کد خبر: ۱۵۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰
در گفتگو با شیرازه مطرح شد:

قادری: کمربندی جنوب شیراز به شهرداری واگذاری شود/ اقدامات موثر برای ساماندهی به جاده مرگ در شیراز

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خصوص پروژه کمربندی جنوب شیراز جلسات متعددی با شهرداری و وزارت راه برگزار کردیم که مقرر شد تا این مسیر از حالت کمربندی خارج شده و به عنوان مسیر ارتباطی درون شهری تعریف شود.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، کمربندی شهر شیراز یکی از محور های پرتردد سومین حرم اهل البیت(ع) بوده که با وجود نقاط حادثه خیز بیشمار باعث تصادف های متعددی است که گاها منجر به فوت می شود.

مدت ها است که مردم و برخی از مسئولین هم صدا با هم، تاکید ویژه‌ای بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای کاهش تصادفات جاده ای و پیشگیری از حوادث منجر به مرگ و جراحت داشته‌اند.

اما بلاتکلیفی کمربندی شیراز و رفع اختلافات شهرداری و راه و شهرسازی، سالهاست این محور را به مسیری خطر آفرین تبدیل کرده که جان بسیاری همشهریان و هموطنان ما را گرفته و یا سلامتی آنها را در اثر معلولیت های ناشی از تصادف با مخاطره مواجه کرده است.

طبق بررسی خبرنگار شیرازه و به گفته مسئولین بخشی از رسیدگی به کمربندی در حوزه شهرداری شیراز و بخشی از آن در حیطه ادارات دیگر است برای همین این بخش از شهر با بی توجه روبرو است و ادارات رفع نواقص را به یکدیگر پاسکاری میکنند.

همچنین جلسات فراوانی در خصوص حل این مشکل برگزار شده و در مصوبه پیشین شورای ترافیک استان فارس نیز خط کشی، ایمن سازی و ایجاد دوربرگردان ها به عهده اداره کل راهداری و ایجاد کندروها و ساماندهی ورودی و خروجی ها بر عهده شهرداری شیراز بوده است.

در این حین شهردار شیراز می گوید که وزیر راه و شهرسازی طی بازدیدی از نزدیک با مشکلات کمربندی جنوب غرب شیراز اگاه شده و دستور رسیدگی و رفع مشکلات آن را صادر کرده است حال باید دید که کابوس چندین ساله شهروندان شیرازی رفع خواهد شد؟

قادری: کمربندی جنوب شیراز به شهرداری واگذاری شود/ اقدامات موثر برای ساماندهی به جاده مرگ در شیراز

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با تشریح این موضوع بیان کرد: کمربندی شمال شرق شیراز در قالب بک پروژه سرمایه گذاری با با اعتباراتی بالغ بر بیش از 1200 ملییارد تومان و با مشارکت شرکت ارشین کد، وزارت راه و شهرداری شیراز توسط سازمان برنامه و بودجه طراحی شده است.

قادری در ادامه این موضوع افزود: این طرح که در حال ارزیابی جهت شروع عملیات است، از پل فسا تا دروازه قرآن به عنوان رینگ اول کمربندی شمال شرق ادامه خواهد داشت و در حدود سه سال دیگر کامل خواهد شد.

کمربندی جنوب به شهرداری واگذاری شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص تصریح کرد: در خصوص پروژه کمربندی جنوب نیز جلساتی متعددی با شهرداری و وزارت راه برگزار کردیم که مقرر شد تا این مسیر از حالت کمربندی خارج شده و به عنوان مسیر ارتباطی درون شهری تعریف شود.

وی از اخذ مجوازات لازم جهت رینگ دوم کمربندی جنوب خبر داد و گفت: مسیر سیاخ دارنگون به عنوان رینگ دوم کمربندی توسعه داده می‌شود و مجوزات لازم کمیسیون ماده 23 نیز در دست اقدام است.

وی در پایان صحبت های خود کمبود اعتبارات را علت اصلی کندی روند تکمیل این پروژه ها دانست و اضافه کرد: قطعات 1 تا 6 مسیر شیراز-اصفهان به زودی به بهره برداری خواهد رسید و قطعه شماره 7 نیز پیشرفت 50 درصدی داشته است، همچنین در حدفاصل دوراهی قلات و حسینی الهاشمی که به عنوان قطعه 8 این آزاد راه تعریف شده است نیز تا یکسال دیگرکامل می شود.

و اما سخن آخر...

در موضوع رسیدگی به کمر بندی جنوب شیراز، دغدغه شهرداری جهت تملک این مسیر اینست که قسمت های باقی مانده نیز به عهده اش بیافتد اما با توجه به اهمیت این مسیر و سلامت جانی مردم نیاز است تا هرچه زودتر در این خصوص اقدام کند و نسبت به ایمن سازی این مسیر گام بردارد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان