کد خبر: ۱۵۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰
شهردار شیراز:

اتصال خط یک و دو متروی شیراز با هدف پوشش حرمین مطهر/ تهیه بسته‌های تشویقی دوچرخه‌های هوشمند به مناسبت بازگشایی مدارس

اصنافی در دیدار با جمعی از فرماندهان پلیس راهور گفت:فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در راحت كردن زندگی شهری در جوامع امروزی نقش اساسی دارد و پیشرفت آن در چند سال گذشته باعث شده در بسیاری از كشورها با این فناوری ها، راهكارهای نوینی برای كنترل و بهبود وضعیت ترافیك ارائه شود.
اتصال خط یک و دو متروی شیراز با هدف پوشش حرمین مطهر/ تهیه بسته‌های تشویقی دوچرخه‌های هوشمند به مناسبت بازگشایی مدارسبه گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی شهردار شیراز در دیدار  با جمعی از فرماندهان پلیس راهور  استان،، اظهار کرد: پلیس و شهرداری هرکدام در حیطه وظایف و اختیارات خَود به دنبال تامین رفاه و آسایش مردم هستند.

وی با اشاره به هوشمندسازی به عنوان یکی از راهکارهای اساسی حل معضل ترافیک تصریح کرد: فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در راحت كردن زندگی شهری در جوامع امروزی نقش اساسی دارد و پیشرفت آن در چند سال گذشته باعث شده در بسیاری از كشورها با این فناوری ها، راهكارهای نوینی برای كنترل و بهبود وضعیت ترافیك ارائه شود.

شهردار شیراز فرهنگ سازی در موضوع ترافیک را ضروری دانست و گفت: بهترین راهکار برای رفع معضل ترافیک، فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه ترافیک و استفاده از حمل و نقل عمومی می باشد که بهتر است از گروه‌ های سنی پایین و از سطوح دانش آموزی آغاز گردد تا این فرهنگ از کودکی و نوجوانی در ضمیر نسل آینده حک شود.

اصنافی در ادامه به دوچرخه های هوشمند اشتراکی اشاره کرد و اذعان داشت: فرهنگ استفاده از دوچرخه تا حدودی میان مردم مرکز شهر برای سفرهای کوتاه تجاری اداری جاافتاده است.

وی با بیان اینکه از دوچرخه به عنوان وسیله تفریحی در ابتدا استفاده می شد، گفت: هم اکنون دوچرخه های هوشمند را میتوان به عنوان یک مدل حمل و نقلی درنظر گرفت که برای جاافتادن فرهنگ بیشتر آن باید با سیاستگذاری صحیح، در قسمت های مختلف شهر گسترش یابد.

به گفته شهردار شیراز به منظور فرهنگسازی و ترغیب به استفاده از دوچرخه ها، به مناسبت بازگشایی مدارس بسته های تخفیفی و تشویقی را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: اقداماتی که تاکنون صورت گرفته ورود از حاشیه شهر به مرکز را تسهیل کرده اما برنامه ای ویژه برای خروج از مرکز شهر صورت نگرفته است.

اصنافی با اشاره به پساکرونا متذکر شد: کارگروهی برای مدیریت سفر و ترافیک پساکرونا باید تشکیل شود تا بتوان افزایش تقاضای سفر در پساکرونا را مدیریت کرد.

از دیگر موضوعاتی که در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، تسهیل راه های دسترسی به حرمین مطهر بود که شهردار شیراز در این خصوص بیان داشت: خط یک و دو متروی شیراز با پنج ایستگاه از ایستگاه فضیلت به ایستگاه استقلال متصل خواهد شد و در این بین ایستگاهی در بین الحرمین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان