کد خبر: ۱۵۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰

۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه در یک سال اخیر وارد کشور شده است

واردات تلفن همراه در ۱۲ ماه گذشته به میزان ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه رسیده است که از این تعداد، ۱۷ میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور شده اند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، طبق آمار اعلام شده از سوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، واردات تلفن همراه در 12 ماه گذشته به میزان 18 میلیون و 300 هزار دستگاه رسیده است که از این تعداد، 17 میلیون و 640 هزار دستگاه توسط مصرف کنندگان وارد شبکه ارتباطی کشور شده اند.

بر اساس این گزارش، شهریور ماه امسال یک میلیون و 710 هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده اما میزان مصرف موبایل یک میلیون و 840 هزار دستگاه بوده است. این آمار نشان می‌دهد بازگشایی مدارس و آموزش آنلاین باعث شده، تقاضا برای خرید تلفن همراه بیش از میزان واردات باشد. شایان ذکر است واردات تلفن همراه، مهرماه امسال به یک میلیون و 730 هزار رسید که از این تعداد، یک میلیون و 700 هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور شدند. این آمار نشان می‌دهد بازگشایی مدارس و آموزش آنلاین باعث شده، تقاضا برای خرید تلفن همراه بیش از میزان واردات باشد.

همچنین سهم بازار برندهای مختلف به ترتیب سامسونگ 48 درصد، شیائومی 29 درصد، نوکیا 12 درصد، اپل 4 درصد و هوآوی 2 درصد سهم واردات برندها را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق بررسی ها، گلکسی A12 سامسونگ بیشترین میزان فروش را داشته است و،گلکسی A21S   سامسونگ، نوکیا 105، سامسونگ A5، شیائومی پوکو M3 و شیائومی پوکو M3 PRO بیشترین اقبال را داشته‌اند.  

گفتنی است بر اساس اعلام گمرک،  در چهار ماهه منتهی به تیرماه سال جاری، حدود 5 میلیون و یکصدو پنجاه و شش هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و 156 میلیون دلار به رویه تجاری وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد 28 درصدی از نظر تعدادی و 102 درصدی از نظر ارزشی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام /ع
نویسنده :
رضا مردانه
برچسب ها: گوشی ، تلفن ، واردات
نظرات بینندگان