجرا است و در روزهای آتی شاهد نصب برج نوری و سایر موارد آن می باشیم. همچنین عملیات ساخت و تکمیل و تجهیز سرویس بهداشتی جهت استفاده زائران در مجاورت یادمان شهدای گمنام با اعتباری بالغ بر ۳٫۵ میلیارد ریال در حال اتمام است.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: در کنار فعالیت های عمرانی ضمن سرکشی مستمر از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران با همکاری ستاد نمازجمعه شهر صدرا، ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین(ع) صدرا ، پایگاههای مقاومت و مساجد برنامه های متنوع فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، یادواره های شهداء، تکریم خانواده شهدا و دهها برنامه مختلف مرتبط با حوزه شهداء برگزار و اقدامات مؤثری در بین آحاد مردم انجام شده است.

بنابه گفته پرنیان، اینچنین اقدامات در شهر صدرا ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان