کد خبر: ۱۵۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰
امام جمعه اقلید تأکید کرد:

لزوم مساعدت مسؤولان در تأمین سوخت فسیلی مجتمع کشتارگاه صنعتی دام اقلید/ فرهنگ اصل و اساس جامعه است

امام جمعه اقلید وی با تأکید بر لزوم مساعدت مسؤولان استانی و شهرستانی جهت تأمین سوخت فسیلی این مجتمع،تصریح کرد: عدم حمایت از این واحد موجب تعطیلی و بیکاری کارگرانش می شود
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر به مشکل مجتمع کشتارگاهی اقلید در گازرسانی و پرداخت حقوق معوقه کارگران اشاره و اظهار کرد: مجتمعی که توان پرداخت حقوق کارگرانش را ندارد و با تأخیر چندماهه(دوماهه) صورت می گیرد، چگونه می تواند هزینه میلیاردی امتیاز گاز و گازرسانی را انجام دهد.

وی با تأکید بر لزوم مساعدت مسؤولان استانی و شهرستانی جهت تأمین سوخت فسیلی این مجتمع،تصریح کرد: عدم حمایت از این واحد موجب تعطیلی و بیکاری کارگرانش می شود.

امام جمعه اقلید در ادامه به ماجرای تخلیه بار نفتکش کشورمان توسط ناوهای جنگی آمریکا و حرکت به سوی مقصد نامعلوم اشاره و بیان کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور و حرکت به موقع ، هدایت کشتی نفتی با بار به سمت اسکله بندرعباس و عقب نشینی ناوجنگی و هواپیمای نظامی آمریکا موجب خوشحالی ملت غیور ایران اسلامی شدند.

طالبی اظهار داشت: آمریکا بداند نه تنها خلیج فارس و دریای عمان بلکه تمام این آبراه که منافع کشورمان در آن است، خط قرمز ما است و کوچک ترین مزاحمت برای نفتکش های ایرانی، موجب برخورد قاطع ما و پشیمانی طرف مقابل خواهد شد لذا حواسشان جمع باشد تا دست از پا خطا نکنند و بدانند همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دوران بزن در رو گذشته است.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه همسایگان شمالی و جنوبی ایران اسلامی نیز قدرت ما را بدانند و آگاه باشند که برای ایجاد امنیت در منطقه و برخورد با هرگونه ناامنی همواره آماده ایم، ادامه داد: آمریکا هیچگاه پناهگاه مطمئنی نبوده و نخواهد بود لذا به صلاح نیست که در این منطقه پایگاه داشته باشد.

طالبی با تأکید بر اینکه آمریکا در آستانه سقوط است یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا هرجا پا نهاده، نه تنها امنیتی صورت نگرفته بلکه ناامنی به دنبال داشته است چراکه آمریکا همواره به دنبال منفعت  خود و اسرائیل است.

امام جمعه اقلید یوم الله 13 آبان را گرامی داشت و از حضور دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، بسیجیان و اقشار مختلف مردمی که باوجود وضعیت حساس و کرونایی، احساس مسؤولیت کرده و بار دیگر با حضور پرشور خود در تجمع بزرگداشت این یوم الله، سنگ تمام گذاشتند، قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: مردم با حضور خود د مراسم 13 آبان و با تکبیرها و ندای مرگ بر استکبار جهانی در رأس آمریکا، به جهانیان به ویژه دشمنان ثابت کردند که تا ظلم وجود داشته باشد، مبارزه نیز ادامه دارد و فریاد مرگ بر دشمنان اسلام، قرآن، انقلاب اسلامی و آزادیخواهان فریاد می شود.

خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود روز فرهنگ عمومی را گرامی داشت و عنوان کرد: فرهنگ، اصل و اساس هر جامعه را تشکیل می دهد از این رو هر فردی باید به سهم خود از هویت و فرهنگ دینی، مذهبی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، سبک زندگی و سنت های حسنه خود حمایت و دفاع کند.

امام جمعه اقلید به برخی از فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت فرهنگ عمومی اشاره کرد و با تأکید بر اهمیت و جایگاه و نقش مؤثر آن در اصلاح مملکت، گفت: فرهنگ عمومی در تمام حوزه های زندگی اجتماعی، خانواده، حکومت، اقتصاد، آموزش و پرورش و... حضور دارد لذا نمی توان آن را به حوزه خاصی محدود کرد.

وی افزود: موانع درونی و بیرونی را باید شناخت و فرهنگ عمومی را اصلاح کرد.

انتهای پیام/ح
نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان