کد خبر: ۱۵۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰

لزوم برگزاری دوره سواد رسانه ای ویژه کارکنان شورا و شهرداری شیراز / تقدیر رییس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس از کمیسیون فرهنگی شورای شهر

صحت گفت: امروز اهمیت فضای مجازی برای همه مشخص است به طوری که اگر رسانه‌های رسمی مکتوب در فضای مجازی حضور نداشته باشند، ردپای آن‌ها در این عرصه از بین خواهد رفت بنابراین پیشنهاد می شود دوره سواد رسانه ای ویژه کارکنان شورا و شهرداری شیراز برگزار شود.
فضای مجازی برای اعضای شورا یک فضای ناشناخته و بی اهمیت است
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد صحت، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس امروز، ۱۹ آبان در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه فارس که با موضوع «نقش رسانه در توسعه کلان‌شهر شیراز» به همت بسیج رسانه استان برگزار شد، خطاب به رئیس شورای شهر شیراز  گفت: سه ماه  از عمر شورا گذشت و قطعا با همین سرعت چهار سال دیگر خواهد گذشت، تا کنون این شورا چه کار متفاوتی نسبت به ادوار گذشته انجام داده است؟

وی افزود: یک تفاوت معنا داری بین این شورا و ادوار گذشته وجود دارد آن هم قرار گرفتن برند و نام شورای انقلابی بر روی این دوره است اما اتفاقاتی که باید رقم بخورد هنوز انجام نشده، ما هنوز تغییری در چهره شهر ندیدیم.

صحت با بیان اینکه هیچ نمادی در سطح شهر شیراز  نداریم که نشان دهنده  شهر سومین حرم اهل بیت  باشد، اظهار کرد:اگر کسی از بیرون  استان وارد شهر شیراز شد چطور متوجه شود اینجا سومین حرم اهل بیت است؟ لذا احساس میکنم باید یک حرکت جهشی بر روی این موضوع باشد.

وی ادامه داد: اگر چه جلسات زیادی در خصوص حرم مطهر برگزار کرده اید اما باید در نظر داشته باشید که ساخت و سازها انجام و هزینه هم می‌شود اما فرهنگ سازی صورت نمی‌گیرد، در حالی که تحقق جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس در ادامه به اهمیت توجه به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: امروز وقتی درباره اهمیت فضای مجازی سخن به میان می‌آید، غالباً به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره می‌کنند و تنها به بیان آن‌ها اکتفا می‌کنند اما متأسفانه اعضای شورای شهر طی این مدت به این قضیه حتی نیم نگاهی نداشته‌اند.

لزوم برگزاری دوره سواد رسانه ای ویژه تمام اعضا و کارکنان شورای شهر و شهرداری شیراز 

 صحت با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود برای تمام اعضا و کارکنان شورای شهر و شهرداری شیراز دوره سواد رسانه‌ای برگزار گردد، اظهار کرد: امروز اهمیت فضای مجازی برای همه مشخص است به طوری که اگر رسانه‌های رسمی مکتوب در فضای مجازی حضور نداشته باشند، ردپای آن‌ها در این عرصه از بین خواهد رفت لذا هر رسانه‌ای برای ادامه فعالیت باید در فضای مجازی حضور یابد.

وی همچنین با اشاره به این که از دوره قبل شورا و شهرداری یکسری رپورتاژ‌ها به برخی از پیج‌های اینستاگرامی داده می‌شد که سر و تهی ندارند، تصریح کرد: این پیج‌ها بعضاً ساختارشکنی می‌کنند و هرکاری برای جذب فالور کرده و حتی فالورهای فیک جذب می‌کنند. اینها مانند سلبریتی‌هایی هستند که ما آن‌ها را بزرگ کرده‌ایم در صورتی که بزرگ نیستند.

پرداخت حق السکوت به پیج‌های اینستاگرامی در دوره قبل شورا و شهرداری شیراز 

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس ادامه داد: در دوره قبل شورا و شهرداری به این پیج‌ها حق‌السکوتی در قبال فعالیت‌های شورا و شهرداری پرداخت می‌کردند اما اگر سواد رسانه‌ای در کار باشد همه متوجه خواهند شد که مطالب این پیج‌ها  نه اهمیت و نه خریداری دارد.

صحت ضمن تشکر از همکاری کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در سومین رویداد تولید محتوای استان فارس، گفت: هفته گذشته مرحله استانی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در شیراز برگزار شد و مسئولان ارشد استان اعم از استاندار و نماینده رهبر معظم انقلاب در استان از این رویداد بازدید کردند اما حتی یک نفر از مدیران شهری در این رویداد حاضر نشد به همین دلیل احساس می‌کنیم فضای مجازی برای اعضای شورا یک فضای ناشناخته و بی اهمیت است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان