کد خبر: ۱۵۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع):

شجره طیبه سپاه یکی از ستون های اصلی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام کلانتری گفت: سپاه برآمده از متن انقلاب اسلامی است و جایگاه ویژه ای در نظام اسلامی دارد، وجود این شجره طیبه، هم انقلاب و هم کشور را بیمه کرده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام در مرحله نهایی جشنواره الگوی برتر تدریس که به همت معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: سپاه برآمده از متن انقلاب اسلامی است و جایگاه ویژه ای در نظام اسلامی دارد، وجود این شجره طیبه، هم انقلاب و هم کشور را بیمه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. شاید در آن وقت، همه معنی این جمله را درک نمی کردند، اما با ورود کشور به دهه پنجم انقلاب، همه مردم متوجه این موضوع شده اند. یکی از ستون های اصلی انقلاب اسلامی، همین شجره طیبه سپاه است. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این فرمایش امام(رحمت الله علیه) را بارها تکرار فرموده اند، زیرا اساس شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس تقوا نهادینه شده است.

حجت الاسلام کلانتری با بیان اینکه از درون سپاه، اسطوره هایی مثل شهید سردار سلیمانی متولد می شوند که دنیا را تکان می دهند، خاطرنشان کرد: این همه دشمنی و تخریب بر علیه سپاه، دلیل بر سرآمدی و کارآمدی این نهاد انقلابی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دشمن، نقاط اساسی را میکوبد؛ همچون شورای نگهبان، نهاد رهبری و نیروهای مسلح، دلیل اش این است که می خواهد به ارکان اصلی و نقاط حساس جمهوری اسلامی ضربه بزند.

بنابه گفته تولیت حرم مطهر، دشمن واقعا متوجه عظمت و قدرت کشور است، نه عظمت پوشالی که روی تبلیغات درست شده و با یک باد از هم می پاشد، مثل ارتش پوشالی رضا خان که در سه روز از هم پاشید. ژنرال ها و ارتشبد ها، زمان شاه هم زیاد بودند و در ۲۱ بهمن ۵۷  همه تسلیم انقلاب اسلامی شدند.

وی با اشاره به ماهیت سپاه در انقلاب اسلامی، بیان داشت: امروز حقیقت سپاه پاسداران و‌ حقیقت آرمان نظام اسلامی، ستون های دشمن را به لرزه درآورده، این عظمت و اقتدار باید حفظ شود، یکی از خدمت های ماندگار این است که با عمل، این ارزش ها حفظ شود. همه مستضعفین و مردم مظلوم جهان از همه ادیان طرفدار انقلاب هستند. ما مسئولیم باهمه وجود این آرمان ها را تقویت و بر حفظ ارزش های سپاه، فداکاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری گفت: یکی از ایرادهای بزرگی که وجود دارد، این است که بسیاری از کسانی که ادعای انقلابی‌گری می کنند، دستشان خالی است و وقتی از آن ها درباره ولایت فقیه سوال می شود، چیزی برای گفتن ندارند، حضرت آقا بارها فرمودند که جوانان ما باید تاریخ سیاسی عصر حاضر را بخوانند، حداقل تاریخ سیاسی ۲۰۰ سال اخیر را برای تشخیص جریان شناسی باید مطالعه کنند. اگر قرار باشد شجره طیبه خودش را حفظ کند، باید روحانیونی که در بدنه سپاه پاسداران هستند با دست پر باشند و دقیق و صحیح، مطالب را بخوانند و بگویند.

این استاد دانشگاه دفاع دقیق از نظام و رهبری را در صورتی ممکن دانست که مدافعین و دلسوزان نظام، دستشان پر باشد و ادامه داد: باید مطالعه کنیم و مطالب را به روز، به نسل جدید انتقال بدهیم، وقتی اهل مطالعه نباشیم نمی توانیم از عهده کار برآییم.

تولیت حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه هر گوشه این کشور حرم است، تاکید کرد: به تعبیر شهید سردار سلیمانی خدمت و کار در کشور، به‌مثال خدمت و دفاع از حرم است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان