کد خبر: ۱۵۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰
مسئول مدرسه علمیه منصوریه تبیین کرد؛

اخلاق و ایمان از ویژگی های انسان های بزرگ و عالمان است

عضو جامعه روحانیت شیراز اخلاق و ایمان را از ویژگی های انسان های بزرگ و عالمان قدیم برشمرد و گفت: باید تا پشیمانی افراد را مشاهده کردیم از آن بگذریم که از اخلاق پیامبر(ص) اسلام نیز این ویژگی است.
به گزارش سرویس مذهبی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه منصوریه شیراز، اظهار کرد خداوند افرادی را می بخشد که ابراز ندامت و پشیمانی می کنند.

 در ادامه با تصریح اینکه بزرگ شدن نیاز به تلاش و کوشش فراوان دارد، اضافه کرد: در حالات مرحوم آخوند نقل است، پس از جریان مشروطه که افراط و تفریط زیاد شده بود، یک نفر مخالف سر سخت ایشان شده بود و درجلسات مختلف از  ایشان بدگویی می کرد در ادامه وضع مالیش دشوار شد و کار به جایی رسید که باید خانه خود را می فروخت و مشتری خوبی پیدا شد که می خواست خانه را به همان قیمتی که صاحب خانه در نظر داشت بخرد، این تاجر کربلایی خانه را به شرط قبول آخوند خریداری می کرد و گفت آخوند باید سند خانه را تایید کند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز عنوان کرد: شخصی که در صدد فروش خانه بود با شخص خریدار هر دو سند را خدمت آخوند بردند و وقتی وارد شدندهمه با یک نگاه غضب آلود به شخص نگاه انداختند تا آخوند فرد مخالف را دید تمام قامت ایستاد و اشاره کرد بفرمایید او را در کنار خودش نشاند، بزرگان کسی را از درب خانه خود نمی رانند، عرض کردم از فشار بدهکاری باید خانه را بفروشم، سند را تحویل آخوند خراسانی دادم و ایشان کسیه ای دینار را به من دادند و فرمودند بدهی خود را بدهید و خانه خود را نفروشید و اگر روزی نیاز داشتی من هستم سند خود را هم بگیرد و به منزل بروید.

وی اخلاق و ایمان را از ویژگی های انسان های بزرگ و عالمان قدیم برشمرد و خاطرنشان کرد: باید تا پشیمانی افراد را مشاهده کردیم از آن بگذریم که از اخلاق پیامبر(ص) اسلام نیز این ویژگی است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین حدائق دومین نکته ای که پیامبر به جبرئیل عرض کرد عطا کردن چیزی هایی است که باید عطا کنی به دیگران، همچنین باید ارتباط خود را با فردی که ارتباط خود را با تو قطع کرده است وصل کنید.

وی صله رحم را یکی دیگر از مواردی دانست که باید به آن عمل کنیم، ابراز کرد: باید پیوند را با افراد و آشنایان وصل کنیم.

انتهای پیام/ع

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان