کد خبر: ۱۵۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰
وزیر بهداشت:

۸۰ درصد جمعیت هدف کشور یک دز واکسن تزریق کردند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۰ درصد جمعیت هدف کشور یک دز و ۵۴ درصد دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
۸۰ درصد جمعیت هدف کشور یک دز واکسن تزریق کردند
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان ولایت دامغان، اظهار کرد: مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به بیش از ۹۰ میلیون دُز رسیده است و ۸۰ درصد از جمعیت هدف، یک دز و ۵۴ درصد نیز دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: وضع کرونا از نظر ابتلا، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و فوت بیماران در کشور در چند هفته اخیر، تغییر محسوس و قابل توجهی نداشته اما لازم است که پروتکل‌ها همچنان از سوی مردم، رعایت شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برخی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه و برخی از کشورهای دنیا مانند آمریکا و روسیه، وضع مناسبی از نظر کرونا ندارند و میزان مرگ و میر بیماران در این کشورها بالا است و رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در کنار واکسیناسیون می‌تواند نقش مهمی در کنترل کرونا داشته باشد و مردم فکر نکنند با تزریق واکسن، کار تمام شده است.

هنوز آثاری از موج ششم کرونا نمی‌بینیم

عین‌اللهی گفت: با سرعت مناسب واکسیناسیون در کشور امیدواریم شاهد مرگ و میر بالا مانند موج پنجم نباشیم؛ هنوز آثاری از موج ششم بیماری را نمی‌بینیم و میزان بستری و مرگ و میر بیماران در هفته‌های گذشته، ثابت مانده است؛ اما تمام نیروها در حالت آماده‌باش قرار دارند و از نظر دارو و کشیک نیروها نیز وضع مناسبی داریم و امیدواریم دیگر شاهد تکرار موج پنجم نباشیم.

وی تصریح کرد: قبل از سفر به دامغان، مصوب کردیم که ۹۶ تخت به ظرفیت بیمارستان ولایت اضافه شود و با توجه به جمعیت دامغان با اضافه شدن تخت‌های جدید بیمارستانی، دامغان وضع مطلوبی از نظر درمانی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان