کد خبر: ۱۵۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

توسعه اقتصادی شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان در گرو اقتصاد خلاق است

جلسه بررسی راهکارهای کمک به توسعه اقتصادی شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان با حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس، فرماندار و فعالان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان و مدیران کل و فعالان بخش خصوصی استان فارس در کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی بنگاه های اتاق بازرگانی فارس برگزار شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، سهیلا محبی عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی بنگاه های اتاق بازرگانی فارس امروز چهارشنبه در این جلسه گفت: کشور ایران و به ویژه استان سیستان و بلوچستان منابع و ظرفیت بسیاری دارد که محرومیت این منطقه شایسته مردم آن نیست.

وی افزود: باور دارم یکی از عمده دلیل محرومیت در کشوری مانند ایران که موهبت و منابع زیادی دارد، سوء مدیریت و فقدان شایسته‌ سالاری است اما به خود می بالیم که کشورمان از بخش خصوصی و خیرانی برخوردار است که همواره در میدان یاری رساندن به مردم اقصی نقاط کشور در جهت رفع محرومیت ها تلاش می کنند.

محبی اظهارداشت: امروز این مسئولیت اجتماعی و باور در تک تک مردم ایجاد شده که با همیاری، اتحاد و همدلی، همت بلند و فارق از نگاه های کلیشه ای می توانیم در کنار هم قرار بگیریم و برای کاهش مشکلات، تبعیض ها و محرویت ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به معرفی استان و توانمندی های اقتصادی و اجتماعی فارس اضافه کرد: امیدواریم با گسترش تعاملات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان فارس و سیستان و بلوچستان بتوانیم راهگشایی در بهره گیری بیشتر از ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، بازرگانی، اجتماعی و سایر حوزه های دو استان ایجاد شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: اگر به ظرفیت ها و توانمندی های استان در هر بخش تسلط و شناخت کافی ایجاد شود می توان به راهکارهایی برای توسعه آن نیز دست یافت که در این زمینه تمرکز بر اقتصاد خلاق می تواند جنبه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در سطوح خرد و کلان استان سیستان و بلوچستان را شکوفا کند.


** فرش قرمز شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان برای سرمایه گذاران

در ادامه این جلسه محمد رفیع دهواری فرماندار شهرستان مهرستان ضمن معرفی شهرستان مهرستان و استان سیستان‌ و بلوچستان گفت: ظرفیت‌های تجاری و صادرات به کشور افغانستان و پاکستان و همچنین تجارت دریایی، شیلات، ظرفیت حمل‌ونقل، شهرک‌های صنعتی، و بخش کشاورزی و دامداری گفت و ارتباطات در سطح ملی را ازجمله مواردی است که به وسیله آن می‌توان استان سیستان و بلوچستان را با توجه به این ظرفیت‌ها موجود از خود تحریمی نجات داد.

وی افزود: این شهرستان محصولات استراتژیکی همچون خرما، انار و گیاهان دارویی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی تهیه ‌شده توسط زنان استان سیستان‌وبلوچستان دارد که امید داریم با بهره گیری از نظر متخصصان موضوع مهم توسعه اقتصادی و معضل عدم آشنایی با بازارها و عدم بسته‌ بندی محصولات را مرتفع و یا کاهش دهیم.

دهواری با بیان اینکه وجود دو سد در محدوده مهرستان امکان سرمایه‌گذاری گلخانه را فراهم خواهد کرد اظهارداشت: در شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان برای سرمایه‌ گذاران در همه بخش‌ها فرش قرمز پهن می کنیم و تمام همت خود  را به کار می گیریم تا با تعاملات مؤثر و چندجانبه فرصت پیشرفت و توسعه این منطقه فراهم شود.

وی با اهمیت خواندن موضوع آگاه سازی سساستگذاران از واقعیت های جامعه و تاکید بر موثر بودن نقش اتاق بازرگانی در آگاه‌سازی مسئولان اضافه کرد: هدف اصلی حضور ما در اتاق بازرگانی فارس قدردانی از تلاش‌های اتاق و کمیسیون حمایت قضایی و پشتیبانی‌های آن‌ها در مباحث مسئولیت اجتماعی و هموار کردن مسیر رفع مشکلات شهرستان مهرستان است که اقدامات ارزنده ای در این زمینه انجام شده است.

در این جلسه آقای آریان رییس مرکز بهداشت و درمان، آقای ناظری رییس ورزش و جوانان، آقای سپاهی رییس جهاد کشاورزی شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود در زمینه های مختلف پرداختند.

انتهای پیام/
نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان