کد خبر: ۱۵۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

تکمیل کمربندی شرق شیراز تا سال آینده

سرپرست شهرداری منطقه ٧ شیراز گفت: کمر بندی پیرامونی شرق این کلانشهر نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، قاسم اکبری سرپرست شهرداری منطقه ٧ شیراز با بیان اینکه برخی از این مناطق حاشیه‌ای پر از ساختمان‌های مسکونی یک طبقه شده و جای خدمات دهی به آن‌ها وجود ندارد، افزود: در شهرک‌هایی مانند کوشکک و وزیر آباد حتی یک متر زمین وجود ندارد که متعلق به شهرداری یا بخشداری باشد که بتوانیم به آن‌ها خدمات ارائه دهیم.

سرپرست شهرداری منطقه ٧ شیراز محله محوری را از رویکرد‌های مهم شهرداری این منطقه ذکر و خاطرنشان کرد: منطقه هفت در شمار مناطقی است که نیارمند کار مضاعف است و باید تلاش کرد تا بافت حاشیه‌ای دیگری در مجاورت این منطقه شکل نگیرد.

اکبری با بیان اینکه در سال‌های اخیر هفت روستا به این منطقه الحاق شده بود، گفت: هم‌اینک حریم شهر این منطقه نزدیک به ١٢ هزار هکتار تا پس از دریاچه نمک می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: الحاق روستا‌های اقبال آباد و ماه فیروزان نیز در دست بررسی است.

سرپرست شهرداری منطقه هفت شیراز با بیان اینکه بودجه مصوب عمرانی امسال برای شهرداری منطقه ۷ شیراز ٧٦ میلیارد تومان است، گفت: هم‌اینک ۴۸ مورد قرارداد فعال داریم و ٢٤ مورد قرارداد جدید نیز با پیمانکار امسال منعقد شده است.

اکبری به پروژه بزرگراه مولوی به عنوان یکی از رینگ‌های پیرامونی شیراز به طول ٦ کیلومتر اشاره و عنوان کرد: بخشی از این پروژه تا بلوار ولایت به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: از بلوار خلیج فارس تا رودخانه خشک نیز در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد و فاز آخر آن که به تملک زیادی نیاز دارد در سال‌های آینده به اتمام می‌رسد.

سرپرست شهرداری منطقه هفت شیراز همچنین پروژه بلوار خلیج فارس هم اشاره و بیان کرد: ١٧٦ متر عرض این بلوار است و شهرداری بخشی از تملک‌ها را برای اجرای این پروژه انجام داده است.

اکبری به پروژه گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی ابونصر هم اشاره و با بیان اینکه شهرداری باید ٢٤ هکتار تملک انجام دهد که فعلا تملک ٧ هکتار آن را در اولویت قرار داده‌ایم که انجام شده و در حال عملیات اجرایی است، گفت: مابقی در آینده انجام خواهد شد البته طراحی کامل این ٢٤ هکتاری انجام شده و با اتمام آن شاهد بهره برداری یکی از پروژه‌های شاخص شهر شیراز خواهیم بود.

وی به پروژه گردشگری برم دلک هم اشاره کرد و از احیای آبگیر و کتیبه‌های میراثی در دوره ساسانی در این پروژه خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه در سال ١٤٠١ تعریف دیده شده است.

سرپرست شهرداری منطقه ٧ شیراز به موضوع سیلاب و فصل سرما هم اشاره و عنوان کرد: زمانی که بارندگی اتفاق می‌افتد حدود ٥٠ درصد از نزولات جوی از سمت منطقه هفت به سمت رودخانه خشک عبور می‌کند و در همین راستا عملیات اجرایی لایروبی رودخانه خشک آغاز شده و حدود ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین کانال‌های رو بسته و رو باز زیادی در این منطقه وجود دارد که لایروبی آن‌ها در حال انجام است.

اکبری خاطرنشان کرد: برای کنترل سیلاب پروژه آبخیزداری تحت عنوان کوه را در این منطقه آغاز شده است.

وی اعلام کرد که شهرداری منطقه ٧ شیراز امسال برای لایروبی رودخانه خشک حدود سه میلیارد تومان هزینه کرده است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان