کد خبر: ۱۵۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت گاز فارس خبر داد:

افزایش ۸ درصدی مصرف گاز در نیروگاه های فارس

مدیرعامل شرکت گاز فارس از افزایش ۸ درصدی مصرف گاز در نیروگاه های فارس خبر داد و گفت: بیش از ۳ میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه های استان در شش ماهه نخست امسال مصرف شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از افزایش 8 درصدی مصرف گاز در نیروگاه های فارس خبر داد وگفت:بر این اساس میزان سوختی که پنج نیروگاه یک، دو، سه کازرون، جهرم، حافظ و سیکل ترکیبی در شش ماهه نخست امسال  دریافت و مصرف کرده اند، 3 میلیارد و504 میلیون و 994 هزار و 231 مترمکعب بوده است.

وی با بیان این‌ که مصرف گاز نیروگاه‌ها در مدت مشابه سال گذشته 3 میلیارد و 254 میلیون و 742 هزار و766 متر مکعب بود، افزود: مصرف گاز در نیروگاه های فارس امسال 8 درصد افزایش داشته است.

حسینی در ادامه درباره مصرف گاز صنایع فارس نیز توضیح داد وعنوان کرد: صنایع عمده و فوق عمده استان، بزرگ‌ترین مصرف کنندگان گاز فارس هستند به صورتی که مصرف گاز در صنایع سیمان از ابتدای امسال برابر با 278  میلیون و797 هزار متر مکعب، صنایع فولاد و ذوب آهن برابر 376 میلیون و 170 هزار متر مکعب، پتروشیمی ها برابر با 903 میلیون و  330 هزار مترمکعب و پالایشگاه ها برابر با 99  میلیون و 377 هزار متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به افزایش مصرف گاز صنایع فولاد و ذوب آهن افزود: میزان مصرف این صنایع نسبت به سال قبل بیش از 8 درصد افزایش داشته است.

حسینی در پایان تاکید کرد: شتاب‌بخشی به روند گازرسانی به صنایع، افزون بر جهش و رفع موانع تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، سبب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط‌زیست می‌شود.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان