کد خبر: ۱۵۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰
مدیر کل امور عشایر فارس خبرداد:

پلاک کوبی و هویت گذاری بیش از دو میلیون راس دام سبک در استان فارس

بهرامی گفت : بیش از دو میلیون راس دام سبک در استان فارس هویت گذاری و پلاک کوبی گردیده و یک میلون راس مابقی دام سبک عشایر از طریق شرکت های تعاونی در حال انجام است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، روح الله بهرامی مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: بیش از دو میلیون راس دام سبک  در استان فارس هویت گذاری و پلاک کوبی گردیده  و یک میلون راس مابقی دام سبک عشایر از طریق شرکت های تعاونی در حال انجام است.

بهرامی استان فارس را قطب عشایری کشور اعلام کرد و ادامه داد: فارس دارای سه میلیون راس دام سبک است که سالانه حدود 30 درصد گوشت قرمز استان را تولید می نماید.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست وزارت جهاد کشاورزی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همچنین رصد و پایش کلیه بهره برداران عشایر طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایر استان از طریق مجموعه اتحادیه و شرکت تعاونی عشایری با بیش از 52 اکیپ در تمامی شهرستان های استان فارس در حال انجام است.

مدیر کل امور عشایر فارس، اجرای طرح پلاک کوبی دام سبک عشایر استان فارس با هدف جلوگیری از قاچاق دام و مدیریت تامین گوشت قرمز در استان فارس دانست.

بهرامی با بیان  اینکه دامداران عشایر موظف به پلاک کوبی و هویت گذاری  تمام دام های خود می باشند افزود: در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری دام نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می کند.

بنابه گفته این مقام مسئول، طبق دستور العمل و ضوابط قانونی ادامه هر گونه خدمات از جمله تامین علوفه به این قشر از جامعه منوط به پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایری می باشد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان