کد خبر: ۱۵۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰
بسته حوادث ویژه «شیرازه»:

از قلع و قمع ۲۰۰ ميليارد از اراضي ملي در شهرستان اوز تا تعقيب و گريز پليس و كشف ۳۸۰ كيلو ترياك

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

قلع و قمع 200 ميليارد  از اراضي ملي در شهرستان اوز 

فرمانده انتظامي استان از اجراي طرح قلع و قمع 30 هزار متر از کاربري‌هاي غيرمجاز در اراضي ملي شهرستان اوز به ارزش 200 ميليارد ريال خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي بيان كرد: در پي مراجعه نماينده امور اراضي ملي مبني بر تصرف غيرقانوني زمين‌هاي دولتي و ايجاد ساخت و ساز غيرمجاز، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: پس از دستور مقام قضائي ماموران انتظامي شهرستان اوز به همراه نمايندگان اراضي ملي، شورای تامین و روسای ادارات برق، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی به محل اعزام و نسبت به اجراي طرح قلع و قمع کاربري‌هاي غير مجاز اقدام كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در اين طرح 30 هزار متر از اراضي ملي كه به صورت غير قانوني تصرف شده بود تخريب شد، گفت: كارشناسان ارزش زمين‌هاي مذكور را 200 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

سردار حبيبي با اشاره به اينكه تلاش براي شناسايي و دستگيري افراد سودجو ادامه دارد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غيرمجاز و تغيير كاربري در اراضي را به مركز فوريت‌‌هاي پليسي 110 گزارش كنند.

تعقيب و گريز پليس و كشف 380 كيلو ترياك

جانشين فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز، 380 کیلو تریاک کشف و يك قاچاقچی نيز دستگير و روانه زندان شد.

سردار يوسف ملك‌زاده، در این خصوص اظهار داشت: مأموران انتظامی نی‌ریز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای خاكي منتهي به این شهرستان، به يك سواري پژو 405 مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: راننده بدون توجه به دستور ايست پليس متواري و پس از طي مسافتي تعقيب و‌گريز ماموران انتظامي با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند خودرو پژو را توقيف و راننده را نيز دستگير كنند.

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 380 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك كشف شد، تصريح كرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعاليت قاچاقچيان و سوداگران مرگ گزارش‌هاي آن را از طريق تماس با تلفن 110 به پليس اعلام كنند.

ماینرهای قاچاق درلارستان خاموش شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف 10 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

 داود امجدی ، در تشريح اين خبر بيان كرد: در پی اطلاع واصله مبنی بر نگهداری ماینرهای قاچاق در منزل شهروندي در یکی از روستاهای اطراف لارستان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل 10 دستگاه ماینر قاچاق به همراه آلات و ادوات مربوطه را کشف كردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده برابر نظر كارشناسان 4 میلیارد ریال برآورد شده است، تصريح کرد: در این رابطه يك نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

 امجدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به خصوص فعاليت ماينرهاي غيرمجاز و قاچاق بلافاصله مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

كشف 66 كيلو ترياك در عمليات پليس داراب و ني‌ريز

فرمانده انتظامي داراب از كشف 66 كيلو و 300 گرم ترياك در عمليات روز گذشته ماموران انتظامي خبر داد.

 عليرضا نوشاد ، بيان كرد: در اجراي طرح مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامي داراب با همكاري كاركنان انتظامي ني‌ريز حين گشت زني در محور مواصلاتي بندرعباس-شيراز به يك سواري پژو آردي مشكوك و دستور ايست را صادر كه راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند خودرو را توقيف و براي بررسي بيشتر به مقر انتظامي دلالت دهند. 

فرمانده انتظامي داراب با بيان اينكه در اين خصوص يك قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، گفت: در بازرسي از اين خودرو 66 كيلو و 300 گرم ترياك كشف شد.

کشف خودروهاي 40 میلیاردی قاچاق در شيراز 

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از توقيف 3 دستگاه تويوتا قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال در شيراز خبر داد. 

 ابراهيم يگانه ، اظهار داشت: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي از تردد 3 دستگاه تويوتا لندكروزر قاچاق در شيراز مطلع و رسيدگي به موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي خاطر نشان كرد: ماموران سريعا ضمن هماهنگي با مقام قضائي به محله‌هاي آرين و قدوسي غربي اعزام و موفق شدند 3 دستگاه تويوتا قاچاق و فاقد هرگونه مدارك گمركي كه در خيابان در حال تردد بودند را توقيف و به مقر انتظامي دلالت دهند.  

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با بيان اينكه در اين خصوص پرونده تشكيل و مالكان هر 3 خودرو به تعزيرات حكومتي معرفي شدند، تصريح كرد: برابر نظر كارشناسان مربوطه ارزش خودروهاي توقيف شده 40 میلیارد ريال برآورد شده است.

دستگیری 43 خرده فروش مواد مخدر در کازرون 

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون از تشديد اجرای طرح پاكسازي مناطق آلوده و دستگيري 43 خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان ، بيان كرد: طرح پاکسازی مناطق آلوده با هدف ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف برخورد با فروشندگان مواد مخدر طی یک ماه گذشته در شهرستان كازرون اجرایی شد.

وی افزود: در این طرح ماموران انتظامی با شناسايي منازل خرده فروشان مواد مخدر در نقاط آلوده سطح شهرستان و طي چند عمليات منسجم و ضربتي 43 خرده فروش را دستگير و در بازرسي از مخفیگاه آنان، 13 کیلو و 212 گرم انواع مواد مخدر را كشف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بيان اينکه مقابله با توزيع کنندگان مواد مخدر جزء اولويت‌هاي کاري مجموعه انتظامي اين شهرستان مي‌باشد،خاطر نشان کرد: يكي از آسيب‌هاي اجتماعي كه مي تواند پدید آورنده بعضي جرایم و آسيب هاي اجتماعي ديگر باشد، اعتياد به مواد مخدر و خريد و فروش آن است .

کشف خودرو سرقتي در بختگان  

فرمانده انتظامی شهرستان بختگان از کشف يک سواري دوو مسروقه خبر داد.

 احمد رحمانی ، بيان كرد: عوامل گشت پاسگاه انتظامی روشن‌کوه حين گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو دوو که به صورت بلاصاحب در کنار جاده پارک بود مشكوك شدند.

وي افزود: ماموران انتظامي در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند كه خودرو مذکور سابقه سرقت از استان اصفهان دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان بختگان با بيان اينكه خودرو براي سير مراحل قانوني روانه پاركينگ شد، گفت: تلاش براي دستگييري سارق ادامه دارد.

دستگیری سارق ترانس برق حین سرقت در ممسنی 

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگيري سارق ترانس برق حین سرقت خبر داد.

 محمد نیکبخت ، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات در سطح شهرستان ممسني، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار پلیس قرار گرفت.

وي افزود: شب گذشته اکیپ گشت پیشگیری از سرقت شهرستان ممسني هنگام گشت زنی‌های هدفمند در حوزه استحفاظي، فردی که بالای تیر برق در حال سرقت ترانس بود را مشاهده و براي دستگيري وي وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بيان اينکه سارق به محض مشاهده ماموران از محل متواری شد، گفت: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سمت وی تیراندازی و پاي وي را مجروح كردند.

 نيكبخت با بيان اينكه متهم توسط عوامل امدادي به بيمارستان منتقل و حال عمومي وي رضايت‌بخش است، عنوان داشت: در سوابق سارق 12 فقره سرقت سيم و كابل برق و محموله جاده‌اي به چشم مي‌خورد.

اين مقام انتظامي از شهروندان خواست درصورت مواجه شدن با قطع برق مخصوصا در ساعات پاياني شب و يا مشاهده افراد مشكوك و ناشناس، موضوع را سريعا از طريق تماس با تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

جاعلان پلاك در دام پليس زرين‌دشت

فرمانده انتظامي شهرستان زرین‌دشت از دستگيري دو نفر كه اقدام به جعل سند و پلاک در این شهرستان مي‌كردند خبر داد.

 حمیدرضا صالحی فرد در تشریح این خبر بيان كرد: كارآگاهان پليس آگاهي زرين‌دشت با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند دو نفر در شهر دبيران در مغازه خود اقدام به جعل پلاك و سند موتورسيكلت مي‌كنند كه بررسی موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي ادامه داد: ماموران انتظامي براي بررسي موضوع به محل اعزام و در يك اقدام غافلگيرانه موفق شدند در اين خصوص 2 نفر جاعل را شناسايي و آنان را دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان زرین‌دشت تصريح كرد: در بازرسي از مغاز‌ه‌هاي متهمان 5 عدد پلاک جعلی، 67 عدد آرم پرچم جمهوری اسلامی ایران، 25 عدد ورق پلاک، 470 عدد شماره‌های 1 تا 9 جهت نصب بر روی پلاک و یک عدد سند جعلی موتور سیکلت كشف شد.

 صالحي‌فرد خاطر نشان كرد: متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان