کد خبر: ۱۵۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰

کشف 8 فرد پرنده شکاری در ایست بازرسی قطرویه نی ریز

رییس پارک ملی قطرویه از کشف 8 فرد پرنده شکاری، شامل: شاهین گردن سرخ، بالابان و بحری، از یک فرد قاچاقچی در ایست بازرسی قطرویه، توسط نیروی انتظامی اطلاع داد
​به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، جواد مهدی پور،رییس پارک ملی قطرویه از کشف 8 فرد پرنده شکاری، شامل: شاهین گردن سرخ، بالابان و بحری، از یک فرد قاچاقچی در ایست بازرسی قطرویه، توسط نیروی انتظامی اطلاع داد و گفت: ماموران یگان ایست بازرسی قطرویه در این ایستگاه، هنگام گشت و کنترل خودروها، به یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک شده و در بازرسی از خودرو مذکور، 8 فرد پرنده شکاری که در صندوق عقب ماشین جاسازی شده بود، کشف و راننده را دستگیر کردند.

وی افزود: پرندگان کشف شده به دستور دادستانی در اختیار اداره پارک ملی قطرویه قرار گرفته که متاسفانه یکی از این پرندگان به دلیل شرایط نامناسب حمل و نگهداری از بین رفته و دیگر پرندگان که چشم آنها دوخته شده بود به منظور بازپروری چند روزی تیمار و سپس در زیستگاه مناسب رها سازی خواهند شد.

رئیس پارک ملی قطرویه بیان داشت: افراد سودجو و صیادان غیر مجاز به منظور تجارت این گونه ها، اقدام به زنده گیری آنان می کنند و به قیمت های نجومی، به کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق، و توسط دلالان و واسطه گران به شیوخ عرب می فروشند.

مهدی پور خاطرنشان کرد: شکار، زنده گیری، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بالابان و دلیجه، علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در قانون، جزای نقدی از سیصد میلیون ریال تا دو میلیارد ریال را در پی دارد.

همچنین پرونده این متخلف به منظور سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل و علیه وی اعلام جرم شد و هم اکنون نیز در بازداشت موقت بسر می برد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان