کد خبر: ۱۵۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰
گفتگو «شیرازه» با پارلمان های محلی استان فارس:

سومین عضو شورای شهر صدرا به طرح شفافیت مالی پیوست/ احداث پارک کوهستانی به عنوان بام سبز صدرا

عزیزی آسفالت معابر و افزایش فضای سبز در شهر صدرا را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه های بلند مدت شورای صدرا، احداث یک پارک کوهستانی به عنوان بام صدرا و در جهت افزایش سرانه فضای سبز در این شهر قرار دارد، چرا که هم اکنون از سرانه استاندارد نیز پایین تر است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، بنابه خواست مردم جهت اطلاع از روند فعالیتهای شوراهای شهر و روستا و همچنین شفاف سازی برخی امور در این پارلمان محلی، شیرازه بنا دارد از این پس گفتگویی با اعضای شوراها در مناطق مختلف استان فارس انجام دهد.

به همین منظور شوراهای شهر در سراسر استان، می‌توانند آمادگی خود را برای این گفتگوی صمیمی به این پایگاه تحلیلی خبری، اعلام کنند تا از این طریق اعتماد سازی بین شهروندان و نمایندگان خود در شورا صورت گیرد.

هاشم عزیزی عضو شورای شهر صدرا و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر صدرا در گفتگو با خبرنگار شیرازه به تشریح فعالیت های صورت گرفته در این کمیسیون شورا صدرا پرداخت.

وی در تشریح فعالیت های صورت گرفته در شورای صدرا بیان کرد:از ابتدا زمان استقرار اعضا در شورای شهر صدرا، بررسی نیاز سنجی ها به صورت گسترده آغاز شد و ضمن احساء نواقص و کمبود های شهر صدرا در دوره های قبل، به بررسی نیاز های آینده این شهر در کلیه زمینه ها بالاخص زمینه های عمران و شهرسازی نیز پرداختیم.

عضو شورای شهر صدرا در ادامه عنوان کرد: پس از انجام نیاز سنجی توسط اعضای شورا، نسبت به الویت بندی آن ها اقدام کردیم، به طوری که این اهداف به سه گروه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های مشخصی برای این اولویت ها انجام شده است ادامه داد: این مشکلات طی جلساتی با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر صدرا مطرح شده و پس از بررسی های مورد نیاز جهت رفع این نواقص و مشکلات تصمیم گیری و تعیین بودجه انجام شد.

عزیزی در ادامه صحبت های خود به سایر فعالیت های صورت گرفته در شهر صدرا اشاره و تصریح کرد: در طول مدت استقرار شورای صدرا اقداماتی از جمله احداث پارک نه و نیم هکتاری در فاز دو صدرا، ساماندهی بارفروشان مستقر در ورودی شهر صدرا و تعیین مکانی درنزدیکی اکو پارک صدرا و ساماندهی آرامستان صدرا را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از طراحی و برنامه ریزی جهت احداث ساختمان شهرداری خبر داد و گفت: این طرح که در برنامه های میان مدت ما قرار دادرد، در راستای نیاز این شهر به ساختمان جهت تجمیع معاونت های خود بود که در حال طراحی و اجرا میباشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر صدرا ضمن بیان اینکه بودجه 1400 از قبل تصویب شده است افزود: بودجه تعیین شده برای شهر صدرا برای سال 1400 در حدود 160میلیارد تومان می‌باشد که خوشبختانه تا این لحظه مبلغ 140 ملیارد از این اعتبار تامین شده و با توجه به مدت زمان باقی مانده تا پایان سال نیز مابقی بودجه محقق خواهد شد.

وی در ادامه توضیح بودجه 1400 صدرا مطرح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت پذیرفته، حدود60 درصد از بودجه صرفه هزینه های جاری و 40 درصد نیز عمرانی خواهد بود که البته در تلاش هستیم تا برای بودجه سال 1401نیز بودجه عمرانی را به 50 درصد برسانیم.

عزیزی در خصوص پیش بینی بودجه در سال 1401 تصریح کرد: در این زمینه نیز ضمن برآورد و تعیین لیست کارهای نیمه تمام و کار های مورد نیاز اینده، افزایش بودجه مطلوبی را برای سال آینده پیش بینی خواهیم کرد و همچنین متمم بودجه نیز صرف فعالیت های عمرانی و هزینه های زیر ساختی در ضمینه های شهرسازی نظیر تعریض خیابان ها خواهد شد.

وی همچینین آسفالت معابر و افزایش فضای سبز در شهر صدرا را مورد توجه قرار داد و افزود: در برنامه های بلند مدت شورای صدرا، احداث یک پارک کوهستانی به عنوان بام صدرا و در جهت افزایش سرانه فضای سبز در این شهر قرار دارد، چرا که هم اکنون از سرانه استاندارد نیز پایین تر است.

عزیزی از پیشنهاد خبرنگار شیرازه در خصوص شفاف سازی اموال شخصی خود استقبال کرد و گفت: من نیز در راستای احیا حق مردم، شفافیت اموال خود را اعلام میکنم.

وی ضمن بیان اینکه عدالت و شفافیت سرلوحه کار او بوده است، در پاسخ به سوال درباره اموال شخصی و شفافیت در این زمینه نیز گفت: اموال من شامل سه دنگ از یک مغازه واقع در شهر صدرا، سه دنگ از زمینی در صدرا، سه دنگ از امتیاز واگذاری زمین در شهرک گلستان، یک ماشین سواری و حدود 12 ملیون در حساب بانکی میباشد و در خانه ای استیجاری سکونت دارم.

این عضو شورای شهر صدرا در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: کمک های حداقلی دولت در صدرا کمتر از نیاز و انتظار بوده است و عدالت در توزیع بودجه دولتی نیز از دیگر خاسته های مردم و شورای اسلامی این شهر خواهد بود.

**در روزهای آتی منتظر گفتگوی شیرازه با دیگر اعضاء شورا در نقاط مختلف فارس باشید.



انتهای پیام/ع


نظرات بینندگان