کد خبر: ۱۵۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰
گفتگو «شیرازه» با پارلمان های محلی استان فارس:

لزوم تعیین و رسیدگی به ورودی فاز دوم شهر صدرا/ شفافیت برای کلیه مدیران صدرا الزامی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا در خصوص مشکلات و نواقص فاز دوم این شهر بیان کرد: ورودی فاز دو صدرا باید به صورت متناسب و در زیبایی تعریف شود، چرا که این امر جهت جذب سرمایه گذاران و توسعه این شهر امری مهم است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، بنابه خواست مردم جهت اطلاع از روند فعالیتهای شوراهای شهر و روستا و همچنین شفاف سازی برخی امور در این پارلمان محلی، شیرازه بنا دارد از این پس گفتگویی با اعضای شوراها در مناطق مختلف استان فارس انجام دهد.

به همین منظور شوراهای شهر در سراسر استان، می‌توانند آمادگی خود را برای این گفتگوی صمیمی به این پایگاه تحلیلی خبری، اعلام کنند تا از این طریق اعتماد سازی بین شهروندان و نمایندگان خود در شورا صورت گیرد.

مهدی کشاورزی سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا و رئیس کمیسیون شهرسازی صدرا در گفتگو با خبرنگار شیرازه به تشریح فعالیت های صورت گرفته در این کمیسیون شورا صدرا پرداخت.

وی با بیان اینکه شناسایی نقاط ضعف صدرا در حوزه شهر سازی از همان روز های ابتدایی تشکیل شورا صورت گرفت افزود:  پس از تشکیل کمیته مشاوران اقدام به شناسایی مشکلات و نیاز سنجی ها در حوزه شهرسازی صدرا انجام گرفت و در جهت رفع این مشکلات برنامه ریزی های لازم صورت پذیرفت.

کشاورزی از مهیا سازی مکان مناسب برای واحد شهرسازی شهرداری صدرا سخن گفت و اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین مراجعات شهرداری صدرا متعلق به حوزه شهر سازی می‌باشد و فراهم سازی مکانی مناسب جهت رسیدگی به مراجعات مردمی حائز اهمیت بود، به همین منظور این معاونت به مکانی مناسب جابه‌جا شد.

وی در خصوص توسعه و کنترل خدمات شهرسازی تصریح کرد: در این زمینه مقرر شد تا به منظور کنترل و افزایش ارتباطات طی فراخوانی، از کلیه دفاتر نقشه کشی و واحد های شهرسازی دعوت شود تا ضمن تعیین شرکت مادر، پروژه ها به صورت عادلانه میان این دفاتر تقسیم شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا در ادامه تشریح فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد: در طول این مدت جلسات موثری جهت افزایش هماهنگی  با کمیته های معماری، باغات  و سیما منظر شهرداری صدرا برگزار شد و همچنین برنامه ریزی و اقدام در جهت الکترونیکی کردن خدمات در دستور کار قرار گرفت.

کشاورزی با بیان اینکه از سنوات اخیر تخلفاتی در حوزه شهر سازی صورت گرفته است مطرح کرد: در راستای رسیدگی به تخلفات حوزه ساخت و ساز مقرر شد که جریمه تخلفات زیر ده متر توسط شهرداری انجام شود تا از صرف وقت در کمیسوین ها جلوگیری و مدت زمان رسیدگی کاهش یابد.

رئیس کمیسیون شهرسازی صدرا از ساماندهی باغات این شهر خبر داد و گفت: باغاتی که در حوزه استحفاظی شهر صدرا بدون مجوز قانونی ساخته شده اند نیز ضمن شناسایی این تخلفات، نظارت و کنترل های لازم انجام شده و اقدامات قانونی نظیر ارجاع برای اخذ مجوز یا قلع و قمع انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در طراحی معابر و خیابان ها از هیچ الگویی استفاده نشده است تصریح کرد: با توجه به تراکم زیاد شهر صدرا و جدید الاحداث بودن این شهر، پیش بینی های لازم برای توسعه معبر و گذر های خیابانی انجام نشده است و در آینده نزدیک مشکلات ترافیکی گریبان گیر مردم صدرا خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا در خصوص مشکلات و نواقص فاز دوم این شهر اضافه کرد: ورودی فاز دو باید به صورت متناسب و در زیبایی تعریف شود، چرا که این امر جهت جذب سرمایه گذاران و توسعه این شهر امری مهم است.

وی در این خصوص به احداث پارک ها و ایجاد فضای سبز اشاره کرد و ادامه داد: فاز دو شهر صدرا در حوزه بهداشت و درمان، زیر ساخت های عمرانی، معابر، آسفالت، فاضلاب و فضای سبز شهری دچار مشکل است و نیازمند رسیدگی میباشد، به عنوان مثال سرانه فضای سبز در این شهر از سرانه استاندارد پایین تر بوده چرا که شرکت های تعاونی مسکن پس از ساخته منازل مسکونی و تجاری، فضای سبز و امکانات لازم را مهیا نکرده است.

کشاورزی از پیشنهاد خبرنگار شیرازه در خصوص شفاف سازی اموال شخصی خود استقبال کرد و گفت: مدیری که شفافیت را در کارش رعایت نکند مسلما در کارایی و مسئولیتش به مشکل خواهد خورد و من نیز در راستای در راستای احیا حق مردم، شفافیت اموال خود را اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه شفافیت باعث توسعه اقتصادی و اجتماعی می‌شود، در پاسخ به سوال درباره اموال شخصی و شفافیت در این زمینه نیز گفت: حقوق دریافتی من از شورای شهر صدرا مبلغی در حدود 6 ملیون و 400 میباشد، همچنین با توجه به اینکه من و همسرم کارمند بانک نیز هستیم، مبلغ 10 میلیون نیز از بانک حقوق دریافت می‌کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: 1 واحد آپارتمانی متعلق به خودم و 1 واحد متعلق به همسرم میباشد و یک خودروی جک s5 و زمین چمن مصنوعی فوتبال و 500 متر زمین کشاورزی دیم در کوهچنار را دارم.

کشاورزی در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: شفافیت برای کلیه مدیران صدرا الزامی است و امیدوارم که هرچه زودتر در راستای این شفافیت عمل شود.

**در روزهای آتی منتظر گفتگوی شیرازه با دیگر اعضاء شورا در نقاط مختلف فارس باشید.



انتهای پیام/ع


نظرات بینندگان