کد خبر: ۱۵۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس:

تجمع بزرگ بسیجیان به مناسبت هفته بسیج در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع)/ برگزاری بیش از ١١ هزار برنامه در فارس

علیپور بیان کرد: امامین انقلاب بسیج را به عنوان یک راهبرد اساسی پایه ریزی کردند و همانطور که بسیج از جریان‌ها و گروه‌های سیاسی مبرا است، دارای ویژگی هایی مهمی نظیر آمادگی حداکثری برای مقابله با انواع تهدیدات، مردمی بودن و همه جانبه بودن نیز می‌باشد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، نشست خبری هفته بسیج با حضور قاسم علیپور، معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس، پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۵ آبانماه در شیراز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

علیپور از اجرای بیش از یازده هزار برنامه در سطح استان فارس به مناسبت هفته بسیج در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد نیز ۱۳۰ عنوان برنامه در شهرستان شیراز و با حضور ۲۲ قشر بسیج در هفته بسیج این شهرستان برگزار خواهند شد.

علیپور در این خصوص ادامه داد: تبلیغات محیطی و فضاسازی، میزگردها و ...در قالب طرح ریزی برنامه‌ها در دستور کار ادارات و نهادها از قبل از آغاز هفته بسیج قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص شعار هفته بسیج خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در سند راهبردی اعتلای بسیج، ضمن تاکید بر این که بسیج پاره تن مردم است و هرگز نباید مصالح مردم را فراموش کرد، به همین دلیل شعار امسال هفته بسیج را با عنوان "بسیج پاره تن مردم" نامگذاری کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس بسیج را میراث گرانسنگ امام راحل خواند و گفت: بسیج امانت ولایت در نزد ماست و مستاجر کسی نیست، چرا که نهادسازی در همه حاکمیت‌ها وجود دارد و امام راحل نیز بسیج را به عنوان میراثی عظیم برای ما به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به جنگ تمام عیار در فضای مجازی، و تجمیع همه دشمنان، تصریح کرد: توقع می‌رود که همه ما ضمن اتکا به فرمایشات مقام معظم رهبری، با اقدامات هوشمندانه و مثمر ثمر، دین خود را به انقلاب و شهدا ایفا کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت توجه به جهش علمی مدنظر رهبر انقلاب، برنامه‌های بسیج علمی سپاه فجر در هفته بسیج را در این راستا اعلام کرد و گفت: تجمع بزرگ بسیجیان همزمان با سراسر کشور، در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) که به صورت ارتباط تصویری زنده با تهران است و در سراسر استان فارس نیز برگزار خواهد شد.

علیپور ضمن اعلام شش مؤلفه راهبردی برای بسیج تصریح کرد: امامین انقلاب بسیج را به عنوان یک راهبرد اساسی پایه ریزی کردند و همانطور که بسیج از جریان‌ها و گروه‌های سیاسی مبراست، دارای ویژگی هایی مهمی نظیر آمادگی حداکثری برای مقابله با انواع تهدیدات، مردمی بودن و همه جانبه بودن نیز می‌باشد.

وی در ادامه بیماری کرونا را به عنوان نقطه ضعف‌ دولتها و کشورهای مختلف معرفی کرد و گفت: شیوع و همه گیری ویروس کرونا باعث ضعف و ناتوانی همه ی کشور ها شد اما بسیج در ایران خوش درخشید و آن را به نقطه قوت و امید آفرینی در کشور تبدیل کرد.

بنابه گفته علیپور، بسیج اساتید فارس نیز با توجه به هجمه دشمنان به اسلام به ویژه به ساحت پیامبر، آثار کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر را در هفته بسیج داوری خواهد کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس در تشریح فعالیت های برنامه ریزی شده در این هفته ادامه داد: برنامه هایی از قبیل اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم برای ویزیت رایگان و ارجاع به درمانگاه‌های تخصصی ،تجلیل از چهره‌های شاخص و نخبه علمی، برگزاری همایش علمی و فناوری، بازدید علمی از کارخانجات و مراکز آموزشی، کمک به ارتقای تحصیلی نقاط کمتر برخوردار، افتتاح ۱۵۴ پروژه محرومیت‌زدایی با محوریت بسیج سازندگی، رزمایش کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی، تجلیل از مدافعان سلامت و فعالان طرح شهید سلیمانی، تهیه جهیزیه و ازدواج آسان، تجلیل از نویسندگان بسیجی و کارگاه های آموزشی در حوزه خانواده، کرسی‌های آزاداندیشی با هدف کارآمدی نظام و رونمایی از آلبوم سرود لارستان از جمله برنامه‌های شاخصی است که در هفته بسیج صورت خواهد گرفت.

علیپور همچنین در اعلام برنامه های بسیج مهندسین کشاورزی در هفته بسیج عنوان کرد: مبارزه با آفت خرما، مرمت منازل محرومین، مشاوره در پیشگیری طلاق و اعتیاد، خدمت رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از برنامه‌های این سازمان می‌باشد.

وی با بیان اینکه ارائه میز خدمت توسط بسیج کارمندان، نواختن زنگ بسیج در بستر فضای مجازی توسط بسیج دانش آموزی، عطر افشانی قبور شهدا، یادواره آبروی محله در هفته بسیج برگزار خواهد شد، تاکید کرد: تحلیل و سرکشی از خانواده‌های شهدا، تجلیل از بسیجیان نمونه، برگزاری مراسم مذهبی مثل انس با قرآن، شب شعر بسیج، تورهای ایست و بازرسی و نمایشگاه هوایی در سطح استان از دیگر برنامه‌های است که در هفته بسیج در سطح استان فارس اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان