کد خبر: ۱۵۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

معلم با استفاده از هنر و مهارت خود انسان را تربیت می‌کند/ثبت نام در دومین جشنواره معلمان هنرمندکشور از یکم آذرماه

اسماعیلی گفت: معلمان هنرمند سراسر کشور می‌توانند از یکم آذرماه تا 20 بهمن با مراجعه به سایت artistteachers.ir نسبت به ثبت نام در دومین جشنواره معلمان هنرمندکشور و بارگذاری اثر خود اقدام کنند.




به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،  فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین افتتاحیه دومین جشنواره معلمان هنرمندکشور در شیراز، حسن اعتماد وزارت آموزش و پرورش در سپردن میزبانی جشنواره معلمان هنرمند و واگذاری دبیرخانه دائمی این جشنواره به فارس را افتخاری برای این استان برشمرد و افزود: معلمی خود یک هنر است و در واقع این هنر معلم است که با استفاده از هنر و مهارت خود انسان را تربیت می‌کند.

وی افزود: شرایط کرونا اجازه نداد که از برگزیدگان دوره نخست این جشنواره به به درستی استفاده کنیم و امسال با بازگشایی حضوری مدارس و نیاز روحی بیشتر دانش‌آموزان به هنر، برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از ظرفیت معلمان خواهد شد.

اسماعیلی گفت: دو نوع نگاه به معلمان هنرمند مطرح است که یکی استفاده از هنر معلمی در تدریس و در رشته‌های تخصصی خود است و دیگری استفاده از ابزار هنر برای رشد و تربیت دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه اظهار کرد: محورهای  این جشنواره، آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه هنرهای تجسمی هستند.

وی اضافه کرد: دومین جشنواره معلمان هنرمند با 52 رشته (ادبی 7 رشته، نقد 3 رشته، رسانه و فضای مجازی 4 رشته، هنرهای آوایی 4 رشته، هنرهای نمایشی 8 رشته و هنرهای تجسمی 22 رشته) برگزار می‌شود.

اسماعیلی در پایان گفت: معلمان هنرمند سراسر کشور می‌توانند از یکم آذرماه تا 20 بهمن با مراجعه به سایت artistteachers.ir نسبت به ثبت نام در دومین جشنواره معلمان هنرمندکشور و بارگذاری اثر خود اقدام کنند.

این هنر معلم است که با استفاده از هنر و مهارت خود انسان را تربیت می‌کند/ثبت نام در دومین جشنواره معلمان هنرمندکشور از یکم آذرماه تا 20 بهمن
دومین جشنواره معلمان هنرمند در 7 محور و 52 رشته برگزار می شود

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: در دومین جشنواره معلمان هنرمند کشور به میزبانی آموزش و پرورش فارس 52 رشته در 7 محور گنجانده شده است.

وی افزود: در اولین دوره این جشنواره شناسایی خوبی از معلمان هنرمند انجام گرفت و در برنامه های داخلی آموزش و پرورش سراسر کشور یقینا از توانایی این معلمان بهره گرفته خواهد شد.

رمضانی مخاطبان این جشنواره را همه معلمان شاغل و بازنشسته  برشمرد و افزود: برای رشد فرهنگ و هنر در کشور باید همه نهادها به کمک این جشنواره بیایند و ما از شهرداری‌ها و استانداری‌ها می‌خواهیم که اگر به نقش تربیتی هنر اعتقاد و باور دارند به کمک این جشنواره بیایند تا شاهد تداوم این جشنواره در سال‌های آینده نیز باشیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: در نخستین دوره جشنواره معلمان هنرمند بیش از ۲۲ هزارنفر از فرهنگیان مشارکت داشتند و آثاری ارسالی به جشنواره در قالب یک کتاب تهیه شده و از آن رونمایی می‌شود.

وی افزود: مخاطبین نخستین دوره جشنواره که در سال تحصیلی 1400-1399 برگزار شد معلمان تمامی دوره‌‌های تحصیلی شاغل در آموزش و پرورش شامل نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی و حق التدریس بودند که امسال نیز فرصت حضور در جشنواره برای بازنشستگان فرهنگی نیز فراهم شده است.

رمضانی محورهای  این جشنواره را آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی دانست و افزود: اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت ماه خواهد بود که باتوجه به تجربه خوب برگزاری این جشنواره در گذشته امیدواریم امسال مشارکت بیشتری را داشته باشیم.

این هنر معلم است که با استفاده از هنر و مهارت خود انسان را تربیت می‌کند/ثبت نام در دومین جشنواره معلمان هنرمندکشور از یکم آذرماه تا 20 بهمن
معلمان هنرمند دانش آموزانی شاداب و هنرمند تربیت می کنند 

سعید خادمی رییس اداره برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم، گفت: اعتقاد ما بر این است که معلمان هنرمند دانش آموزانی شاداب و هنرمند تربیت می کنند و بر همین اساس جشنواره معلمان هنرمند طراحی شده است.

وی افزود: بر اساس تصمیماتی که در اتاق فکر مجموعه فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گرفته شد رشته هایی از جشنواره حذف و رشته های دیگری جایگزین شدند.

رییس اداره برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: از ویژگی های خوب دومین جشنواره معلمان هنرمند در نظر گرفتن 7 رشته برای حضور و شرکت معلمان بازنشسته است.

خادمی ادامه داد: کیفیت برگزاری نخستین جشنواره معلمان هنرمند در سال گذشته به میزبانی شیراز بسیار خوب بود و به همین دلیل دبیرخانه دایمی این جشنواره به شیراز واگذار شد.


وی گفت: متقاضیان بخش هنرهای نمایشی می‌توانند در تمامی رشته‌های مرتبط شرکت و اثر خود را ارسال کنند اما در بقیه بخش‌های ادبی، نقد، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی و هنرهای تجسمی می‌توانند در تمامی بخش‌ها شرکت کنند، اما در هر بخش فقط در یک رشته و یک اثر باید ارسال کنند.


خادمی اظهار کرد: فرهنگیان بازنشسته علاقمند به حضور در جشنواره نیز می‌توانند در رشته‌‌های نقد شعر، نقد داستان، پادکست، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه نویسی، خوشنویسی و نقاشی شرکت کنند.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان