کد خبر: ۱۵۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰
مرحله استانی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج فارس:

علیپور: محتواهای تولید شده در این رویداد، حرف مردم و نسلی جدید است/ قزل سفلی: استفاده از فضای مجازی برای انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی ضرورت دارد

کسب مهارت و علوم لازم و تربیت و پرورش نیروهای متخصص و جوان در فضای مجازی، نیاز ضروری هر کشوری است چرا که امروز فضای مجازی در همه ابعاد زندگی، کاری و در همه جا حضور دارد و اگر این فضا را رها کنیم، تبدیل به جولانگاه دشمنانی می شود که همواره قصد شبیخون زدن به این مرز و بوم را دارند.
علیپور؛محتواهای تولید شده، حرف مردم و نسلی جدیدی است که شاید دیگران در موردشان فکر دیگری می‌کنند /قزل سفلی؛ استفاده از فضای مجازی برای انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی ضرورت داردبه گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، با پیشرفت تکنولوژی و بروز و ظهور فناوری های نوین زندگی بشر دست خوش تغییراتی شد که به هیچ وجه گریزی از آن نیست.

به گونه ای که این جهانی شدن تکنولوژی باعث گردید بسیاری از فعالیتها، علوم و فنون مختلف، گفت و شنود ها، دوستی ها، کسب و کارها ، مراودات سیاسی بین کشورها و حتی جنگ و صلح ها در فضایی شکل بگیرد به نام فضای مجازی که نشأت گرفته و متاثر از همین فناوری هاست.

فضایی که گر چه نام مجازی را به دلیل رو در رو نبودن یدک می کشد اما از واقعیت هم پا را فراتر گذاشته و موجبات تغییر در سبک زندگی بشر شده، پس توجه به این فضا و فراگیری علمی مرتبط با آن نیاز ضروری افراد در تمامی دنیاست.

در سالیان گذشته دشمنان ملتها، جنگهای حضوری، سخت افزاری و تن به تن بسیاری را برای حفظ سرزمین های خود انجام دادند و انسانهای بیشماری در این جنگها از بین رفتند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فضای مجازی آنان که در این راه پیشقدم ترند بی هیچ جنگ و خون ریزی، جنگهایی را هدایت میکنند که تلفات بسیاری خواهد داشت.

به همین منظور کسب مهارت و علوم لازم و تربیت و پرورش نیروهای متخصص و جوان در این فضا، نیاز ضروری هر کشوری است چرا که امروز فضای مجازی در همه ابعاد زندگی، کاری و در همه جا حضور دارد و اگر این فضا را رها کنیم، تبدیل به جولانگاه دشمنانی می شود که همواره قصد شبیخون زدن به این مرز و بوم را دارند.

دشمنی که تنها با تولید یک محتوا و یک تصویر می‌تواند ذهن میلیونها انسان را در نقاط مختلف جهان به سوی خود جلب کند به مراتب خطرناک تر از دشمنی است که اسلحه در دست دارد. 

عدم حضور و شناخت فضای مجازی مثل این است که  فرماندهان ما برای ایجاد امنیت در یک منطقه در پادگان ها مستقر باشند ولی هیچ حضوری در مناطق مختلف آن منطقه نداشته باشند و جغرافیانی منطقه دستشان نباشد، در این صورت امنیت برقرار نمی شود، چرا که میدان، جولانگاه عناصر تروریسم می شود و ایجاد نا امنی می کند.
 
امروز نیز اگر در فضای مجازی به صورت فعال ورود پیدا نکنیم و از محتوای بیگانه استفاده کنیم به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد، حضور و ورود در فضای مجازی برای ایجاد محتوا مهم ترین رسالت افرادی است که در این زمینه تخصص دارند و فعالیت می کنند.

از همین رو، رویدادهای تولید محتوایی که توسط سازمان بسیج و نهاد های دیگر در حال برگزاری است، می تواند کمک کند که گروه ها و تیم های مختلف را شناسایی و از این نیروهای متخصص در جهت مقابله با دشمن و پیشرفت علم استفاده کنیم.  

علیپور: محتواهای تولید شده در این رویداد، حرف مردم و نسلی جدید است/ قزل سفلی: استفاده از فضای مجازی برای انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی ضرورت دارد
قاسم علیپور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در این خصوص در حاشیه بازدید از مسابقات مرحله استانی سومین رویداد محتوای
دیجیتال بسیج در گفتگو بت شیرازه، گفت: رویدادی را که امروز شاهد برگزاری آن هستیم، سومین رویداد محتوای دیجیتال بسیج در مرحله استانی است که با حضور تیم های متعدد با رده های سنی مختلف و در حوزه های گوناگون محتوایی در حال انجام است.

وی افزود: کارهای فاخری که در قالب یک ماراتن و به صورت شبانه روزی و در یک فضای بسیار خوب و دوستانه در حال اجرا است

علیپور ادامه داد: به گفته داوران کیفیت تیمها بسیار خوب است و این همان ظرفیتهایی است که ما در استان داریم و هنوز هم بخشی از ظرفیتها می‌توانند به این جمع اضافه شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس، اظهار کرد: توقع داریم این ارتباط و فعالیت به گونه ای مناسب و شایسته ادامه پیدا کند که در آینده شاهد اتفاقات و رویدادهایی قوی تر از این در سطح کشوری باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: این دختران و پسران شرکت کننده محتواهایی بسیار ارزشی تولید کرده اند که می‌تواند حرف ما، مردم و همین نسلی باشد که شاید دیگران در موردشان فکر دیگری می‌کنند .

بایستی در تمام عرصه هایی که انقلاب اسلامی نیاز دارد از ظرفیت فضای مجازی و دیجیتال و دنیای رسانه استفاده کنیم

اسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج سازندگی استان فارس نیز در حاشیه بازدید از این رویداد، استفاده از فضای مجازی برای انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی را ضرورت دانست و بر استفاده از رسانه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد.

علیپور: محتواهای تولید شده در این رویداد، حرف مردم و نسلی جدید است/ قزل سفلی: استفاده از فضای مجازی برای انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی ضرورت دارد

وی افزود: شرکت کنندگان این رویداد جوانانی هستند که دارای پویندگی و بالندگی بوده و دارای انگیزه کار برای انقلاب اسلامی هستند.

قزل سفلی به نقش فضای مجازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: در گام دوم انقلاب در شرایطی به سر می بریم که عرصه ی دیجیتال برای انتقال مفاهیم و معارف اسلامی و انقلابی بسیار ضرورت دارد و بایستی در تمام عرصه هایی که انقلاب اسلامی نیاز دارد ما از ظرفیت فضای مجازی و دیجیتال و دنیای رسانه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ما در مجموعه بسیج سازندگی به دنبال این هستیم که از بستر فضای مجازی برای انقال فرهنگ جهاد و به ویژه کسب و کارهای نوینی که در حوزه اقتصاد مقاومتی از بستر دنیای مجازی و دیجیتال می گذرد استفاده نماییم.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس خاطر نشان کرد: امروز در سه آیتمی که دوستان جوان ما با شادابی و پویایی در رویداد دنبال می کردند مشاهده کردم و امیدوار شدم که ما در آینده از این بستر و ظرفیت فضای مجازی بتوانیم در حوزه های محرومیت زدایی و در حوزه اقتصاد مقاومتی، کسب و کار و به ویژه در بحث های انتقال فرهنگ جهادی که امروزه به عنوان یک دستاورد انقلاب اسلامی است استفاده کنیم و برای گام دوم انقلاب اسلامی در راستای رسیدن به اهداف بزرگ انقلاب برای تمدن سازی اسلامی گام براداریم.

گفتنی است که شرکت کنندگان در این رویداد، در زمینه های مختلف از جمله، جهش تولید، مهارت افزایی و اتکا به توان داخل و کسب و کارهای الکترونیک، مقابله با کرونا و واکسیناسیون جمعی علیه این ویروس منحوس و نگاه ویژه به ظرفیت ها و معرفی استان های خود با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان