کد خبر: ۱۵۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰
شهردار شیراز:

شفافیت در شهرداری یعنی اینکه وضعیت املاک گم شده مشخص شود/ از کمربندی فعلی به صورت معبر شهری بدون کمربندی شمال شرق شیراز نمی توان استفاده کرد

اصنافی به موضوع ضرورت شفافیت درامور شهری و عملکرد شهرداری اشاره و اظهار کرد: اعتقاد بنده بر این است که شفافیت بر مبنای داده کاوی امکان پذیر است، امروز شفافیت در شهرداری یعنی اینکه وضعیت املاک گم شده شهرداری مشخص و سیستم حوزه حقوقی به بخش املاک ورود کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی شهردار شیرازامروز چهارشنبه ١٩ آبان در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه که با موضوع "نقش رسانه در توسعه کلانشهر شیراز" و به همت بسیج رسانه استان فارس با حضور رئیس و شماری از اعضای شورا برگزار شد، بیان کرد: از زمانی که شهرداری الکترونیک شکل گرفته تلاش بر این است که فرآیندها راهوشمند سازی و کوتاه کنیم، اگر چه درمقطعی حرکت خوبی شکل گرفته اما با تغییراتی که در سیستم‌ها ایجاد شده کمی تاخیر زمان را شاهد خواهیم بود

وی افزود: در حال رصد هستیم تا هم مراجعه حضوری شهروندان و مهندسین ناظر در شهرداری کاهش یابد وهم  زمان راکوتاه و شفاف کنیم.

اصنافی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نحوه انتصاب های شهرداری وافرادمسئله دار،عنوان کرد:درمورد انتصابات فرآیند به گونه ای است که ازدستگاه های ناظر و امنیتی استعلام لازم گرفته می شود و با دقت و حساسیت خاصی مطالب بررسی و رصد می شود اما نکته ای که وجود دارد این است که پس از هر انتصابی عده ای راضی هستند و تشکر می‌کنند و عده ی دیگری ناراضی و گلایمندهستند لذا باید در انتصاب ها توانمندی های افراد را مد نظر قرار دهیم واز طرفی از ظرفیت های قانون نیز استفاده کنیم.

شهردار شیراز در ادامه به افزایش نمادهای مذهبی شهر که خواسته اصحاب رسانه در سومین حرم اهل بیت(ع)بود اشاره کرد و گفت: جهت افزایش این نمادها برنامه ریزیهای اولیه صورت گرفته و امید است نتیجه آن را دربودجه 1400 شاهد باشیم.

وی به موضوع ضرورت شفافیت درامور شهری و عملکرد شهرداری اشاره و اظهار کرد: اعتقاد بنده بر این است که شفافیت بر مبنای داده کاوی امکان پذیر است و تا زمانی که پستوخانه ها در مجموعه شهرداری وجود دارد، منتشر کردن چند جدول متروکه در سایت شفافیت نخواهد بود، امروز شفافیت در شهرداری یعنی اینکه وضعیت املاک گم شده شهرداری مشخص و سیستم حوزه حقوقی به بخش املاک ورود کند.

شهردار شیراز با تاکید بر لزوم ایجاد فضای شفافیت در شهرداری تصریح کرد: در بخش‌هایی از شهرداری شیراز شاهد شکل گیری تاریکخانه‌هایی هستیم و وقتی به نحوه بایگانی کردن اسناد در سال‌های گذشته نگاه می‌کنیم، متعجب می‌شویم.

اصنافی با بیان اینکه امیدواریم که ما بتوانیم شفافیت رابه جای اسم، در عمل و بر مبنای داده کاوی جهت بهره برداری و شفافیت عملی کنیم، عنوان کرد:رسانه زبان گویای بین شهرداری و شورا و مردم است و باید در یک مسیر دو طرفه به عنوان بازوی توانمند شورا و شهرداری انتقال دهنده مطالبات مردم به شهرداری و بالعکس باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث تعیین تکلیف کمربندی شیراز، گفت: اول اینکه این کمربندی معارض دارد و هنوز حقوق مالکانه برخی املاک مورد مسیر در این محور پرداخت نشده است، لذا در صورت انتقال کمربندی از مسکن و شهرسازی به شهرداری باید پاسخگوی مطالبات این معارضین باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه از سوی دیگر هنوز مسیر جایگزین برای کمربندی تعریف نشده و تا زمانی که کمربندی شمال شرق شیراز افتتاح نشود، نمی‌توان از کمربندی فعلی به صورت معبر شهری استفاده کرد، ادامه داد: بحث تغییر کاربری در حریم کمربندی مطرح شده است که اعتقاد داریم کمربندی فعلی نیازمند مسیر کندرو است، لذا باید فریاد بزنیم تغییر کاربری در حریم کمربندی نباید انجام شود. لذا اعتقاد داریم که با تغییر نام کمربندی شیراز مشکلات آن مرتفع نمی‌شود.


وی در خصوص ایجاد طرح‌های جاذب و گردشگری بر روی رودخانه خشک نیز تصریحکرد: متاسفانه درخصوص این رودخانه با دوگانگی مالکیت رو به رو هستیم. امروز شرکت آب منطقه‌ای فارس از ما اجاره کنارگذرها را می‌خواهد، بنابراین در این فضا با چه رویکردی برای این رودخانه بر روی این طرح بگذاریم؟

شهردار شیراز به موضوع ترافیک، آلایندگی اتوبوس ها و حمل و نقل شهری نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که بنده عضو شورای چهارم بودم بیش از 300 دستگاه اتوبوس سن هشت و نه سالگی بودند که در ده سالگی فرسوده به شمار می روند، اما بعد ها طبق آمار شنیدیم که اتوبوس فرسوده نداریم که این موضوع جای تعجب داشت و پس از رصد و بررسی متوجه شدیم به جای اینکه بازسازی و تعمیر ناوگان، سن فرسودگی اتوبوس ها را از 10 سال به 15 سال افزایش داده اند.

اصنافی در پایان به گلایه اصحاب رسانه در خصوص عملکرد شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: عمر شهرداری هنوز به ارزیابی عملکرد نرسیده اما قطعا در فرصتی مناسب با اصحاب رسانه جلسه ای جهت ارائه عملکرد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان